  • 1. Data: 2010-02-02 09:34:39
    Temat: Skoda Fabia II silnik 1,2l 60KM versus 70KM
    Od: "henryts" <h...@o...pl>

    witam

    Jaka jest różnica pomiędzy
    silnikami 1,2l 60KM (44KW) a 70KM (51KW)w Skodzie Fabii II
    czy to ten sam silnik tyko wzmocniny/osłabiony,który jest bardziej niezawodny
    (lepszy),tzn. który polecacie
    proszę o wszystkie możliwe informacje

    pzdr
    henryts

  • 2. Data: 2010-02-02 09:43:24
    Temat: Re: Skoda Fabia II silnik 1,2l 60KM versus 70KM
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

> [...]
    > silnikami 1,2l 60KM (44KW) a 70KM (51KW)w Skodzie Fabii II
    > czy to ten sam silnik tyko wzmocniny/osłabiony,który jest bardziej niezawodny

    fabia to ciężkie auto,
    weź mocniejszy,

    różnią się głowicą - jeden 6V, drugi 12V,
    czym jeszcze - nie wiem,

    trudno powiedzieć mi o niezawodności,
    ale 108kkm nie zrobiło na tym silniku wrażenia, potem się fabki pozbyłem
    P.

  • 3. Data: 2010-02-02 09:45:06
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    henryts pisze:
    > który jest bardziej niezawodny
    > (lepszy),tzn. który polecacie
    > proszę o wszystkie możliwe informacje

    Chyba się nie pomylę jeśli powiem żaden, te silniki są za słabe jak na
    te gabaryty i masę auta więc trzeba będzie je żyłować co wpłynie na
    wysokie spalanie i żywotność.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-02-02 09:59:11
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > Chyba się nie pomylę jeśli powiem żaden, te silniki są za słabe jak na
    > te gabaryty i masę auta więc trzeba będzie je żyłować co wpłynie na
    > wysokie spalanie i żywotność.

    chyba jednak się mylisz :-)
    fabka z takim motorkiem w zakresie prędkości miejskich jest naprawdę
    zwinnym i całkiem oszczędnym autem,
    na autostradzie - no cóż - jazda fałmaksem (160km/h) z obciążeniem 4
    osób i 4 plecaków oznacza spalanie 10l/100km
    P.

  • 5. Data: 2010-02-02 10:54:21
    Od: "Maciek" <m...@X...pl>

    > chyba jednak się mylisz :-)

    Wedlug mnie ma sporo racji. Jezdzilem Fabia II 1.6 16V, szalu nie ma, jest
    po prostu ok, wystarczajaca moc aby jechac z pasazerami i bagazem. Na trasie
    da sie sprawnie wyprzedzac. Osobiscie jak mialbym brac Fabie II to
    zastanawialbym sie dopiero nad silnikiem od 1.4 a pewnie kupilbym 1.6.

    > fabka z takim motorkiem w zakresie prędkości miejskich jest naprawdę
    > zwinnym i całkiem oszczędnym autem,

    Miejskim moze, ale jak ma byc uzywana bardziej uniwersalnie i dawac jakas
    przyjemnosc z jazdy to 1.2 jest za slabym silnikiem do tego samochodu.

    > na autostradzie - no cóż - jazda fałmaksem (160km/h) z obciążeniem 4 osób
    > i 4 plecaków oznacza spalanie 10l/100km

    Mniejsza juz o spalanie, nie wiem jak Ty ale ja bedac w samochodzie w ktorym
    ktos cisnie Vmax mam wrazenie, ze ma zarzynanego prosiaka pod maska, ktorego
    byloby mi szkoda, gdyby byl moj ;)

    Maciek

  • 6. Data: 2010-02-02 11:46:07
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > na autostradzie - no cóż - jazda fałmaksem (160km/h) z obciążeniem 4 osób
    > i 4 plecaków oznacza spalanie 10l/100km

    Bzdura.
    Przy jezdzie ze srednia predkoscia 140km/h w 2 osoby i bagaze toyota 1.4
    VVTi oznaczalo spalanie okolo 17 litrow/100 km.
    Sadze, ze w przypadku fabii osiagniecie 160km/h sredniej jest najzwyczajniej
    niemozliwe.

  • 7. Data: 2010-02-02 11:49:06
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > Sadze, ze w przypadku fabii osiagniecie 160km/h sredniej jest
    > najzwyczajniej niemozliwe.

    napisałem "fałmax" (V max)
    co oznacza prędkość maksymalną, nie średnią
    i wynik jest jak najbardziej prawdziwy

    P.

  • 8. Data: 2010-02-02 11:50:56
    Od: Paweł Olaszek <o...@g...com>

    Maciek pisze:

    > Wedlug mnie ma sporo racji. Jezdzilem Fabia II 1.6 16V, szalu nie ma,
    > jest po prostu ok

    Miałem fabię 1,4 16V przez prawie rok. Przy normalnej jeździe spalanie
    nie schodziło poniżej 9 litrów, zwykle ok. 10, na autostradzie 167km/h
    nie powala (prędkościomierz pokazuje wówczas ponad 180). Elastyczność
    90-130 mizerna. Powiedziałbym że to auto idealne do spokojnej jazdy po
    mieście, ale spalanie przy na maksa ekonomicznej jeździe powyżej 8
    litrów to porażka dla tak słabego silnika.
    Auto po mnie przejęła kobieta do wożenia 2-3x w tygodniu dzieci po
    mieście (to jej pierwsze auto, była tuż po egzaminie na PJ), bardzo
    sobie chwali, choć pewnie nie zwraca uwagi na spalanie.

    Dla mnie w fabii był jeden silnik wart uwagi- TDI.

    --
    pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2010-02-02 12:22:14
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "henryts" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > silnikami 1,2l 60KM (44KW) a 70KM (51KW)w Skodzie Fabii II
    > czy to ten sam silnik tyko wzmocniny/osłabiony,który jest bardziej

    W fabii I to byla roznica miedzy jednostka trzy- a czterocylindrowa...
    Trycylindrowa to pomylka, ciezko sie kula, do tego wyje jak kosiarka :/

    p, zul

  • 10. Data: 2010-02-02 21:56:13
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > silnikami 1,2l 60KM (44KW) a 70KM (51KW)w Skodzie Fabii II
    > czy to ten sam silnik tyko wzmocniny/osłabiony,który jest bardziej
    > niezawodny
    > (lepszy),tzn. który polecacie

    jesli 1,2 to zdecydowanie mocniejszy.

    Ojciec uzytkuje takie cos w Fabii I w sumie już 5-ty rok zupełnie
    bezproblemowo.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk