  • Data: 2020-11-11 09:57:26
    Temat: Re: Portoptyp/krotka seria w Chinach
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/11/2020 12:10, sundayman wrote:

    > No to jest drobnica. Ja robię urządź z kilkoma PCB, gdzie BOM ma za 300
    > pozycji. Dla mnie najważniejsze jest zastosowanie konkretnych elementów
    > (producent, typ itp) - cena ma ciut mniejsze znaczenie.

    Tu elementy też mają znaczenie ale kitajcy grzecznie pytają np. że mają
    taki a taki zamiennik na miejscu czy mogą użyć i czasami to ma spory
    sens a czasami trzeba powiedzieć, że nie i ściągają konkretny.

    > Gdyby chińczyki mogły kupić to co im wskażę konkretnie, to by było OK.
    > No ale nie chcieli tak robić w moim przypadku (chodziło w TME, FARNELL,
    > RS-components).

    No to mamy różne doświadczenia. Raz do jednej partii mi się zdarzyło, że
    nie mogli (na czas) kupić tych cholernych podstawek na wierzch to
    kupiłem w TME i wysyłałem do nich DHLem. Wszystko inne kupili w/g
    specyfikacji, czasami sugerując zamienniki.

    I o ile cena jest istotna bo to niskomarżowa drobnica jak piszesz to
    przebolałbym gdyby nawet było _odrobinę_ drożej ale w Polsce. Ale kiedy
    wychodzi półtora raza lub więcej to nie mam argumentów.