  • 1. Data: 2020-11-07 07:38:42
    Temat: Portoptyp/krotka seria w Chinach
    Od: <Ghost>

    Hey

    Ma ktos z Was jakies doswiadczenia w realizacji w Chinach calej plytki
    razem z montazem? Albo przynajmniej namiary na jakies firmy godne polecenia?

    TIA

  • 2. Data: 2020-11-07 10:59:27
    Temat: Re: Portoptyp/krotka seria w Chinach
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Ghost wrote on 07.11.2020 07:38:
    > Hey
    >
    > Ma ktos z Was jakies doswiadczenia w realizacji w Chinach calej plytki
    > razem z montazem? Albo przynajmniej namiary na jakies firmy godne polecenia?

    1. JLC, tanio, szybko i co najdziwniejsze dobrze. Części montują tylko
    ze swojej listy (https://jlcpcb.com/parts) i tylko max. 10 elementów z
    listy "extended". Jeśli dopiero projektujesz i możesz użyć części tylko
    z ich listy, to jest to bardzo fajne rozwiązanie, ale tylko do prototypów.

    2. AllPcb, drożej, wolniej, ale kupują wszystkie części pod twoje
    zamówienie (przez to ceny części są też wyższe niż w JLC). Tylko muszą
    to być części dostępne w Chinach albo u międzynarodowych dystrybutorów
    (np. mouser i o dziwo TME). Ja zazwyczaj podaje im gotowe numery części
    z LCSC. Wady: nie dotrzymują terminów realizacji podanych na stronie a
    dodawanie BOMa do wyceny na stronie to jakaś masakra. Koniec końców i
    tak załatwiam wszystko z nimi przez Skype'a. Najważniejsza ich zaleta w
    porównaniu z polskimi montowniami to to, że nie usłyszysz tekstu "na
    kiedy wycena? Może za dwa tygodnie się wyrobię, bo dopiero wróciłam z
    urlopu", albo "termin realizacji to 8-10 tygodni".

  • 3. Data: 2020-11-08 08:43:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ja mam takie doświadczenie, że ze trzy razy się przymierzałem.
    I za każdym razem wychodziło mi, że nie ma sensu.

    1. problem z częściami - chyba, że robisz jakąś prościznę, do której
    mają od ręki elementy. Jeśli nie - to terminy są absurdalne.
    A jeśli byś chciał konkretne elementy - np. danego producenta - to już w
    ogóle zapomnij.

    2. Cena wyższa niż montaż w PL.

    I dałem sobie spokój. Być może przy jakiejś poważnej ilości idącej w
    grube tysiące szt. to ma sens.
    Przy ilościach typu 100-200 szt. imo sensu nie ma.

    Jeśli masz w pobliżu jakąś firmę montującą - lepiej moim zdaniem robić w
    Polsce. Zdecydowanie mniejsze szanse, że coś pójdzie nie tak.

> [...]
    > zamówienie (przez to ceny części są też wyższe niż w JLC). Tylko muszą
    > to być części dostępne w Chinach albo u międzynarodowych dystrybutorów

    Ja próbowałem im zlecić montaż z elementów z TME - bezskutecznie.
    To znaczy musiałbym im sam je wysłać, co już logistycznie niweczy sens
    całości. Chyba, że jakaś zmiana zaszła w ostatnim czasie w tej sprawie.

> [...]
    > kiedy wycena? Może za dwa tygodnie się wyrobię, bo dopiero wróciłam z
    > urlopu", albo "termin realizacji to 8-10 tygodni".

    To prawda, że u nas terminy nie są wesołe - kiedy właśnie próbowałem się
    dogadać z ALLPCB, to oni powiedzieli mi termin 2 tygodnie od momentu
    otrzymania ode mnie części ( bo z TME nie chcieli sami kupić).
    Czyli de facto byłoby to lekko licząc 4-5 tygodni. No to jest podobnie
    jak w PL.

    Natomiast z pewnością opłaca się zamówić u nich PCB - i dać do
    zmontowania w PL, zamiast zamawiać w montowni także wykonanie płytek.
    Bo PCB od chińczyków dostaniesz po max. tygodniu - oczywiście kurierem,
    a u nas to dodatkowe 2-3 tygodnie do czasu montażu.

    W dodatku co by nie mówić - w PL masz możliwość jednak lepszej
    komunikacji. Ja wolę osobiście podjechać do firmy, pokazać co i jak,
    żeby nie było nieporozumień itp.

  • 4. Data: 2020-11-08 11:23:31
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >"extended". Jeśli dopiero projektujesz i możesz użyć części tylko z ich
    >listy, to jest to bardzo fajne rozwiązanie, ale tylko do prototypów.

    Dlaczego "dobre tylko dla prototypów"? Ze względu na komplikację z
    częściami?

  • 5. Data: 2020-11-08 11:26:05
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    ..

    >2. Cena wyższa niż montaż w PL.

    Mozesz polecic montownie w Polsce z cenami nizszymi niz w Chinach w
    szczegolnosci dla prostego prototypu?
    Najchętniej Górny Śląsk

  • 6. Data: 2020-11-08 12:33:34
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Ghost wrote on 08.11.2020 11:23:

    > Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Dlaczego "dobre tylko dla prototypów"? Ze względu na komplikację z
    > częściami?

    Tak, w prototypie zawsze możesz sobie ręcznie domontować braki, ale nie
    wyobrażam sobie tego w produkcji.

    Dodatkowo jeśli nawet wszystkie twoje elementy będą na liście JLC, to
    może się zdarzyć, że nie będzie ich na stanie. JLC nie podaje terminów
    dostaw, nie pozwala też złożyć zamówienia "oczekującego" z elementami,
    których nie ma na magazynie i co wtedy zrobisz? Będziesz codziennie
    patrzył na ich stany magazynowe w nadziei, że je uzupełnią? W
    regulaminie montażu SMD masz punkt, że jeśli zabraknie jakiś części to
    zrobią montaż bez nich i zwrócą ci kasę za braki. Powodzenia jeśli to
    będzie akurat jakiś duży i gęsty scalak na kilkudziesięciu/kilkuset
    płytkach.

  • 7. Data: 2020-11-08 12:41:37
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >ci kasę za braki. Powodzenia jeśli to będzie akurat jakiś duży i gęsty
    >scalak na kilkudziesięciu/kilkuset płytkach.

    Ok, rozumiem, wielkie dzięki - jak pisałem w temacie "krótka seria" (pewnie
    ze 20 sztuk) czyli chyba będę mógł z nich skorzystać.

    Jeszcze raz dzięki za szybkie odpowiedzi :-)

  • 8. Data: 2020-11-08 12:58:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Ghost wrote on 08.11.2020 12:41:
    > Ok, rozumiem, wielkie dzięki - jak pisałem w temacie "krótka seria" (pewnie
    > ze 20 sztuk) czyli chyba będę mógł z nich skorzystać.

    Przy takich ilościach to się nawet nie zastanawiaj na czymkolwiek innym
    niż JLC.

  • 9. Data: 2020-11-08 13:00:42
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 08/11/2020 08:43, sundayman wrote:

    > Ja mam takie doświadczenie, że ze trzy razy się przymierzałem.
    > I za każdym razem wychodziło mi, że nie ma sensu.

    Każdy widać ma swoje doświadczenia. Ja bardzo bym chciał robić w Polsce
    i wspierać polską przedsiębiorczość zamiast pomagać Chińczykom w
    dominacji nad światem ale za każdym razem mi wyszło, że nie ma
    ekonomicznego sensu. Nawet drogi bardzo PCBWay po wszystkich opłatach
    wychodził taniej niż w Najjaśniejszej. Dlatego dołączam się do pytania
    kolegi: która firma w Polsce zrobi montaż np. czegoś takiego

    https://beamracer.net

    razem z zakupami części, żeby wyszło mi nie mówię już, że taniej ale
    choćby nie znacząco drożej?

  • 10. Data: 2020-11-09 10:33:34
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2020-11-08 o 11:26, Ghost pisze:

> [...]
    ..

    > Mozesz polecic montownie w Polsce z cenami nizszymi niz w Chinach w

    Mister, nasz grupowicz zresztą :)
    mister.net.pl

    Miłego.
    Irek.N.