  • 31. Data: 2020-04-09 10:38:26
    Temat: Re: PiS nie rokuje
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2020 18:05, J.F. wrote:

    Ok, zostawmy swiatla ale zycze powodzenia w gaszeniu auta tymi gasnicami
    wielkosci dezodorantu. Zakladajac, ze w ogole zadzialaja w krytycznej
    chwili. Apteczka samochodowa to sobie mozesz zalozyc opatrunek jak sie
    nozem w kuchni skaleczysz. Kamerki owszem i pomagaja w sytuacji gdy
    faktycznie do kolizji doszlo ale brakuje zeby policja reagowala na
    zgloszenia takie jak wczesniej opisane. Te 300pln + koszt za kazda
    kolejna dobe to wiekszosci wypadkow po kilku dniach robi kwote
    przewyzszajaca wartosc pojazdu.

    Co do reszty, to slucham jakie masz propozycje aby poprawic
    bezpieczenstwo na polskich drogach bo wyglada na to, ze to co jest teraz
    nie dziala i nie ma mozliwosci aby to zmienic.

  • 32. Data: 2020-04-09 10:57:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/04/2020 09:35, Cavallino wrote:

    > KAPELUSZ PLONK WARNING

    > Poprawa infrastruktury, poprzez FIZYCZNE oddzielenie od siebie kierunków
    > ruchu, oraz szczególnie ruchu pieszych czy rowerów.
    > Choćby na WSZYSTKICH ulicach przelotowych.
    >
    > Czyli coś dokładnie odwrotnego niż się dzieje w tej chwili w miastach w
    > Polsce.
    >
    > Plus bezkolizyjne obwodnice, także dzielnic i centrów miast, żeby nikt
    > kto nie ma w danej dzielnicy nic do załatwienia nie potrzebował do niej
    > wjeżdżać.

    Patrz pan, a w takiej Wielkiej Brytanii w miastach wrecz zwezaja pasy
    domalowujac sciezki rowerowe. Malo tego, ci debile dopuszczaja ruch
    rowerowy na drogach dwupasmowych: (uwaga widok moze byc szokujacy)
    https://www.google.com/maps/@52.1230557,-0.4213278,3
    a,75y,240.15h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAYBwjGx-6KibyO
    WHNf_QlA!2e0!7i13312!8i6656

    I teraz porownajmy statystyki z PL i UK. Bo chyba do lepszych chcemy
    rownac. Idac twoim tokiem rozumowania to w Polsce potrzeba 10 pasow w
    kazda strone o szerokosci 5m kazdy, likwidacji przejsc dla pieszych,
    skrzyzowan, swiatel, zakretow, drzew. Czy ty PJ znalazles w czipsach?

  • 33. Data: 2020-04-09 11:24:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-04-2020 o 10:57, K pisze:

    > Patrz pan, a w takiej Wielkiej Brytanii w miastach wrecz zwezaja pasy
    > domalowujac sciezki rowerowe.

    U nas też.

    > Malo tego, ci debile dopuszczaja ruch

    U nas też.

    > I teraz porownajmy statystyki z PL i UK.

    Ale po co?
    Zastana infrastruktura jest dramatycznie różna - tam jest właśnie tak,
    jak u nas być powinno OD DAWNA.

    Na takiej prawie perfekcyjnej, lekkie popsucie różnicy nie zrobi.
    Na tragicznej też zresztą nie, bo gorzej być nie może.
    Tzn. było - przed budową sieci autostrad.
    I te ruchy w infrastkruturze poprawiły statystyki.

    Teraz coś podobnego trzeba by zrobić w miastach, zwłaszcza tych które
    praktycznie nie mają międzydzielnicowych tras bezkolizyjnych i na
    drogach krajowych.

    Bo chyba do lepszych chcemy
    > rownac. Idac twoim tokiem rozumowania to w Polsce potrzeba 10 pasow w
    > kazda strone o szerokosci 5m kazdy,

    Wystarczą 2, byle bez przejść dla pieszych, skrzyżowań kolizyjnych itd.
    Wtedy i dopiero wtedy, można sobie zacząć popierdywać o bezpieczeństwie.

  • 34. Data: 2020-04-09 11:59:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

    > Nie wiem, zastanowmy sie. Moze po to aby nie mogl dalej jechac.

    Nie lepiej aby wykupił OC?
    Za brak i tak jest spora kara wiec po co chcesz go dodatkowo karac?
    Pomijajac fakt, ze ci bez OC to najczesciej wina złego, dziurawego
    systemu a nie złej woli.
    Bo OC ogólnie samo sie przedłuza ale jest wyjatek ze nie i sam sie kiedys
    na to złapałem.

    > Jedno najczesciej wynika z drugiego.

    Poprosze dane potwierdzajace te teze.

    > Poza tym w przyapdku kolizji
    > pojawia sie kolejny problem.

    Jaki?

    > Pozwoli ci wezwac kogos z PJ. Chodzi o swiadomosc nieuchronnej kary.

    No i co w tym złego? Chcesz zwiekszyc wysokosc mandatu poprzez
    odcholowanie pojazdu? Nie lepiej w takim układzie postulować wyzszy
    mandat skoro aktualny cie nie satysfakcjonuje?

    > To slucham jakie masz propozycje aby poprawic bezpieczenstwo na
    > polskich drogach. Smialo, bo negowac kazdy moze.

    Jakich bym nie miał, negowanie głupich pomysłow to nie jest głos za
    PIRATAMI.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 35. Data: 2020-04-09 11:59:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

    > Jedno wynika z drugiego. Najczesciej

    Najczesciej to własnie nie wynika...
    Znaczy ja własciwie nie wiem (masz jakies dane na ten temat?) ale mi sie
    zdarzyło kilkukrotnie przeleciec termin przeglądu i nigdy nie wynikało to
    ze złego stanu technicznego...

    > Chcesz mi powiedziec, ze jak ktos robi 100/50 w zabudowanym to
    > mandat to jest kwestia prawdopodobienstwa?

    Wiesz, ja praktycznie nie jezdze powyzej stówki bo nigdzie mi sie az tak
    nie spieszy ale wielokrotnie zdarzyło mi sie przekroczyc predkosc 90/50
    bo np wyjezdzam z łuku drogi a tu za drzewem znak terenu zabudowanego...
    kiedys zapłaciłem mandat za 70/50 bo nei wiedziałem ze to teren
    zabudowany. Potem okazało sie ze znak stał po lewej stronei drogi!
    Wiec ogólnei uwazam ze tak, otrzymanie mandatu to ROWNIEZ pochodna ilosci
    przejezdzanych kilometrów. Oczywiście sposobu jazdy tez ale nie tylko.

> [...]
    > ubezpieczenia za przekraczanie predkosci jest dla ciebie bez sensu,
    > to slucham lepszej propozycji jak poprawic bezpieczenstwo na

    Długo by gadac ale powiem tak: ryba psuje sie od głowy.
    Wiec moze zaczac od dawania dobrego przykładu? Ile razy zdarza mi sie
    tak, ze jade lekko powyzej limitu a tu mnie wyprzedza radiowóz...
    O tym co wyprawiał SOP to nawet nie wspominajac.

    Zgadzam sie natomiast z toba ze takich co jada 140/50 to trzeba karac
    ostro.

    Ale teraz kaze sie tych co chodza 5km/h po lesie wiec o czym my
    rozmawiamy w konteksie sensownosci działania władz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 36. Data: 2020-04-09 12:12:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-04-08 o 16:44, K pisze:
> [...]
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    > To nie tylko PiSu wina ale wszystkich kolejnych ekip rzadzacych przed i
    > po 1989. Nie moge zrozumiec dlaczego nie mozemy skopiowac rozwiazac zza
    > granicy, Norwegii, UK, Niemiec? Juz chyba nie trzeba nikomu tlumaczyc, ze:
    >
    > - Obowizkowa jazda na swiatlach caly rok nie ma wplywu na bezpieczenstwo,

    Statystyki po pierwszym roku po wprowadzeniu tego przepisu dowiodły, że ma.
    T.

  • 37. Data: 2020-04-09 12:25:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/04/2020 11:12, T. wrote:
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    > Statystyki po pierwszym roku po wprowadzeniu tego przepisu dowiodły, że ma.
    > T.

    To moze teraz nakaz jazdy w przod przy wlaczonych cofania. Co sie
    pozniej stalo z tymi statystykami, ze jestesmy w ogonie europy?

  • 38. Data: 2020-04-09 12:33:52
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/04/2020 10:59, Budzik wrote:
> [...]
    > systemu a nie złej woli.
    > Bo OC ogólnie samo sie przedłuza ale jest wyjatek ze nie i sam sie kiedys

    OC/AC sie przedluza raz do roku zwykle za tym idzie jakis email/sms z
    ubezpieczalni. To na prawde nie jest problem aby sobie ustawic
    przypomnienie czy wrecz zaznaczyc na kalendarzu sciennym. Jakas
    dyscyplina musi byc, znowu wracam do tego, ze czesc nie ma OC swiadomie
    bo ich zwyczajnie nie stac na posiadanie samochodu.

> [...]
    > odcholowanie pojazdu? Nie lepiej w takim układzie postulować wyzszy
    > mandat skoro aktualny cie nie satysfakcjonuje?

    Od placenia mandatu mozna sie uchylac praktycznie w nieskonczonczonosc,
    jak mu zabiora auto na lawecie ze swiadomoscia rosnacych oplat z kazdym
    dniem to sie mocno zastanowi czy jest sens. Znowu wrocmy do tego kto
    jezdzi bez uprawnien.

    > Jakich bym nie miał, negowanie głupich pomysłow to nie jest głos za
    > PIRATAMI.

    Czyli wiem ale nie powiem ale najlepiej nie robmy nic, a jakos to
    bedzie. Typowo po Polsku.

  • 39. Data: 2020-04-09 12:41:17
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/04/2020 10:24, Cavallino wrote:

> [...]
    > Tzn. było - przed budową sieci autostrad.
    > I te ruchy w infrastkruturze poprawiły statystyki.

    No wlasnie ta infrastruktura bardzo czesto bywa duzo gorsza niz w Polsce.

    > Teraz coś podobnego trzeba by zrobić w miastach, zwłaszcza tych które
    > praktycznie nie mają międzydzielnicowych tras bezkolizyjnych i na
    > drogach krajowych.

    W UK jest to samo.

    >  Bo chyba do lepszych chcemy
    >
    > Wystarczą 2, byle bez przejść dla pieszych, skrzyżowań kolizyjnych itd.
    > Wtedy i dopiero wtedy, można sobie zacząć popierdywać o bezpieczeństwie.

    Jak patrze na YT na kanal Polscy Kierowcy to odnosze wrazenie, ze w 90%
    przypadkow brak przejsc dla pieszych i bezkolizyjnych skrzyzowan nie
    pomoze przy deficycie intelektu i brawurze.

  • 40. Data: 2020-04-09 13:00:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-04-2020 o 12:41, K pisze:

    > No wlasnie ta infrastruktura bardzo czesto bywa duzo gorsza niz w Polsce.

    Chyba Polskę znasz tylko z telewizji...

    > W UK jest to samo.

    Nie jest, choć Anglię znam też głównie z telewizji, ale nawet w niej
    widzę rozwiązania, które poza kilkoma miastami w Polsce praktycznie nie
    występują.

    > Jak patrze na YT na kanal Polscy Kierowcy to odnosze wrazenie, ze w 90%
    > przypadkow brak przejsc dla pieszych i bezkolizyjnych skrzyzowan nie
    > pomoze przy deficycie intelektu i brawurze.

    Pomoże o tyle, że ograniczy skutki i szansę na wypadek.
    Przy dwóch autach jadących w tym samym kierunku po bezkolizyjnej drodze,
    szansa że coś się zdarzy jest minimalna.
    A nawet jeśli, to zazwyczaj skończy się na klepaniu blachy.

    Jak przed maskę wpuścisz niechronionego pieszego - to już jest proszę
    się o skutki śmiertelne.
    To samo dotyczy aut jadące prostopadle.

    Zupełnie inna skala problemów.