-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
u!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Postp w bateriach.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
<5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
<rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
<5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
<5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
<5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
<5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sun, 2 Aug 2020 20:37:34 +0200
Message-ID: <2...@m...org>
Lines: 128
NNTP-Posting-Host: 83.31.232.199
X-Trace: 1596393453 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17353 83.31.232.199:51364
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6984
X-Received-Body-CRC: 1626286042
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682176
[ ukryj nagłówki ]Sun, 2 Aug 2020 12:41:53 +0200, cef
> Ludzie oprócz osiągów kupują wygodę.
> Jak podejdziesz do tematu rzetelnie i przeliczysz ten komfort
> rzetelnie, to już nie jest tak różowo jak przedstawiasz.
Jaką znowu wygodę w spaliniakach? Że parę razy w roku stracą 20 minut
zamiast godziny? Ja nie widzę w spaliniakach nic komfortowego. Hałasują jak
diabli i męczą podczas jazdy, nie da się ich w większości przypadków
ogrzać, a z pewnością schłodzić na postoju, nie hamują praktycznie
silnikiem więc trzeba co chwile hamulec deptać, nikt w nich praktycznie nie
implementuje systemów mniej lub bardziej autonomicznych.
> Jeździ bardzo mało.
> Dla mnie to niezauważalne.
> Nie postrzegam tego jako jakiejś ogromnej liczby.
No bo po pierwsze mała jest produkcja, po drugie większość ludzi myśli tak
jak ty. Czyli woli jeździć smrodzącym, głośnym samochodem, z turbo dziurą,
albo innym lagiemm literalnie zamienia komfort jazdy na komfort wynikając z
gwarancji że W RAZIE CZEGO mogą w 5 minut się zatankować.
> Ale to przecież jest tylko minisegment rynku, który trzeba zapełnić,
> bo się pojawił taki rynek. Inwestuje się w to co może dać zysk.
> Jeśli pojawia się wraz z ekomodą taki segment, to załatwią
> go bardziej hybrydy a nie EV.
SUV też był minisegmentem i wielu przepowiadało jego upadek. Smartfon też
był minisegmentem, Nokia twierdziła że to chwilowa moda (i już nie
istnieje). Powiedz teraz że SUV czy smartfon to minisegment.
> Tesla nic nie pokazała, tylko wypełniła ten minisegment o którym
> napisałem powyżej.
Oczywiście, tak wypełniła minisegment, że ledwo z produkcją się wyrabia.
> Bo Tesla nie produkuje innych aut i dlatego ma takie wzrosty w tym
> segmencie.
Tu nie chodzi o żaden segment, tylko że weszła na skalę praktycznie masową
z samochodem którego inni producenci nie dotykali. Teraz ci producenci
gonią Teslę, bo są w malinach. Gdyby to był minisegment jak twierdzisz, to
by zostawili go Tesli. Już nawet Toyota zapowiedziała, choć wcześniej
twierdziła że tylko HEV no smog jest przyszłością i tylko debile produkują
EV, że będą jednak pracować nad swoim EV. Jedynym producentem który uparcie
trzyma się kurczowo spaliniaków, w tym chce rozwijać absurdalny silnik
Wankla, jest Mazda. Oni skończą pierwsi skończa jak Nokia.
> Bo obecnie udział EV jest minmialny.
> Niemcy nadwyżkę z OZE mają nie dlatego, że się przestawiają na
> samochody elektryczne, tylko dlatego, że zamykają atomówki.
Aha, zamykają atomówki które produkowały prąd, więc z tego tytułu mają
nadwyżkę prądu. Cóż za logika...
> Samo OZE się nie zbilansuje - trzeba jeszcze utrzymać coś co zrównoważy
> system energetyczny. Ładowarki ładnie wyglądają właśnie propagandowo w
> dużych miastach,
> koło dworca, na lotnisku, w runku itp czyli to co Ty widzisz i się
> podniecasz.
Są różne OZE, ale jak się ubije wiatraki tak jak u nas pis to załatwił, to
z pewnością się nie zbilansuje.
> Idż do ratusza w mieście 10-20tys mieszkańców i się zapytaj
> burmistrza dlaczego nie ma tam
> dostępu do ładowarek publicznych.
Bo to polski ciemnogród. Na zachodzie gdzie się nie ruszysz masz jakąś
ładowarkę.
> A jaki Ty stanowisz procent wsród klientów koncernów motoryzacyjnych?
Wg ciebie to raczej spory, w końcu przejeżdżam więcej niż statystyczny
mieszkaniec europy. Moja żona dobrze się wpisuje w EV, tylko jeździ smrodem
spalinowym, bo tak jak ty boi się że jej baterii nie starczy i stanie
gdzieś w polu.
> Z czym Ty startujesz odeprę grzecznie?
> Statystycznie jesteś marginesem.
Nie iwem jak ty, ale ja siedzę, z tytułu budowy nowego domu, i co chwilę
ktoś pyta jak instalację w garażu przygotować pod ładowanie EV w
przyszłości. Statystyki mówią że ludzie chcą mieć EV, ale ich na nie nie
stać, tak samo jak nie stać ich na eReSy wszelakie, bo ich parametrów w
większości nie wykorzystają.
> Ludzie wybierają portfelem.
> Jak będzie wygodniej i taniej to wybiorą coś innego.
Jeszcze chwilę temu twierdziłeś że nikt nie chce i nie potrzebuje EV i że
to tylko minisegment, a tu nagle twierdzisz że jak cena spadnie to wszyscy
się rzucą? No tak, z tym się zgadzam. Cena jeszcze trochę spadnie i ludzie
zaczną kupować.
> Powtarzam - to nadal margines.
Margines który pokazuje żę się da. Nawet proste wyliczenia pokazują że się
da z wadą jaką jest łądowanie, żyć już dzisiaj. Ty twierdzisz że to
podstawowa wada i się nie da żyć.
> Ale co ja mam wykazywać?
Postawioną przez siebie tezę, że EV ma większy ślad węglowy niż spaliniak.
> Odpowiem Ci po zenkowemu - użyj google i znajdź sobie.
Ale zdajesz sobie sprawę że drób tak odpisuje bo jest ignorantem do
kwadratu? Stawianie się z nim w jednm rzędzie to takie, hm... słabe jest.
> I nie zakładaj, że produkcja skrzyni biegów szkodzi środowisku a
> produkcja kabli i baterii już nie.
To ty postawiłeś tezę że baterie szkodzą a elementy spaliniaka nie. Czyli
dotarło w końcu do ciebie jaki absurd odpaliłeś i się teraz rakiem
wycofujesz.
> I uwzględnij to co pomija większość głuptaków co robi
> porównania zakładając, że prąd jest czyściutki z gniazdka.
Skoro rośnie ilość OZE, a rośnie relatywnie szybko, to ilość brudnego prądu
sukcesywnie maleje czy ci się to podoba czy nie. Problem ze spaliniakami
jest taki, że da się je zasilać (i w ogóle umożliwić im jazdę) tylko i
wyłącznie czarnym syfem.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 23:16 WS
- 02.08.20 23:26 J.F.
- 03.08.20 00:07 J.F.
- 03.08.20 08:28 Myjk
- 03.08.20 08:32 Cavallino
- 03.08.20 09:49 cef
- 03.08.20 09:56 Cavallino
- 03.08.20 10:08 cef
- 03.08.20 10:14 WS
- 03.08.20 10:18 Cavallino
- 03.08.20 10:20 Cavallino
- 03.08.20 10:50 WS
- 03.08.20 10:55 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
Najnowsze wątki
- 2024-05-24 Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- 2024-05-24 Wiewiórki, szczury i myszy...
- 2024-05-24 Warszawa => QA Manager <=
- 2024-05-24 Warszawa => AI Specialist <=
- 2024-05-24 Zabrze => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2024-05-24 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-24 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-24 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Cybersecurity Consultant <=
- 2024-05-24 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-24 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)