  • 11. Data: 2010-02-02 18:03:02
    Temat: Re: Pękł pierścień
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:hk97l8$big$1@node1.news.atman.pl...

    > No ale czy nie jest warto przeplacic za "nowy" pewny silnik>?

    silnik ze szrotu - kot w worku, silnik od mechanika .. tez kot w
    worku.
    Pierwszy jest wieksza niewiadoma, drugi drozszy.

    A gdzies za tym jest jeszcze wartosc i przyszly czas eksploatacji
    calego pojazdu.
    Zaplacisz duzo, zrobia ci swietnie, a i tak zdasz na zlom :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-02-02 19:16:13
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    W wiekszości silników można roztoczyć cylinder, wcisnąć tuleję i obrobic ją
    na wymiar pozostałych cylindrów. Standardowa usługa. Ja korzystam z
    warsztatu na Krasnobrodzkiej w Warszawie (bo blisko i dobrze).

    Paweł

  • 13. Data: 2010-02-02 22:13:14
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    >W wiekszości silników można roztoczyć cylinder, wcisnąć tuleję i obrobic ją
    >na wymiar pozostałych cylindrów. Standardowa usługa. Ja korzystam z
    >warsztatu na Krasnobrodzkiej w Warszawie (bo blisko i dobrze).

    A ile kosztuje taka usługa? Chodzi mi oczywiście o rząd wielkości, nie o
    dokłądna kwotę.

    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2010-02-03 16:49:24
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > A ile kosztuje taka usługa? Chodzi mi oczywiście o rząd wielkości, nie o
    > dokłądna kwotę.
    >
    > --

    z 200-300zł
    zagooglaj "krasnobrodzka silniki" - znajdziesz telefon do nich - zapytaj

    To nie jest jakaś kosmiczna technologia. Przypuszczam że takie rzeczy robi
    większość dobrych warsztatów obróbki silników.

  • 15. Data: 2010-02-03 16:51:32
    Od: "peter" <a...@F...pl>

> [...]
    >
    > To nie jest jakaś kosmiczna technologia. Przypuszczam że takie rzeczy robi
    > większość dobrych warsztatów obróbki silników.

    obawiam sie ze jemu chodzilo o koszt calosciowy wiec koszt bedzie 10-15x
    wiekszy

  • 16. Data: 2010-02-03 17:13:13
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > obawiam sie ze jemu chodzilo o koszt calosciowy wiec koszt bedzie 10-15x
    > wiekszy

    Źle przypuszczasz. Z rachunku. Szlif cylindra 40 złotych. Szlif czopa wału 15
    złotych, regeneracja korbowodu ( wymiana tulejki prostowanie) 20 złotych. Przy
    okazji inne ceny. Planowanie głowicy 50, frezowanie gniazda zaworu 10, wymiana
    prowadnicy zaworu 15. Tylko idiota kupuje stary silnik na złomie.

  • 17. Data: 2010-02-03 17:22:36
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    .... Tylko idiota kupuje stary silnik na złomie.

    Jak trzeba kupić komplet nowych tłoków, panewek, pierścieni, czy wałek
    rozrządu to używany silnik staje się atrakcyjną alternatywą.
    A do tanich nieryginalnych części do silników trzeba podchodzić z dużą
    ostrożnością. Często są niskiej jakości.

    Paweł

  • 18. Data: 2010-02-03 17:31:07
    Od: "peter" <a...@F...pl>

> [...]
    > wymiana
    > prowadnicy zaworu 15. Tylko idiota kupuje stary silnik na złomie.

    a robocizna to za darmo jest ? to wszystko samo sie zdemontuje a pozn iej
    zamontuje? samo wyciagniecie silnika w krakowie to 7-9 stowek

  • 19. Data: 2010-02-03 17:50:44
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > A do tanich nieryginalnych części do silników trzeba podchodzić z dużą
    > ostrożnością. Często są niskiej jakości.

    Szkłem dupy nie obetrzesz. Sam jesteś niskiej jakości a nie oryginalne części
    zamienne do silników. Jak będziesz chciał mieć samochód i nim jeździć to
    będziesz musiał zadbać o stan silnika żeby spełniał normy jakie obowiązywały
    kiedy był wyprodukowany. Założyłem temat " dobre wiadomości". Nikt nie zauważył
    ze w drugim linku jest o zmianach w PORD. Samochód który będzie zanieczyszczał
    środowisko zostanie wycofany z ruchu i zezłomowany. Właściciel z wyjątkiem
    wyremontowania nic nie będzie miał do gadania. Uregulowania tego typu są znane w
    Europie. U niemców można spotkać na oko dobrze wyglądające samochody bez prawa
    rejestracji w niemczech. W Anglii potrafią przyjechać i przerobić na kostkę
    samochód zaparkowany na ulicy tylko dlatego że nie ma przeglądu. Jak zmiany
    wprowadzą w życie to okaże się że żywotność silnika to nie jakieś setki tysięcy
    kilometrów tylko 150 do 200 tysięcy.

  • 20. Data: 2010-02-03 17:58:36
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > a robocizna to za darmo jest ? to wszystko samo sie zdemontuje a pozn iej
    > zamontuje? samo wyciagniecie silnika w krakowie to 7-9 stowek

    Nie zrobisz remontu jak nie przejdzie auto na przeglądzie to zdasz samochód na
    złom. Takie prawo już obowiązuje nie ma do niego jeszcze aktów wykonawczych.
    Koniowi będziesz mógł wylewać swoje żale.