    From: "Katanka" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Date: Sat, 6 Mar 2010 10:44:24 +0100

    bratPit wrote:
    > Witajcie,
    > miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą,
    > który przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG)
    > najczęściej wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min,
    > gdyby to jeszcze było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na
    > V-tym biegu i 1400obr/min, słowem rzeźnik,
    > rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm,
    > pytanie do znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim
    > obróci panewki na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?

    Czy to faktycznie ma tak duzy wpływ na zuzycie silnika? 1400 obr to może
    przesada, ale ja lubię jeździć tak 1800-2000. Mam opracowane na 4 - 60km/h
    (zabudowany), na piątce 80km/h (u nas masa ograniczneń do 70), na 6 biegu
    100km/h (nie zabudowany). Dodatkowo wtedy spalanie mam najniższe. Oczywiście
    jeśli trzeba dodać gazu, to redukcja jest potrzebna, ale podczas jednostajnej
    jazdy takie obroty utrzymuję najczęściej.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!