-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!n
ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news-out.netne
ws.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned
.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <t5bs1q$tmo$1@news.icm.edu.pl> <t5c5kp$c9f$1@gioia.aioe.org>
<t5da1v$7to$1@news.icm.edu.pl> <t5hhsp$dg2$1@gioia.aioe.org>
<t5imq3$cgl$1@news.icm.edu.pl>
Date: Thu, 12 May 2022 15:00:13 +0200
Message-ID: <1c7pbzvg6lpdm.18kzhaq60s1h2$.dlg@40tude.net>
Lines: 107
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.146.8
X-Trace: 1652360413 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 471 83.30.146.8:51102
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6436
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703629
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 12 May 2022 12:16:35 +0200, ii wrote:
> W dniu 12.05.2022 o 01:46, Poldek pisze:
>> W dniu 2022-05-10 o 11:08, ii pisze:
>>> W dniu 10.05.2022 o 00:46, Poldek pisze:
>>>> W dniu 2022-05-09 o 22:02, ii pisze:
>>>>>
>>>>> Tak se pojechałem koleją znowu przez Polskę.
>>>>>
>>>>> Zamiast 500zł za paliwo zapłaciłem 77zł. Plus oczywiście
>>>>> eksploatację. Będę wracał to znowu oszczędzę. A jak powtórzę to
>>>>> jeszcze raz to oszczędzę około 2kzł czyli tyle co chcą ode mnie za
>>>>> przekroczenie o 69. Pozostaną punkty. O ile oczywiście nie
>>>>> zakwestionuję metrologii policyjnej. Ale zostawmy to.
>>>>>
>>>>> Bardziej interesujące jest to, że ja za Wasze pieniądze jadę. Unia
>>>>> dofinansowuje koleje do 2030 a Wy na tę Unię płacicie podatki.
>>>>> Jestem takim samym pasożytem jak policjant. Płacicie mi za pracę,
>>>>> emeryturę a teraz jeszcze za przejazdy :-) Pokorne cielę :-)
>>>>
>>>> Drogi dla samochodów są sponsorowane od zawsze przez całe
>>>> społeczeństwo, jeżdżące i niejeżdżące), a paliwo do lokomotyw jest
>>>> obłożone opłatą drogową (na asfaltozę).
>>>
>>> Co chcesz przez to powiedzieć?
>>
>> Ze rzeczywiste koszty budowy, utrzymania dróg nie są pokrywane nawet w
>> znaczącej części przez kierowców. I to mimo opłaty paliwowej, akcyzy,
>> VATu i czego tam jeszcze, co jest zawarte w cenie sprzedaży paliwa. Aby
>> panicz sobie jechał po asfaltozie bezpłatnie (tzn. nie płacąc realnej
>> ceny w postaci opłaty za przejechanie każdego kilometra "publicznej"
>> drogi), to na to się składają WSZYSCY - ci co nie jeżdżą, co jeżdżą i ci
>> co nienawidzą samochodów ze względu na hałas, spaliny i degradację
>> samochodozą obejmującą systematycznie coraz większą część otoczenia - ci
>> też się składają.
>
> No tak, ale przez to mamy normalną gospodarkę. Babcia ma dekoder itp
> itd. Natomiast .. ja pisałem o tym, że więcej dokłada się do kolei niż
> do dróg. Bo jeśli bilet kosztuje 77 a paliwo 500 to chyba czujesz kto do
> czego dokłada.
Paliwo do samochodu osobowego.
Ile kosztuje paliwa do kolei, to nie wiemy.
Ale bilet autousowy tez tani, widac autobus pali duzo mniej ....
>> Chcę powiedzieć, że młotoryzacja, jako całość opiera się na układzie o
>> mafijnym charakterze. Ten układ zawarty jest pomiędzy branżą
>> młotoryzacyną: producentami samochodów, części zamiennych, akcesorów,
>> obsługi, firmami budującymi drogi, parkingi, stacje benzynowe, garaże,
>> mosty, myjnie, opony, ubezpieczenia, wydobywającymi ropę,
>> przetwarzającymi i transportującymi i sprzedającymi paliwa, smary i
>> stal, plastik, beton, asfalt, lakiery, znaki i sygnalizatory i co tam
>> jeszcze, a władzą, która na przestrzeni ponad stu lat od rozpoczęcia
>> młotoryzacji została kupiona przy pomocy doskonale zorganizowanego,
>> ciężko opłacanego lobbingu, propagandy, prania mózgu i przekonywania
>> przy pomocy kalkulacji przekazywanych pod stołem, że opłaca się
>> młotoryzować, bo władza będzie miała z czego czerpać podatki, a
>> rzeczywiste koszty będą ponosić inni - największe planeta jako całość,
>> ci co nie kochają młotoryzacji i zamiast smrodu, hałasu, zagrożenia
>> wypadkami i degradacji otoczenia zniszczonego nadmierną rozbudową
>> infastruktury, woleliby ciszę, czyste powietrze i móc bez strachu
>> puszczać dzieci na dwór.
>
> Kolej nie opiera się o taki układ? Nie jeszcze bardziej?
Nie bedzie podatku od samochodow, to bedzie od koni i rowerów.
Albo od samolotow :-)
Nie bedzie samochodow, to nie trzeba bedzie na drogi wydawac.
A mafia byla ... w USA.
Wykupili linie tramwajowe ... i zlikwidowali.
>> Nie bez powodu zalew świata młotoryzacją rozpoczął się w kraju, który od
>> swojego fundamentu opiera się na kradzieży (ziemi Indian), oszustwie
>> (podsuwanie umów sprzedaży ziemi Indianom wcześniej spajanym alkoholem),
>> ludobójstwie (eksterminacja Indian), niewolnictwie (sprowadzanie i
>> eksploatacja murzynów z Afryki). To w USA niejawny układ koncernów
>> młotoryzacyjnych wykupił działające sieci tramwajowe w miastach, żeby je
>> zlikwidować i w ten sposób odebrać ludziom wybór/zmusić do korzystania z
>> samochodów. Drugim krajem, na którym oparła się masowa młotoryzacja są
>> faszystowskie Niemcy - Hitler używając więźniów wprowadził plan budowy
>> autostrad
To wiezniowie budowali ?
>> i Hitler rozkazał produkcję pierwszego masowego samochodu
>> osobowego w Europie, którego nazwał Volkswagen :-)
Ale oprocz tego, ze Hitler kazal, to Niemcy chcieli miec samochod.
Nie ludowy, ale wlasny, tzn rodzinny, a nie "niemiecki".
Hitler naród zresztą oszukał, i samochodow nie dostali ...
> No ale to, że w przeszłości nakradziono nie przesądza o tym czy dzisiaj
> jest dobre. Ludzie raczej z własnej woli korzystają z prywatnych
> samochodów mimo wysokiej ceny przejazdu. Nie widzę tutaj wpływu lobbingu
> tylko rzeczywiste korzyści. Jakoś nie korzystamy z pojazdów komunikacji
> publicznej których nie brakuje. A kolej to już w ogóle ... główna
> działka to cargo a nie przewozy osób.
>
> Ogólny wniosek z twojego gadania byłby że powinniśmy do ciągnięcia
> koniami wrócić.
Jak sie ropa skonczy, to moze wrocimy :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.22 17:56 ii
- 15.05.22 15:55 ToMasz
- 15.05.22 21:07 ii
- 16.05.22 10:16 Mateusz Bogusz
- 16.05.22 13:05 J.F
- 18.05.22 10:02 Akarm
- 18.05.22 12:25 RadoslawF
- 18.05.22 14:21 Akarm
- 18.05.22 18:19 ii
- 19.05.22 00:45 RadoslawF
- 19.05.22 14:19 Akarm
- 19.05.22 15:05 RadoslawF
- 19.05.22 17:33 Akarm
- 19.05.22 18:08 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-29 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B (2 miejsca) <=
- 2024-04-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-04-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => UX/UI Designer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => AI Specialist <=
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-29 Warszawa => Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa <=
- 2024-04-29 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-04-29 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-04-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM