    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pompa próżniowa
    Date: Mon, 18 Jun 2018 11:18:53 +0200

    dyskusyjnych:e0DVC.580285$b...@f...ams1...
    On 2018-06-17, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    >To są chyba takie dość proste membranowe ustrojstwa gdzie zawory
    >wejściowe/wyjściowe są sterowane samym przepływem gazu. W takim
    >wypadku
    >łączenie w szereg raczej dużo by nie pomogło, bo dla pewnej wartosci
    >próżni, te zawory przestawałyby działać.

    >Ale jeśli zawory są sterowane np. elektrycznie, to i owszem, powinno
    >pomóc.

    Wapie w ta elektryke :-)
    Pompa moglaby byc rotacyjna, ale kat zamocowania silnika i rozmiar
    sugeruje ze faktycznie membranowa.

    Jesli membranowa o stosunkowo niskim podcisnieniu ... to wydaje mi
    sie, ze szeregowe polaczenie moze pomoc.

    Tylko ... przy prozni tu jest tak, ze pierwszy stopien musi sie duzo
    namachac, zeby wyciagnac te resztki gazu, a drugi stopien ma juz gaz
    bardziej sprezony i szybko go przepompowuje.
    Wiec moze nie tyle szereg co kaskada - np dwie takie pompki
    rownolegle, a za nimi trzecia.

    Tak czy inaczej - trzeba by sie doczytac paramerow, i watpie aby to
    byla taka proznia, o ktora OP pytal.

    Dlaczego czynnik nie moze sie kontaktowac z olejem ?
    Bardzo czesto ten olej bedzie, jesli nie bezposredni kontakt, to jakas
    znikoma warstewka na sciankach cylindra.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Scroll_compressor

    To ponoc bez oleju chodzi ... ale czy potrafi wysoka proznie zapewnic
    to troche watpie.
    Choc w dwoch stopniach ... moze ...

    J.