-
Data: 2017-03-29 12:55:51
Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-03-29 o 12:16, HF5BS pisze:
>
> Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:obbtbg$g47$1@usenet.news.interia.pl...
> ...
>> Land Rover, ale wykonany przez BMW.
>>
>> Natomiast muszę napisać: jedna z niezaprzeczalnych i z mojego punktu
>> widzenia niezwykle ważnych zalet - potrafił prawie wszędzie wjechać i
>> _wyjechac_ - dużo dalej, niż inne SUV-y. A tak naprawdę to nawet sporo
>> dalej, niż osoby w Toyotach LC 120 czy nawet LC90, ale nie umiejące
>> sobie radzić w terenie. Freelanderowi wystarczyło trochę tylko
>> przyczepności pod jednym dowolnym kołem, i potrafił tym jednym kolem
>> się wyciągnąć.
>> Wstępnie też wiskozę miał spiętą na ponad 25% - zazwyczaj inne auta
>> miewają max 5% - i to było czuć (in plus) na trawie czy piasku.
>
> Ale to już chyba niespecjalnie zależało od komputera...?
> Bo nie sądzę, by elektrony z procka bezpośrednio napędzały półosie...?
>
A właśnie, że tak.
Wiskoza jest pomiędzy osiami, całkowicie mechaniczna (i chwała jej za
to). Natomiast mosty otwarte (znaczy bez blokad), a za blokady robi
wielokanałowy i b. szybki (w porównaniu do innych aut) układ ABS.
Jeszcze dopowiedzenie: w zwykłym, napędzanym na jedną oś układ ABS ma
zwykle za zadanie przyblokować koło kręcące się szybciej. Tak nie można
robić w układzie cztero-napędowym - spowodowało by to niepotrzebne
naprężenia w połączeniu przód/tył. A przy okazji murowany poślizg na
zakręcie ze śliską nawierzchnią. Musi być kontrolowane z osobna każde
koło i musi być korelacja pomiędzy wszystkimi kołami.
Widziałem gdzieś materiały z przejazdu bardzo łatwą trasą kilku
samochodami, m.in. OIDP Merc GLS, jakieś SUV-y audi i Toyoty. Większość
z nich w trudniejszym przypadku zapalała całą "choinkę" alarmów na desce
rozdzielczej i stanęła w miejscu, bezradnie kręcąc kołami. Zaznaczam:
łatwy teren (z mojego punktu widzenia), nad którym nawet nie zastanawiał
bym się, tylko przejechał z marszu.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.17 13:01 Adam
- 29.03.17 13:06 Jarosław Sokołowski
- 29.03.17 13:29 HF5BS
- 29.03.17 13:35 Piotr Gałka
- 29.03.17 21:42 HF5BS
- 29.03.17 22:05 HF5BS
- 30.03.17 08:20 J.F.
- 30.03.17 09:40 Piotr Wyderski
- 30.03.17 09:53 Piotr Wyderski
- 30.03.17 10:27 J.F.
- 30.03.17 10:41 Jarosław Sokołowski
- 30.03.17 10:57 J.F.
- 30.03.17 11:13 Jarosław Sokołowski
- 30.03.17 11:30 J.F.
- 30.03.17 12:07 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=