-
Data: 2010-03-14 23:47:28
Temat: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]P_ablo pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>> A skąd ten pomysł?
>>
>
> Bo z powodu przeciazen narzady wewnetrzne pourywaja sie i popekaja
> rozplaszczajac sie od srodka o zebra...
Ale mówimy o zderzeniu dwóch samochodów.
III zasada dynamiki Newtona mówi że siła działa taka sama w obie strony.
Jeżeli samochody będą tej samej masy, to i przeciążenia będą takie same
w obu samochodach, a pasażerowie w sztywniejszym mają większe szanse na
uniknięcie zgniecenia.
Jeżeli chodzi o uderzenie w nieodkształcającą się przeszkodę, typu
betonowa ściana, to oczywiście przeciążenia w twardszym samochodzie będą
wyższe, jednak prawdę mówiąc nie słyszałem o przypadku żeby ktoś zapięty
w pasy, przy poprawnie działających poduszkach zginął w niezgniecionym
samochodzie z powodu przeciążeń.
> Oczywiscie to wszystko w skrajnym przypadku i dlatego robi sie strefy
> zgniotu aby absorbowaly energie.
Obecnie strefy zgniotu są nadal dużo bardziej miękkie niż możliwości
przeżycia przeciążeń.
Mój wniosek jest stąd, że często dochodzi do sytuacji kiedy straż
pożarna wycina zakleszczone (często żywe) osoby z samochodu (czyli
strefa zgniotu okazała się zbyt miękka), natomiast wypadki kiedy w
niezbyt pogiętym samochodzie giną ludzie z powodu przeciążeń, to nadal
raczej tylko jak nie było pasów.
Przyczyna tego stanu rzeczy jest IMO taka, że są obowiązują gwiazdki
ENCAP, które są przyznawane na podstawie bardzo wyśrubowanych parametrów
crashtestu wykonywanego przy stosunkowo niewielkiej prędkości.
Czyli test premiuje samochody które przy testowych 64km/h zużyją całość
strefy zgniotu minimalizując przeciążenie najlepiej do poziomu w którym
ludzie w środku nie nabiją sobie nawet siniaków.
Za to przy prędkości niewiele wyższej może to oznaczać zakleszczenie.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.10 02:46 AL
- 15.03.10 07:36 DoQ
- 15.03.10 08:31 alicja1913
- 15.03.10 08:52 J_K_K
- 15.03.10 08:54 Tomasz Pyra
- 15.03.10 10:22 Jakub Witkowski
- 15.03.10 10:38 Jakub Witkowski
- 15.03.10 11:11 P_ablo
- 15.03.10 12:28 GB
- 15.03.10 14:55 J.F.
- 15.03.10 14:56 J.F.
- 15.03.10 14:57 J.F.
- 15.03.10 19:16 Tomasz Pyra
- 15.03.10 21:39 Alex81
- 15.03.10 23:32 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
Najnowsze wątki
- 2025-11-10 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-10 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei