    From: John Smith <u...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
    Date: Fri, 02 Jan 2009 18:26:49 +0100

    dominik napisał(a):

    > Jak panasonik i olek zaczną zjadać rynek kompaktów sonemu, canonowi,
    > samsungowi i nikonowi to coś będą musieli zrobić swojego. Tak łatwo z
    > całą pewnością się nie poddadzą.
    > Póki co nic ich w tyłek nie gryzie, więc żyją sobie spokojnie.

    Argument chyba bez związku.
    Prędzej powstanie mała lustrzanka FF producentów, którzy dysponują taką
    matrycą niż mały kompakt FF panasonika czy olka. Gdzie tu ewentualne
    zgrożenie dla dużych na razie luster FF?

    > Ale w kontekście wizjera to zupełnie inna sprawa. Do kilku aparatów
    > możesz sobie doczepić w miejsce lampy bardzo duży wizjer, tyle że
    > paralaksa i nijakość w stosunku do tego co na matrycę wyląduje. W
    > lustrzance najfajniejsze jest właśnie to, że widzisz mniej więcej to co
    > trafi na matryce.

    Masz rację, to inna bajka, chociaż niektórzy preferują wizjer Leiki, bo
    duży, pokrycie potencjalnie ponad 100% kadru, ułatwiający ocenę
    odległości od obiektu i ostrzenie ręczne. Pisząc Leika, Pentax czy
    Olympus miałem na myśli małe FF, niezależnie od typu wizjera.

    --
    Mirek