  • Data: 2020-12-02 08:03:54
    Temat: Re: Pierwszenstwo pieszego
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.12.2020 o 18:30, Shrek pisze:

    > Nie ma się co rozumieć - przywaliłeś jak łysy grzywką o kant kuli z tym,
    > że przepuszczanie pieszych lewackie. Tym bardziej, że rozmawialiśmy w
    > kontekście azjatyckim, gdzie jest szczególnie widoczne, że im bardziej
    > socjalistyczne państwo tym większy bardak na drogach a nie jakieś
    > wydumane prawa pieszych.

    przecież socializm to właśnie lewica

    > Uk ma 66M ludziów. z czego 83% żyje w miastach - 54 miliony. I co szósty
    > mieszka właśnie w lądku. No rzeczywiście - zupełne specyficzne i nie
    > reprezentatywne.

    tak, zupełnie niereprezentatywne. Równie dobrze możesz powiedzieć, że w
    UK trzeba płacić za wjazd do miasta, bo tak jest w Lądku.

    > Są rzadkością bo spora cześć miasta to tempo 30

    to zależy od miasta- ją takie, gdzie chętnie wprowadzili by tempo 10, są
    takie gdzie z dowolnego miejsca do drogi z limitem wyższym niż 50 masz
    max kilka minut

    gdzie piesi łażą gdzie
    > chcą i jak chcą,

    I to jest podstawa. Pieszy może przechodzić gdzie chce, nie ma pasów na
    każdym skrzyżowaniu i ustępuje samochodom. Wyjątkiem są nieliczne zebry
    oraz liczne światła, które najczęściej (wiem, pewnie znajdziesz w lądku
    inne) nie są załączane czasowo, a nawet jak przycisk zostanie wciśnięty
    pieszy musi poczekać. Ja jak tu przyjechałem to byłem w szoku, że
    wyjeżdżając z podwórka gdzieś z pomiędzy ogrodzenia, dzieci idące
    chodnikiem (reagują tak nie tylko dzieci) się zatrzymały (gdy jeszcze
    byłem daleko) - gdzie w Polsce nikt by na to nie zareagował (i nie
    chodzi o to, że chcę mieć pierwszeństwo na chodniku, ale o to, że już
    dzieci wiedzą, że powinny zaczekać na wyraźny sygnał ze strony kierowcy,
    że bezpiecznie przejdą

    a przez wielopasmówki są przejścia ze światłami nie
    > rzadziej niż u nas.

    tylko u nas, pomijając fakt, że żeby przejść po przekątnej to trzeba
    zaliczyć dwa przejścia, to światła dla pieszych najczęściej włączają się
    nawet jak pieszych nie ma

    Jak są światła to problem kto ma pierwszeństwo nie
    > istnieje, poza rzadkimi przypadkami jak nie działają. A i wszyscy łażą
    > na czerwonym - nawet porządni niemcy nie wierzą, że u nas kulsoneria za
    > to ściaga. Jeden mnie pytał, bo myślał że go polacy z pracy wkręcają.

    bo to uczy bezpiecznego zachowania pieszych. Logika 'dajmy pierwszeństwo
    pieszym, będzie mniej wypadków' to po prostu 'wyłączmy myślenie u pieszych'

    > Jakoś na zachodzie się sprawdza...

    tu gdzie ja jeżdżę nie sprawdza się. To znaczy większość jedzie
    przepisowo na 50 (30mph), ale jeśli 30mph było gdzieś w terenie
    niezabudowanym, to wszyscy jeździli 40 (bo faktycznie taka prędkość była
    tam sensowna, wreszcie podnieśli do 40), jak w dużym mieście zrobili
    pełno stref 20mph, to ludzie zaczęli jeździć 20mph... przy fotoradarach*

    *- przepisowo jeżdżą jeszcze niektóre firmowe samochody, gdzie firma się
    czepia przekroczeń, oraz samochody z polisą blackbox, gdzie
    ubezpieczenie jest zależne od stylu jazdy

    Lukasz