eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPostęp techniczny w podeszłym wiekuRe: Postęp techniczny w podeszłym wieku
  • Data: 2017-03-29 12:55:51
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-03-29 o 12:16, HF5BS pisze:
    >
    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:obbtbg$g47$1@usenet.news.interia.pl...
    > ...
    >> Land Rover, ale wykonany przez BMW.
    >>
    >> Natomiast muszę napisać: jedna z niezaprzeczalnych i z mojego punktu
    >> widzenia niezwykle ważnych zalet - potrafił prawie wszędzie wjechać i
    >> _wyjechac_ - dużo dalej, niż inne SUV-y. A tak naprawdę to nawet sporo
    >> dalej, niż osoby w Toyotach LC 120 czy nawet LC90, ale nie umiejące
    >> sobie radzić w terenie. Freelanderowi wystarczyło trochę tylko
    >> przyczepności pod jednym dowolnym kołem, i potrafił tym jednym kolem
    >> się wyciągnąć.
    >> Wstępnie też wiskozę miał spiętą na ponad 25% - zazwyczaj inne auta
    >> miewają max 5% - i to było czuć (in plus) na trawie czy piasku.
    >
    > Ale to już chyba niespecjalnie zależało od komputera...?
    > Bo nie sądzę, by elektrony z procka bezpośrednio napędzały półosie...?
    >

    A właśnie, że tak.
    Wiskoza jest pomiędzy osiami, całkowicie mechaniczna (i chwała jej za
    to). Natomiast mosty otwarte (znaczy bez blokad), a za blokady robi
    wielokanałowy i b. szybki (w porównaniu do innych aut) układ ABS.

    Jeszcze dopowiedzenie: w zwykłym, napędzanym na jedną oś układ ABS ma
    zwykle za zadanie przyblokować koło kręcące się szybciej. Tak nie można
    robić w układzie cztero-napędowym - spowodowało by to niepotrzebne
    naprężenia w połączeniu przód/tył. A przy okazji murowany poślizg na
    zakręcie ze śliską nawierzchnią. Musi być kontrolowane z osobna każde
    koło i musi być korelacja pomiędzy wszystkimi kołami.

    Widziałem gdzieś materiały z przejazdu bardzo łatwą trasą kilku
    samochodami, m.in. OIDP Merc GLS, jakieś SUV-y audi i Toyoty. Większość
    z nich w trudniejszym przypadku zapalała całą "choinkę" alarmów na desce
    rozdzielczej i stanęła w miejscu, bezradnie kręcąc kołami. Zaznaczam:
    łatwy teren (z mojego punktu widzenia), nad którym nawet nie zastanawiał
    bym się, tylko przejechał z marszu.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: