eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-193.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Date: Sun, 2 Aug 2020 20:17:15 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rg6vvc$6sc$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg3vli$cfm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f258a8b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg44ai$faq$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f259e22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f265ea5$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5r64$iju$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26994b$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg6ci1$tmd$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26cac9$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg6lc5$1va$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26fa6a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c139-193.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 2 Aug 2020 18:17:16 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c139-193.icpnet.pl:85.221.139.193";
    logging-data="7052"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 200802-2, 02.08.2020), Outbound message
    In-Reply-To: <5f26fa6a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682174
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02-08-2020 o 19:39, cef pisze:
    > W dniu 2020-08-02 o 17:16, Cavallino pisze:
    >> W dniu 02-08-2020 o 16:16, cef pisze:
    >
    >>>>> I nie wybiorą EV dopóki nie będzie konkurencyjny.
    >>>>
    >>>> Im więcej się sprzeda, tym będą tańsze.
    >>>> Więc to tylko kwestia czasu.
    >>>
    >>> Właśnie ten czas jest tu przedmiotem sporu.
    >>
    >> Czas od czego konkretnie?
    >
    > Do tego dnia, kiedy statystyczny uzytkownik samochodu

    Na jakim terytorium?
    cała UE, polska wieś/małe miasto, czy Bangladesz?

    > będzie
    > do przejazdu dom-praca czy jako drugie auto na zakupy w
    > lokalnym markecie wybierał coś z segmentu EV
    > zachęcony ceną tego rozwiązania (zakup+uzytkowanie)

    A jak zdefinujesz ten czas i przeciętność użytkownika?
    Ile procent sprzedaży muszą stanowić elektryki, np. w segmencie a...ut
    miejskich?

    Pamiętaj - do statystyk wlicza się tu też phev.
    HINT: polski janusz NIE JEST przeciętnym użytkownikiem.

    >
    >
    >>> i będzie musiał nastąpić jakiś przełom technologiczny.
    >>> Bo, żeby sprzedać więcej trzeba zapewnić infrastrukturę
    >>
    >> Nie trzeba.
    >> Sama się zrobi, wraz ze wzrostem ilości chętnych na nią.
    >
    > Uważasz, że to się zapętli.

    Już się zapętla.
    A wręcz infrastruktury przybywa szybciej niż elektryków.
    Spada za to ilość darmowej....

    > Ja tak nie myślę.

    Ale nie masz o tym pojęcia, więc na jakiej podstawie te sądy?

    >> Toyota już jakiś czas temu odpuściła wodór i próbuje nadrabiać czas
    >> stracony i gonić światową czołówkę wśród elektryków.
    >> Tak z 10 na 10 pierwszych linków z ostatniego roku o tym mówi......
    >> Kilka z nich:
    >> https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/615408
    ,toyota-corolla-hybryda-samochod-elektryczny-akumula
    tor-mirise-denso.html
    >> https://leftlane.pl/2019/03/12/pierwsza-elektryczna-
    toyota-trafi-na-rynek-w-2021-roku/
    >> https://www.motofakty.pl/artykul/toyota-i-lexus-trzy
    -nowe-crossovery-pojada-na-prad.html
    >
    >
    > Ale tego jeszcze nie oferują

    Bo są do tyłu, tyle że to żaden argument.
    Za rok będą mieli.


    - coś jak nasza Izera -
    > tyle, że predzej Japończycy coś zrobią niż my.

    U nas samochód nie jest problemem, tylko fabryka.
    U nich odwrotnie.
    A skoro samochód już opatentowali, to znaczy że go mają.

    >>>>> Koncerny sobie poradzą.
    >>>>
    >>>> Tak im się właśnie wydawało.
    >>>> Ale rzeczywistość skrzeczy.
    >>>>
    >>>> Nokii tez się kiedyś coś wydawało.
    >>>
    >>> To jednak trochę inny produkt.
    >>> Choć w sumie też się pozbierali.
    >>
    >> Co się zrobili?
    >> Tak się pozbierali, że nie istnieją od dawna....
    >
    > Nie analizowałem rynku telefonów, ale jakieś Nokie
    > chyba oferują.

    Nie - jakiś chiński producent kupił sobie prawo do Nazwy i sprzedaje
    swój badziew pod marką Nokii.
    Identycznie jest z tv z Phlipsem, czy Sharpem.


    >Widzę, że na dużym skrzyżowaniu
    > na mojej drodze do pracy wybudowali właśnie drugi biurowiec -
    > po co firmie, która nie istnieje takie zaplecze biurowe
    > we Wrocławiu?

    Na pewno nie do robienia telefonów, bo nie prowadzą takiego biznesu.
    Ale mają też urządzenia sieciowe.

    >> A ja śledzę wszystkie informacje o ID3 od ponad roku, bo byłem nim
    >> zainteresowany.
    >> I jak najbardziej jest o czym czytać - bo udowadnia znakomicie to o
    >> czym piszę.
    >
    > Tym bardziej cenię sobie Twoje opinie, ale ich bezkrytycznie nie przyjmuję.
    > Wiem jak działa przemysł - szczególnie niemiecki - znam pewne zależności
    > obowiązujące przy transferze kapitału i know-how w przemyśle
    > motoryzacyjnym,
    > lotniczym, przetworczym, farmaceutycznym i wiem,
    > że transfer i zmiany nie następują w ciągu 20 lat - a w branży będącej
    > pewnym novum
    > dla dotychczasowych spalinowych liderów potrwa zapewne jeszcze dłużej.

    Nokia była potęgą w dużo mniej zamierzchłych czasach niż 20 lat.
    Z elektrykami pójdzie szybciej.

    > Hybrydy stały się popularne dopiero w końcówce ubiegłego wieku -
    > jako rozwiązanie oferowane klientowi - a przyspieszyły mocniej gdy ropa
    > trochę poszybowała w latach kryzysu 2008. Teraz mineło prawie 30 lat
    > i nic się nie dzieje a jak sam piszesz jest to już ślepa uliczka.

    Zawsze była.
    Ale można było udawać ekologię fałszując wyniki pomiarów, czy tam
    korzystając z zafałszowanych standardów testowych.
    Niewiele zmieniając w samochodach, czyli tanio.

    > Za 30 lat tak samo ślepa się może okazać EV w obecnym formacie.

    Może - to szmat czasu, a postęp przyspiesza.
    Ale w międzyczasie zdominują rynek.

    >>> Akurat te auta będą zapełniać tę pierwszą niszę czyli bliski transport
    >>> w dużych miastach.
    >>
    >> Nie będą, bo nie są bezemisyjne i nie wjadą.
    >
    > Z braku innych pojazdów będą takie przepisy, że wjadą.

    Ale inne pojazdy są, przepisy stosowne też.
    Już dzisiaj.



    >
    >
    >>>> Albo nie są w stanie uruchomić prawdziwych elektryków, bo źle je
    >>>> skonstruowali.
    >>>
    >>> To akurat prawda jest, bo się specjalnie do tego nie przykładają.
    >>
    >> Tak się nie przykładają, że prezesi którzy nie są w stanie ogarnąć
    >> tego tematu masowo wylatują z roboty....
    >
    > Nie znam tematu.

    VW ID3.

    >> Widzę że elektryki idą do przodu, a reszta się zwija.
    >> Tempo tego procesu rośnie, a nie spada.
    >
    > Efekt nowości i strategii sprzedaży.

    Tak jak kiedyś suvy.
    A teraz już auta klasy D praktycznie nie idzie sprzedać.


    > Kupują klienci instytucjonalni, którym łatwiej to sfinansować
    > kosztem kilkunastu Kowalskich

    Kupują też Kowalscy, nie wiem czy nie więcej.
    Choćby dlatego że mają dużo większe wsparcie niż firmy.

    >>> Dokonaj jakiejś analizy zanim ot tak palniesz głupotę,
    >>> że mając 99%
    >>
    >> Piszesz to w temacie, w którym dostałeś czarno na biały, że elektryki
    >> to już teraz 16% tegoż rynku?
    >>
    >> Nie wstydzisz się nic a nic?
    >> Bo to już nie jest brak wiedzy, tylko ośli opór przy swojej niewiedzy
    >> i nieprzyjmowanie do wiadomości faktów.
    >
    > To chyba bardziej brak zrozumienia u Ciebie.
    > Zmiana produktu na inny to nie jest utrata rynku.
    > Kto ma 16% tego rynku?

    phev+bev.
    Czyli pluginy i czyste elektryki.

    > Bo zaglądam do statystyk
    > https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-model-3-sprzeda
    z-usa-2019/
    >  i tam tabelka Top Electric Vehicles in Germany za 2019 rok
    > i pośród tych firm widzę takie firmy jak:
    > BMW, Renault, Tesla, Mitsubishi, VW, Smart, Mercedes, Audi, Huyndai,
    > Nissan Kia
    > a poniżej tabelki informacja o udziale Tesli - jedyny na tej liście
    > spoza branży
    > oferującej samochody w segmencie paliwowym - Cytuję: "udział Tesli w
    > europejskim rynku sięgnął 0,54 proc. w połowie tego roku" czyli do końca
    > roku 2019 pewnie było  1%.
    > Więc koncerny mają te swoje 99%.

    Ale jakie?
    Nie niemieckie.
    Z elektryków najlepiej sprzedaje się Zoe (Renault), Tesla, Nissan i
    Hyundai/Kia.
    Reszta to śladowe ilości.


    >Pisanie, że utraciły rynek jest śmieszne.

    Widzisz gdzieś tam niemiecką markę?
    O nich mówiliśmy.
    Ci co zainwestowali w elektryki 10 lat temu, teraz są gotowi do ich
    masowej sprzedaży.
    Niemcy próbują nadrobić stracony czas, razem z Toyotą.

    > Nie roztrząsamy żadnych konstrukcyjnych szczegółow ani tajników
    > technologicznych.
    > To wszystko na czym opierasz swoje wypowiedzi, to zwykła
    > propaganda tylko ze stron bardziej elektrycznych.

    To analiza faktów - a propagandą (negatywną) posługujesz się Ty.
    Sam nie wiesz nic, więc łykasz jak pelikna to co Ci wmawia lobby spalinowe.

    > Trendy rynkowe to nie jest jakaś superwiedza specjalistyczna.
    > Bedac na bieżąco w przemyśłe i ekonomii można to transponować na EV.
    > Zasady się nie zmienią.

    A jednak.
    Muskowi nikt nie wróżył sukcesu, ale zasady się nie sprawdziły.
    Inni teraz gorączkowo próbują zrobić to co on, tylko nie umieją.

    >> No właśnie problem w tym, że o elektrykach nie piszą w gazetach dla
    >> januszy.
    >> Więc chcąc zdobyć wiedzę, trzeba wchodzić na specjalistyczne
    >> strony/fora/kanały i tam trochę poczytać i posłuchać.
    >> Wtedy można sobie wyrobić zdanie o obecnym stanie rynku elektryków.
    >> Przypadkiem do tego typu wiedzy nie dotrzesz.
    >> Tak jak do wiedzy o lokomotywach.
    >
    > I tak robię, zupełnie przypadkiem trafiłem kiedyś z produkcją do
    > projektu Mercedesa w Kamenz, więc trochę o tym poczytałem i a stale
    > pracuję z branżą budowy maszyn elektrycznych i z opisu różnych projektów
    > i rozmów z producentami przy każdej wizycie w DE wnioskuję o możliwych
    > kierunkach i trendach patrząc od strony technicznej a nie
    > gazetowo/internetowej propagandy dlatego postrzegam to inaczej.

    Nie - głównie dlatego że gadasz z Niemcami, którzy bardzo nie chcą tego
    przełomu.
    Ale on się dzieje - bez ich woli.

    Bardzo ich to zaskoczyło, stąd czarny pr - jedyne co mogą zrobić, żeby
    ochronić swój przemysł bazujący na spalinówkach u nieprzygotowany na ev.

    >>>> Tyle że jak ktoś wsiądzie do elektryka, to już smrodowoza nie chce.
    >>>> I nawet jak był kupowany jako drugi, to jeździ praktycznie tylko on.
    >>>
    >>> Znam takich, którym się nie spodobał elektryk.
    >>
    >> Spytaj ich jeszcze raz za rok czy dwa.
    >
    > Minęło już znacznie więcej lat od ich wyborów.

    Nie mogło, bo wcześniej nie było sensownych elektryków (poza drogą
    Teslą), więc nie ma czego porównywać.
    A posługiwanie się wiedzą starszą, oznacza tylko totalny bezsens rozmów
    z nimi na ten temat - wiedzą o nim tyle samo co Ty, czyli nic.

    >> Trafione, bo chodziło o różnice w jeździe.
    >> Elektryk wymaga tylko zmiany sposobu myślenia o motoryzacji, już w tej
    >> chwili niczego więcej.
    >
    > To dopiero wymaga zmiany myślenia - patrz opis użytkowania przez mojego
    > Niemca.

    A kto powiedział, że on zmienił myślenie?

    > No tak, ładowanie już niepotrzebne?

    Jest potrzebne, ale nie ma za tym problemu.
    Mógłby być, gdyby boom na elektryki był błyskawiczny, a nie nadążano by
    z budową stacji.
    Ale akurat na to się nie zanosi.

    >>> Realnie patrząc przeciętniakowi najprędzej podpasuje hybryda, > ale
    >>> Ty uważasz, że tego nikt nie chce kupować
    >>
    >> Wcale tak nie uważam, wręcz przeciwnie.
    >
    > Sam tak napisałeś ze dwa psoty wcześniej.

    Nie.

    >
    >> Plug-in jest jakimś krokiem w dobrym kierunku.
    >> Tyle że bardzo drogim i mało sensownym, aczkolwiek pozwalającym
    >> przełamać strach przed nowością.

    Czyli nie napisałem czegoś co mi zarzuciłeś.

    >>
    >>> i stąd się biorą takie dyskusje.
    >>
    >> Dyskusje biorą się stąd, że biorą w nich udział ludzie nie mający
    >> nawet podstawowej wiedzy w temacie, za to dużo strachu przed nowym.
    >> Więc maskują swoje obawy zaciekłością w bronieniu starego za wszelką
    >> cenę.
    >> Coś jak kapelusznik drżący ze strachu przed naciśnięciem pedału gazu.
    >
    > To jest argument poniżej pewnego poziomu.

    Wystarczy że jest prawdziwy.
    Coś jak małe dziecko które czegoś "nie lubi", ale nigdy tego nie jadło i
    nawet nie wie co to jest.
    Ale wie że jest niedobre i to mu wystarczy.
    Tyle że od dorosłych wymaga się więcej.

    >
    > Ja akurat niczego nie bronię

    LOL !!!!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: