-
Data: 2010-03-15 19:16:09
Temat: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Jakub Witkowski pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>
>> Kiedyś jak robili przy 54km/h to właśnie to że już udało się opanować
>> budowę samochodów obliczonych na taki test było argumentem do zmiany
>> prędkości na wyższą.
>
> Prędkości testów nie można bez końca podnosić.
> Zwiększenie bezpieczeństwa przy 100km/h oznacza zmniejszenie go przy 60km/h
> Trzeba się zastanowić przy jakich prędkościach najczęściej dochodzi do
> zderzeń,
> i optymalizować strefę zgniotu pod tym kątem.
Tzn. zawsze postęp będzie szedł w stronę przeżycia przy jak najwyższej
prędkości.
Jak zrobi się samochód bezpieczny przy 80km/h, to siłą rzeczy będzie on
niemniej bezpieczny przy każdej niższej prędkości.
Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia tych "śmiertelnych przeciążeń", ale
mimo wszystko jesteśmy jeszcze od nich daleko.
Bardziej groźne są chyba urazy klatki piersiowej u jakiś starszych i
słabo uwapnionych pasażerów.
Niemniej tak czy owak nie słyszałem jeszcze żeby ludzie ginęli na skutek
urazów związanych z przeciążeniem, a nie uderzeniem w elementy
samochodu. Za to w drugą stronę całe mnóstwo przypadków.
Co do dzisiejszego rozwoju systemów bezpieczeństwa bierne, to jednak
bardzo dużo konstrukcji otrzymuje obecnie maksymalne noty w teście ENCAP
przy 64km/h, a to już sygnał że wymagania są na dziś mało wyśrubowane i
spokojnie można podnieść testową prędkość.
A jeżeli chodzi o "mordercze przeciążenia", to taką mam prywatną teorię
że pojęcie pojawiło się w dawnych czasach kiedy pasy bezpieczeństwa to
była ekstrawagancja (a jak już to biodrowe), a nawet jeśli było to już
coś powszechnego, to zazwyczaj były niezapięte.
Wtedy miękki przód dawał jakieś szanse na zmniejszenie urazów które
musiały się pojawiać już przy stosunkowo niedużych prędkościach.
Starając się minimalizować liczbę ofiar, mogło opłacać się kosztem
przeżywalności wypadków przy wyższych prędkościach, "uratować" tych
jadących bez pasów przy np. 40km/h.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.10 21:39 Alex81
- 15.03.10 23:32 Tomasz Pyra
- 15.03.10 23:48 Olek
- 16.03.10 03:08 J.F.
- 16.03.10 03:29 J.F.
- 16.03.10 04:02 MarcinJM
- 16.03.10 09:31 Artur 'futrzak' Maśląg
- 16.03.10 09:40 MarcinJM
- 16.03.10 09:49 MarcinJM
- 16.03.10 11:45 J.F.
- 16.03.10 15:08 kamil
- 16.03.10 18:59 Tomasz Pyra
- 16.03.10 19:08 Tomasz Pyra
- 16.03.10 20:32 J.F.
- 17.03.10 10:42 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- HYUANDAI NIE POJEDZIE DALEJ! Potrzebuje PILNIE POMOCY!
- Sprężarka klimy
- Elektryczna Urszula Zielińska nawet nie wie, że pomaga Chińczykom 3XDOBITNIE
- Do tego nadają się samochody elektryczne
- 70km
- sprzedam BMW tanio
- Ciekawostka elektryczno-pożarowa :)
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
Najnowsze wątki
- 2025-10-19 HYUANDAI NIE POJEDZIE DALEJ! Potrzebuje PILNIE POMOCY!
- 2025-10-18 BLIK a Sprawa Polska
- 2025-10-18 UE i woda pitna do chłodzenia
- 2025-10-18 Zakrzewo => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-10-17 "Przypadkowo wylosowany" sędzia odmówił ekstradycji Niemcom za NordStream
- 2025-10-17 Stare filmy o technice
- 2025-10-17 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-10-17 Warszawa => Java Full Stack Developer <=
- 2025-10-17 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-10-17 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-10-17 Ostrów Wielkopolski => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-10-17 Gdańsk => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-10-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-10-16 Warszawa => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-10-16 Poznań => SAP HCR Consultant <=