  • 1. Data: 2010-02-02 13:05:52
    Temat: antyreklama - czarny to + , czerwony to -
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Czy cos swie zmienilo w standardzie oznakowania biegunow + i - w instalajach
    samochodowych?

    http://www.allegro.pl/item902413015_kable_rozruchowe
    _przewody_startowe_200cm_200amp.html

    A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie
    obciazenie

  • 2. Data: 2010-02-02 13:16:42
    Temat: Re: antyreklama - czarny to + , czerwony to -
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie
    > obciazenie

    Powiem więcej, jeden już bez obciążenia jest czerwony :-)

    Jacek

  • 3. Data: 2010-02-02 13:18:20
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości
    > Czy cos swie zmienilo w standardzie oznakowania biegunow + i - w
    > instalajach samochodowych?

    ZTCP to tak była podłączona np. zapalniczka
    w Astrze G. Lekkie zdziwienie ;-/

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2010-02-02 13:21:00
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    TIM pisze:
    > Czy cos swie zmienilo w standardzie oznakowania biegunow + i - w instalajach
    > samochodowych?
    A gdzie jest zapisane że czerwony to musi być +?
    Są normy gdzie zarezerwowane kolory to żółto-zielony i niebieski, ale to
    w instalacjach energetycznych. Co do czerwonego czy czarnego koloru norm
    nie widziałem. Ty tylko i wyłącznie umowne oznaczenie. Jak chcesz to
    możesz i różowe kable podłączać, byle nie pomylić.

    > http://www.allegro.pl/item902413015_kable_rozruchowe
    _przewody_startowe_200cm_200amp.html

    > A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie
    > obciazenie

    Nic się im nie stanie, mają za duży opór by przepuścić prąd zmieniający
    ich kolor przy takim(12V) napięciu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2010-02-02 14:08:57
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie
    > obciazenie

    BTW
    Jakis czas temu, w przewodach kupionych w jakims niemieckim Lidlu, odpadl mi
    jeden zacisk. Nawet nie pamietam ile amper bylo podane na opakowaniu ale
    niezmiernie bylem zdumiony, gdyz miedzi w przewodzie bylo ok fi 0,5 cm, przy
    srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)

    A wydawaly sie takie solidne :) Nie ma co, ale Chinczykom wierzyc "juz" nie
    mozna...

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2010-02-02 14:11:53
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Rafał wrote:
> [...]
    > koloru norm nie widziałem. Ty tylko i wyłącznie umowne oznaczenie.
    > Jak chcesz to możesz i różowe kable podłączać, byle nie pomylić.

    To dlatego u mnie samoróba jeden żółto-zielony a drugi czarny działają :)
    Pewnie wazniejsze od koloru jest prawidłowe podłączenie, przekrój kabli i
    stan krokodylków.

  • 7. Data: 2010-02-02 14:47:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek P." <m...@g...pl> napisał

    Czarne/brazowe zarezerwowane na przewody fazowe.
    Stad niektorym sie moze wydawac ze + powinien isc czarnym, a masa
    to innym .. np czerwonym skoro innego nie ma :-)

    > To dlatego u mnie samoróba jeden żółto-zielony a drugi czarny
    > działają :)
    > Pewnie wazniejsze od koloru jest prawidłowe podłączenie, przekrój
    > kabli i stan krokodylków.

    Kolor tez wazny - ulatwia prawidlowe podlaczenie :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-02-02 15:04:18
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek P." <m...@g...pl> napisał
    >
    > Czarne/brazowe zarezerwowane na przewody fazowe.

    Nieprawda, nie ma takiej rezerwacji, aczkolwiek takie się przeważnie
    stosuje.

  • 9. Data: 2010-02-02 18:58:46
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda, nie ma takiej rezerwacji, aczkolwiek takie się przeważnie
    > stosuje.

    Ciekawe!

    Pokaz mi instlacje ktora robil elektryk nie piekarz czy muraz albo lakiernik
    gdzie
    zolto zielony to faza
    niebieski niech bedzie zero
    a czarny zero ochronne

    faza zawsze bedzie w prawidlowej instalacji na przewodzie czarnym badz
    brazowym
    niebieski to zero
    a zoltozielony to zero ochronne nie inaczej

  • 10. Data: 2010-02-02 19:01:19
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cm, przy srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)
    >
    > A wydawaly sie takie solidne :) Nie ma co, ale Chinczykom wierzyc "juz"

    Zgadzam sie, po cenie widac ze miedzi tam wiele nie ma
    Wiecej izolacji niz przewodnika, zas sma miedz tez pewnie slabej jakosci
    Nie ma nic za darmo, za dobre kable rozruchowe trzeba odpowiednio zaplacic