eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 2 Aug 2020 20:37:34 +0200
    Message-ID: <2...@m...org>
    Lines: 128
    NNTP-Posting-Host: 83.31.232.199
    X-Trace: 1596393453 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17353 83.31.232.199:51364
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6984
    X-Received-Body-CRC: 1626286042
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682176
    [ ukryj nagłówki ]

    Sun, 2 Aug 2020 12:41:53 +0200, cef

    > Ludzie oprócz osiągów kupują wygodę.
    > Jak podejdziesz do tematu rzetelnie i przeliczysz ten komfort
    > rzetelnie, to już nie jest tak różowo jak przedstawiasz.

    Jaką znowu wygodę w spaliniakach? Że parę razy w roku stracą 20 minut
    zamiast godziny? Ja nie widzę w spaliniakach nic komfortowego. Hałasują jak
    diabli i męczą podczas jazdy, nie da się ich w większości przypadków
    ogrzać, a z pewnością schłodzić na postoju, nie hamują praktycznie
    silnikiem więc trzeba co chwile hamulec deptać, nikt w nich praktycznie nie
    implementuje systemów mniej lub bardziej autonomicznych.

    > Jeździ bardzo mało.
    > Dla mnie to niezauważalne.
    > Nie postrzegam tego jako jakiejś ogromnej liczby.

    No bo po pierwsze mała jest produkcja, po drugie większość ludzi myśli tak
    jak ty. Czyli woli jeździć smrodzącym, głośnym samochodem, z turbo dziurą,
    albo innym lagiemm literalnie zamienia komfort jazdy na komfort wynikając z
    gwarancji że W RAZIE CZEGO mogą w 5 minut się zatankować.

    > Ale to przecież jest tylko minisegment rynku, który trzeba zapełnić,
    > bo się pojawił taki rynek. Inwestuje się w to co może dać zysk.
    > Jeśli pojawia się wraz z ekomodą taki segment, to załatwią
    > go bardziej hybrydy a nie EV.

    SUV też był minisegmentem i wielu przepowiadało jego upadek. Smartfon też
    był minisegmentem, Nokia twierdziła że to chwilowa moda (i już nie
    istnieje). Powiedz teraz że SUV czy smartfon to minisegment.

    > Tesla nic nie pokazała, tylko wypełniła ten minisegment o którym
    > napisałem powyżej.

    Oczywiście, tak wypełniła minisegment, że ledwo z produkcją się wyrabia.

    > Bo Tesla nie produkuje innych aut i dlatego ma takie wzrosty w tym
    > segmencie.

    Tu nie chodzi o żaden segment, tylko że weszła na skalę praktycznie masową
    z samochodem którego inni producenci nie dotykali. Teraz ci producenci
    gonią Teslę, bo są w malinach. Gdyby to był minisegment jak twierdzisz, to
    by zostawili go Tesli. Już nawet Toyota zapowiedziała, choć wcześniej
    twierdziła że tylko HEV no smog jest przyszłością i tylko debile produkują
    EV, że będą jednak pracować nad swoim EV. Jedynym producentem który uparcie
    trzyma się kurczowo spaliniaków, w tym chce rozwijać absurdalny silnik
    Wankla, jest Mazda. Oni skończą pierwsi skończa jak Nokia.

    > Bo obecnie udział EV jest minmialny.
    > Niemcy nadwyżkę z OZE mają nie dlatego, że się przestawiają na
    > samochody elektryczne, tylko dlatego, że zamykają atomówki.

    Aha, zamykają atomówki które produkowały prąd, więc z tego tytułu mają
    nadwyżkę prądu. Cóż za logika...

    > Samo OZE się nie zbilansuje - trzeba jeszcze utrzymać coś co zrównoważy
    > system energetyczny. Ładowarki ładnie wyglądają właśnie propagandowo w
    > dużych miastach,
    > koło dworca, na lotnisku, w runku itp czyli to co Ty widzisz i się
    > podniecasz.

    Są różne OZE, ale jak się ubije wiatraki tak jak u nas pis to załatwił, to
    z pewnością się nie zbilansuje.

    > Idż do ratusza w mieście 10-20tys mieszkańców i się zapytaj
    > burmistrza dlaczego nie ma tam
    > dostępu do ładowarek publicznych.

    Bo to polski ciemnogród. Na zachodzie gdzie się nie ruszysz masz jakąś
    ładowarkę.

    > A jaki Ty stanowisz procent wsród klientów koncernów motoryzacyjnych?

    Wg ciebie to raczej spory, w końcu przejeżdżam więcej niż statystyczny
    mieszkaniec europy. Moja żona dobrze się wpisuje w EV, tylko jeździ smrodem
    spalinowym, bo tak jak ty boi się że jej baterii nie starczy i stanie
    gdzieś w polu.

    > Z czym Ty startujesz odeprę grzecznie?
    > Statystycznie jesteś marginesem.

    Nie iwem jak ty, ale ja siedzę, z tytułu budowy nowego domu, i co chwilę
    ktoś pyta jak instalację w garażu przygotować pod ładowanie EV w
    przyszłości. Statystyki mówią że ludzie chcą mieć EV, ale ich na nie nie
    stać, tak samo jak nie stać ich na eReSy wszelakie, bo ich parametrów w
    większości nie wykorzystają.

    > Ludzie wybierają portfelem.
    > Jak będzie wygodniej i taniej to wybiorą coś innego.

    Jeszcze chwilę temu twierdziłeś że nikt nie chce i nie potrzebuje EV i że
    to tylko minisegment, a tu nagle twierdzisz że jak cena spadnie to wszyscy
    się rzucą? No tak, z tym się zgadzam. Cena jeszcze trochę spadnie i ludzie
    zaczną kupować.

    > Powtarzam - to nadal margines.

    Margines który pokazuje żę się da. Nawet proste wyliczenia pokazują że się
    da z wadą jaką jest łądowanie, żyć już dzisiaj. Ty twierdzisz że to
    podstawowa wada i się nie da żyć.

    > Ale co ja mam wykazywać?

    Postawioną przez siebie tezę, że EV ma większy ślad węglowy niż spaliniak.

    > Odpowiem Ci po zenkowemu - użyj google i znajdź sobie.

    Ale zdajesz sobie sprawę że drób tak odpisuje bo jest ignorantem do
    kwadratu? Stawianie się z nim w jednm rzędzie to takie, hm... słabe jest.

    > I nie zakładaj, że produkcja skrzyni biegów szkodzi środowisku a
    > produkcja kabli i baterii już nie.

    To ty postawiłeś tezę że baterie szkodzą a elementy spaliniaka nie. Czyli
    dotarło w końcu do ciebie jaki absurd odpaliłeś i się teraz rakiem
    wycofujesz.

    > I uwzględnij to co pomija większość głuptaków co robi
    > porównania zakładając, że prąd jest czyściutki z gniazdka.

    Skoro rośnie ilość OZE, a rośnie relatywnie szybko, to ilość brudnego prądu
    sukcesywnie maleje czy ci się to podoba czy nie. Problem ze spaliniakami
    jest taki, że da się je zasilać (i w ogóle umożliwić im jazdę) tylko i
    wyłącznie czarnym syfem.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: