-
Data: 2012-01-18 12:57:20
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-01-18 10:29, Arek wrote:
> W dniu 2012-01-18 09:46, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>
>>>> Przy podsterze w FWD puscić dodatkowo gaz ? Chyba żartujesz. To już
>>>> lepiej wysprzęglić - napewno zrówna się prędkość kół z podłożem i o ile
>>>> koła nie są skręcone pod niewłaściwym kątem to powinien odzyskać
>>>> sterowność, wtedy może też próbować dociążyć przód hamulcem.
>>>
>>> Przy w miarę niskich obrotach silnika silnik hamuje na tyle słabo, że
>>> nie
>>> jest to problem.
>>
>> Gdy przednia oś się już ślizga, to dodatkowa siła na przedniej osi
>> pogłębi ten poślizg... nie wspominając już o hamulcu.
>
> Ale hamulec z współczesnym abs'em raczej nie pogłębi tego poślizgu,
> wręcz przeciwnie. Jeżeli choć trochę złapie przyczepność spowoduje to
> docisk przedniej osi co dodatkowo równocześnie zwiększy przyczepność i
> zmniejszy prędkość.
Podoba mi się to "raczej" :-) Tak.. złapie wtedy kiedy prędkość liniowa
koła zrówna +/- się z prędkością podłoża a kierownica będzie skierowana
we właściwym kierunku. Problem w tym, że skręcone koło może nie chcieć
się obracać - w związku z czym ABS będzie zmniejszał siłę hamowania.
>>> Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona
>>> się ma
>>> znaleść?
>>> Bo dopiero po tym jak przód skręci, można się zastanawiać nad resztą -
>>> czy
>>> tylne koła też dadzą radę, nad balansem itd.
>>
>> Lekkie odkręcenie, noga nadal na gazie, z wyczuciem hamulec ręczny.
>> Samochód się obraca, znów mamy sterowność, lewa wtedy na hamulec aby
>> kontrolować balans, prawa nadal na pedale gazu. Wszystko z wyczuciem i
>> opanowaniem.
>
> Wszystko fajnie, pod warunkiem, że zabierasz się za to przed zakrętem i
> masz to wyćwiczone. Dodatkowo rozpoczynasz manewr gdy masz przyczepność.
> Tu piszemy o sytuacji gdy przód się nie trzyma drogi.
Mówimy o jakimś stopniu podsterowności, a nie o jeździe na zablokowanych
kołach po lodzie.
> A Ty radzisz
> dodatkowo urwanie tyłu. Nie wiem skąd założenie, że po wprowadzeniu
> samochodu w ruch wirowy odzyskasz sterowność.
Primo. Racz zauważyć w końcu, że ja nic nie RADZĘ. Nie mówię nikomu ZRÓB
TAK. Mówię o możliwościach - racz to w końcu przyjąć do wiadomości.
Secundo. Ja opisuję coś innego niż Tobie się wydaje.
>> To nie jest teoria, to praktyka.
>
> Owszem w sytuacji gdy to planujesz zrobić.
Ponieważ Ty tak twierdzisz ? Z ciekawości, zrobiłem nawet ankietę wśród
znajomych jeżdzących FWD - a będacych świadomymi kierowcami.
Stawiam nacisk na _świadomych_ tego co się dzieje a nie śpiących za
kierownicą.
Tak czy inaczej pora kończyć.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 18.01.12 13:08 Mirek Ptak
- 18.01.12 13:14 Arek
- 18.01.12 13:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 13:39 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 13:50 Filip
- 18.01.12 13:54 Mirek Ptak
- 18.01.12 14:50 Piotr Klimek
- 18.01.12 17:33 Kuba \(aka cita\)
- 18.01.12 17:38 Kuba \(aka cita\)
- 18.01.12 18:10 J.F
- 18.01.12 18:43 Artur Maśląg
- 18.01.12 21:38 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 21:44 Mlody
- 16.01.12 22:33 Adam Płaszczyca
- 17.01.12 21:17 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=