    From: "dzikus" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Play w usłudze PlayOnline blokuje połączenia VoIP
    Date: Wed, 31 Dec 2008 10:43:57 +0100

    > ping cokolwiek xxxx ms

    Nie wiem jak w Play, ale ja na HSDPA/3G w iPlus ping mam niewiele wiekszy
    niz na iDSL. Bzdura jest tez gadanie, ze zrywa sesje. Nawet na zwyklym GPRS
    mozna popracowac na ssh, aczkolwiek wowczas mulowato to chodzi. Play
    zablokowal VoIP z wiadomych przyczyn: by nie karmic konkurencji. W dodatku w
    Play nawet po wyczerpaniu limitu, nadal pozostaje ~60kb, dzieki czemu przy
    tej predkosci mozna sensownie pogadac via VoIP. Inne sieci ograniczaja
    wowczas do ~30kb, co w wielu przypadkach powoduje juz "czkawki" podczas
    polaczen, albo wrecz niemoznosc polaczen (w zaleznosci od kodeka i jego
    pasmozernosci).

    Nie wnikajac juz w sensownosc tego rozwiazania, zastanawia mnie jak Play to
    tlumaczy? Swego czasu podobnie bylo w Netii - wie ktos moze czy dalej tam
    tak sie dzieje i co na to oficjalnie "operator"?