eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPokorne ciele dwie matki ssie... › Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!n
    ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news-out.netne
    ws.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned
    .com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <t5bs1q$tmo$1@news.icm.edu.pl> <t5c5kp$c9f$1@gioia.aioe.org>
    <t5da1v$7to$1@news.icm.edu.pl> <t5hhsp$dg2$1@gioia.aioe.org>
    <t5imq3$cgl$1@news.icm.edu.pl>
    Date: Thu, 12 May 2022 15:00:13 +0200
    Message-ID: <1c7pbzvg6lpdm.18kzhaq60s1h2$.dlg@40tude.net>
    Lines: 107
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.146.8
    X-Trace: 1652360413 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 471 83.30.146.8:51102
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6436
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703629
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 12 May 2022 12:16:35 +0200, ii wrote:
    > W dniu 12.05.2022 o 01:46, Poldek pisze:
    >> W dniu 2022-05-10 o 11:08, ii pisze:
    >>> W dniu 10.05.2022 o 00:46, Poldek pisze:
    >>>> W dniu 2022-05-09 o 22:02, ii pisze:
    >>>>>
    >>>>> Tak se pojechałem koleją znowu przez Polskę.
    >>>>>
    >>>>> Zamiast 500zł za paliwo zapłaciłem 77zł. Plus oczywiście
    >>>>> eksploatację. Będę wracał to znowu oszczędzę. A jak powtórzę to
    >>>>> jeszcze raz to oszczędzę około 2kzł czyli tyle co chcą ode mnie za
    >>>>> przekroczenie o 69. Pozostaną punkty. O ile oczywiście nie
    >>>>> zakwestionuję metrologii policyjnej. Ale zostawmy to.
    >>>>>
    >>>>> Bardziej interesujące jest to, że ja za Wasze pieniądze jadę. Unia
    >>>>> dofinansowuje koleje do 2030 a Wy na tę Unię płacicie podatki.
    >>>>> Jestem takim samym pasożytem jak policjant. Płacicie mi za pracę,
    >>>>> emeryturę a teraz jeszcze za przejazdy :-) Pokorne cielę :-)
    >>>>
    >>>> Drogi dla samochodów są sponsorowane od zawsze przez całe
    >>>> społeczeństwo, jeżdżące i niejeżdżące), a paliwo do lokomotyw jest
    >>>> obłożone opłatą drogową (na asfaltozę).
    >>>
    >>> Co chcesz przez to powiedzieć?
    >>
    >> Ze rzeczywiste koszty budowy, utrzymania dróg nie są pokrywane nawet w
    >> znaczącej części przez kierowców. I to mimo opłaty paliwowej, akcyzy,
    >> VATu i czego tam jeszcze, co jest zawarte w cenie sprzedaży paliwa. Aby
    >> panicz sobie jechał po asfaltozie bezpłatnie (tzn. nie płacąc realnej
    >> ceny w postaci opłaty za przejechanie każdego kilometra "publicznej"
    >> drogi), to na to się składają WSZYSCY - ci co nie jeżdżą, co jeżdżą i ci
    >> co nienawidzą samochodów ze względu na hałas, spaliny i degradację
    >> samochodozą obejmującą systematycznie coraz większą część otoczenia - ci
    >> też się składają.
    >
    > No tak, ale przez to mamy normalną gospodarkę. Babcia ma dekoder itp
    > itd. Natomiast .. ja pisałem o tym, że więcej dokłada się do kolei niż
    > do dróg. Bo jeśli bilet kosztuje 77 a paliwo 500 to chyba czujesz kto do
    > czego dokłada.

    Paliwo do samochodu osobowego.
    Ile kosztuje paliwa do kolei, to nie wiemy.

    Ale bilet autousowy tez tani, widac autobus pali duzo mniej ....

    >> Chcę powiedzieć, że młotoryzacja, jako całość opiera się na układzie o
    >> mafijnym charakterze. Ten układ zawarty jest pomiędzy branżą
    >> młotoryzacyną: producentami samochodów, części zamiennych, akcesorów,
    >> obsługi, firmami budującymi drogi, parkingi, stacje benzynowe, garaże,
    >> mosty, myjnie, opony, ubezpieczenia, wydobywającymi ropę,
    >> przetwarzającymi i transportującymi i sprzedającymi paliwa, smary i
    >> stal, plastik, beton, asfalt, lakiery, znaki i sygnalizatory i co tam
    >> jeszcze, a władzą, która na przestrzeni ponad stu lat od rozpoczęcia
    >> młotoryzacji została kupiona przy pomocy doskonale zorganizowanego,
    >> ciężko opłacanego lobbingu, propagandy, prania mózgu i przekonywania
    >> przy pomocy kalkulacji przekazywanych pod stołem, że opłaca się
    >> młotoryzować, bo władza będzie miała z czego czerpać podatki, a
    >> rzeczywiste koszty będą ponosić inni - największe planeta jako całość,
    >> ci co nie kochają młotoryzacji i zamiast smrodu, hałasu, zagrożenia
    >> wypadkami i degradacji otoczenia zniszczonego nadmierną rozbudową
    >> infastruktury, woleliby ciszę, czyste powietrze i móc bez strachu
    >> puszczać dzieci na dwór.
    >
    > Kolej nie opiera się o taki układ? Nie jeszcze bardziej?

    Nie bedzie podatku od samochodow, to bedzie od koni i rowerów.
    Albo od samolotow :-)

    Nie bedzie samochodow, to nie trzeba bedzie na drogi wydawac.

    A mafia byla ... w USA.
    Wykupili linie tramwajowe ... i zlikwidowali.

    >> Nie bez powodu zalew świata młotoryzacją rozpoczął się w kraju, który od
    >> swojego fundamentu opiera się na kradzieży (ziemi Indian), oszustwie
    >> (podsuwanie umów sprzedaży ziemi Indianom wcześniej spajanym alkoholem),
    >> ludobójstwie (eksterminacja Indian), niewolnictwie (sprowadzanie i
    >> eksploatacja murzynów z Afryki). To w USA niejawny układ koncernów
    >> młotoryzacyjnych wykupił działające sieci tramwajowe w miastach, żeby je
    >> zlikwidować i w ten sposób odebrać ludziom wybór/zmusić do korzystania z
    >> samochodów. Drugim krajem, na którym oparła się masowa młotoryzacja są
    >> faszystowskie Niemcy - Hitler używając więźniów wprowadził plan budowy
    >> autostrad

    To wiezniowie budowali ?

    >> i Hitler rozkazał produkcję pierwszego masowego samochodu
    >> osobowego w Europie, którego nazwał Volkswagen :-)

    Ale oprocz tego, ze Hitler kazal, to Niemcy chcieli miec samochod.
    Nie ludowy, ale wlasny, tzn rodzinny, a nie "niemiecki".

    Hitler naród zresztą oszukał, i samochodow nie dostali ...

    > No ale to, że w przeszłości nakradziono nie przesądza o tym czy dzisiaj
    > jest dobre. Ludzie raczej z własnej woli korzystają z prywatnych
    > samochodów mimo wysokiej ceny przejazdu. Nie widzę tutaj wpływu lobbingu
    > tylko rzeczywiste korzyści. Jakoś nie korzystamy z pojazdów komunikacji
    > publicznej których nie brakuje. A kolej to już w ogóle ... główna
    > działka to cargo a nie przewozy osób.
    >
    > Ogólny wniosek z twojego gadania byłby że powinniśmy do ciągnięcia
    > koniami wrócić.

    Jak sie ropa skonczy, to moze wrocimy :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: