    Subject: Re: POpularność języków programowania w PO)
    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: J-23 <B...@p...fm>
    Date: Sun, 15 Sep 2019 17:17:44 +0200

    W dniu 14.09.2019 o 20:02, heby pisze:

    > Jeśli planujesz zostać dobrze płatnym programistą niszowym to tak. Tylko
    > że nisza Delphi wygaśnie 100x szybciej niż nisza COBOLa więc to raczej
    > kiepska perspektywa na najbliższe kilka lat.
    Jest kilka powodów które za tym stoi.

    Mnie osobiscie zaczeła przeszkadzać polityka firmy która sprzedaje to
    środowisko. Wydawają nowe wersje z czymś teoretycznie nowym a nie
    skupiają się ani grama nad bugami które juz są w IDE od lat.

    Tych wad jest dużo ale opisać je wszystkie to nie wiem czy komuś by się
    to chciało czytać jaki każdy z nas dorzucił cegiełkę.

    Mnogość wad powoduje spadek popularności tego języka chociaż nie uważam
    by język Pascal był językiem złym samym w sobie.

    > Oczywiście że można w dowolnym języku turing complete.
    >
    > Tutaj masz przykład innej, równie użytecznej rzeczy jak OS w Delphi:
    >
    > https://www.quora.com/Can-one-practically-create-an-
    operating-system-in-the-Brainfuck-programming-langua
    ge
    Zerkne :)

    Pozdrawiam
    J-23