    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <m...@i...localdomain>
    <bvy07t6laktq$.nmukvw00msee$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1vnj42rq670u8$.1jynz355sbw3n$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <fsn1eeh7ssvg.187h9shfuck5k$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    Date: Mon, 19 Sep 2022 10:23:09 +0200

    On Sat, 17 Sep 2022 00:41:21 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Zasadniczo na XT i AT-BUS przerwania zgłaszało się zboczem narastającym,
    > 8259 był więc wyzwalany zboczem rzeczywiście.

    Bo przez tego pull up nie szlo inaczej.

    > Owszem. BTW gubienie nie wymaga nawet dzielenia przerwań.

    > Nie taniej - umowa była taka, że można instalować NT i 95 na wszystkim.

    Ale przeciez nie za darmo. RAS tez nie byl za darmo ... OIDP.

    > Właściwie, to nawet było takie zobowiązanie. Tylko że to niespecjalnie
    > działało. Może potem zadziałało, nie wiem.

    > Owszem, takie coś to i ja robiłem. Ale to raczej nie między budynkami.

    Kabelek miedzy budynkami mialem. Do jakiegos Riada, a potem moze i
    IBM. One 115200 nie obslugiwaly, wiec nie bylo probemu :-)

    > Znośnie? To był kosmos :-)

    Jak pierwszy zachwyt minie, to nadal tak zobie :-)

    > Porównaj sobie np. pracę @ 1200 bps, i jeszcze (długa linia?) - nie wiem
    > dokładnie dlaczego - często po enterze (po końcu wyświetlanego tekstu?)
    > pojawiało się echo w postaci IIRC nawiasu klamrowego, który należało
    > skasować :-)

    A tego to nie kojarze.

    > Akurat to może było nieco lepiej zrobione, a przynajmniej tak się
    > okazało w przyszłości. Chociaż tak sobie, bo 8250 nie za bardzo działał
    > szybciej niż 9600 bps, chyba że w pollingu itd. To może w ogóle to nie
    > było lepiej zrobione, tylko nieco inaczej.

    Jak pisalem - 115200 na przerwaniach uzywalem.

    > Może w 1995 r., ale nie w 1975, jak np. projektowano PDPy i inne takie.

    Moze i tak, ale PDP tez nie byl tani, wiec jeden kwarc ceny raczej nie
    podnosil :-)

    > Co w tym dziwnego? Dokładnie tak było.

    Faktycznie, widac skleroza mi zawiodla.

    No coz ... jeszcze jeden powod, aby z biosu nie korzystac.

    > Dopiero z modemami i/lub CRTSCTS. Natomiast wcześniej z kablami RS-232,
    > wcale nie. Pamiętam że robiło się mostki we wtyczce RTS-CTS, DTR-DSR-CD,
    > i to działało z BIOSem. copy con com1 itp. - bez problemu. Drukarka
    > z RS232 - także.
    >
    > Ale ustawianie szybkości działało tylko do 9600 bps.

    Drukarka raczej nie potrzebowala wiecej, chyba, ze w graficznym
    trybie. Ale serial to raczej plottery miały ... i tu nie zadne mostki,
    tylko kontrola przeplywu musiala byc.

    J.