    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
    Date: Thu, 19 Jan 2017 21:35:24 +0100

    W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:
    > Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).
    >
    > W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
    > rowery.
    cztery? Ciężko będzie. Znaczy nie tanio.

    > Każdy z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
    > ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg
    > 1. Jak to w praktyce wygląda?
    nieładnie, trudniej jest zawracać, cofać, (szczegółnie jak inni mają to
    w dupie) i nie otworzysz klapy
    > Nie zacznie opadać,
    nie
    > nie zgubię bagażnika z
    > rowerami na trasie?
    nigdy się z takim przypadkiem nie spotkałem. szybciej spadały z
    bagażnika dachowego, albo ktoś wjeżdżał do garażu z rowerami na dachu
    > Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?
    Trudno wyczuć. jak auto ma dużą bryłę, to niema ograniczeń.
    > 2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600
    > do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś
    > rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
    > więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
    > bezpieczeństwo w czasie transportu.
    aluminiowy. więcej nie podpowiem. ja dostałem swój w prezencie, a
    podejrzewam że kosztował worek złota. z funkcji odchylania, zapakowanego
    bagażnika czteroma rowerami nie skorzystałem, i obym nie musiał. :)
    > 3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
    > Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
    > trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
    > takiej dorabianej?
    już teraz można dorobić. mimo to jeżdżę na wydrukowanej tablicy i nikt
    sie nie doczepił. ale w razie zaczepki, napewno płazem nie puszczą.
    mozę w tym roku zrobię tablice.

    Co jeszcze.... łańcuchy sie syfią. przynajmniej jak się przejedzie ze
    śląska nad bałtyk - masakra, łańcuchy są uperdzielone w piachu.
    PAkowanie rowerów jest czasochłonne. zawsze pedał pierwszego wejdzie w
    zębatkędrugiego, pedał drugiego... i tak dalej. trzeba sobie wypacować
    pozycje, bo za chiny ludowe to nie pasuje. oczywiście naprawić sytuacje
    można jedynie w taki sposób, w którym musisz obrócić pedałami w przód,
    ale w tym juz zapiętym rowerze. no i oryginalne paski to raczej słabe
    zabezpieczenie. ja rowery zawijam dodatkowo ekspandrami. chyba nie tylko
    ja, stąd nie słyszałem aby jakieś spadły :)

    ToMasz