    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pompa próżniowa
    Date: Mon, 18 Jun 2018 13:40:18 +0200

    W dniu 18.06.2018 o 12:19, J.F. pisze:
    > I musi byc az tak dobra proznia ?
    > Kontakt z olejem o znanym skladzie zaburzy tak pomiar ?
    >
    > Bo moze pompy perystaltyczne Cie ratuja, ale tam sie styka z tworzywem
    > wężyka ... no i to chyba nie do wiekszej prozni.
    >
    > A czego uzywa konkurencja ? Moze nie ma co wyważac otwartych drzwi
    Próżnia musi być tak wysoka tylko z jednego powodu, bo ktoś tak wpisał
    do normy i tak to leci już 30 lat.
    Gaz idzie do analizy na chromatografie i najprawdopodobniej nawet
    minimalna ilość oleju zepsuje pomiar.
    Co do konkurencji, to nie wiem, bo firma, która wyprodukowała 30 lat
    temu podobne urządzenie już nie istnieje (a ściślej istnieje pod nową
    nazwą i robi zupełnie co innego). To jednostkowa produkcja, baardzo niszowa.
    Jacek