eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach.Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
    stu.neva.ru!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg3vli$cfm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f258a8b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg44ai$faq$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f259e22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f265ea5$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5r64$iju$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26994b$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg6ci1$tmd$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26cac9$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg6lc5$1va$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26fa6a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg6vvc$6sc$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 2 Aug 2020 21:49:41 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rg6vvc$6sc$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 185
    Message-ID: <5f2718d4$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1596397780 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17344 80.53.118.49:60023
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 7736
    X-Received-Body-CRC: 4014989381
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682179
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-02 o 20:17, Cavallino pisze:
    > W dniu 02-08-2020 o 19:39, cef pisze:

    >>>> Właśnie ten czas jest tu przedmiotem sporu.
    >>>
    >>> Czas od czego konkretnie?
    >>
    >> Do tego dnia, kiedy statystyczny uzytkownik samochodu
    >
    > Na jakim terytorium?
    > cała UE, polska wieś/małe miasto, czy Bangladesz?

    Na takim na jakim ocenia się sprzedaż obecnie.

    >> będzie
    >> do przejazdu dom-praca czy jako drugie auto na zakupy w
    >> lokalnym markecie wybierał coś z segmentu EV
    >> zachęcony ceną tego rozwiązania (zakup+uzytkowanie)
    >
    > A jak zdefinujesz ten czas i przeciętność użytkownika?
    > Ile procent sprzedaży muszą stanowić elektryki, np. w segmencie a...ut
    > miejskich?

    Ty miałeś kiedyś statystykę i wiesz co to przeciętność?
    Ten sam użytkownik, który teraz kupuje auto definiowane jako takie,
    tyle, że spalinowe.



    > Już się zapętla.
    > A wręcz infrastruktury przybywa szybciej niż elektryków.
    > Spada za to ilość darmowej....
    >
    >> Ja tak nie myślę.
    >
    > Ale nie masz o tym pojęcia, więc na jakiej podstawie te sądy?

    Na podstawie tego co obserwuję, czytam w prasie, oceniam
    trendy, analizuję informacje.
    Możesz przecież przyjąć, że mój osąd nie jest wart uwagi i go zignorować.


    >> Ale tego jeszcze nie oferują
    >
    > Bo są do tyłu, tyle że to żaden argument.
    > Za rok będą mieli.

    Co nie zmienia faktu, że tylko w celach uzupełnienia oferty.


    >> Widzę, że na dużym skrzyżowaniu
    >> na mojej drodze do pracy wybudowali właśnie drugi biurowiec -
    >> po co firmie, która nie istnieje takie zaplecze biurowe
    >> we Wrocławiu?
    >
    > Na pewno nie do robienia telefonów, bo nie prowadzą takiego biznesu.
    > Ale mają też urządzenia sieciowe.

    To nie pisz, że nie istnieją tylko, że się przebranżowili.


    > Nokia była potęgą w dużo mniej zamierzchłych czasach niż 20 lat.
    > Z elektrykami pójdzie szybciej.

    Nokia to nie jest dobry przykład, bo to produkt bardziej porównywalny
    z zapalniczką niż z samochodem. Łatwiej namówić kogoś na wydanie
    kilkuset dolarów
    niż kikudziesięciu tysięcy.

    >> Za 30 lat tak samo ślepa się może okazać EV w obecnym formacie.
    >
    > Może - to szmat czasu, a postęp przyspiesza.
    > Ale w międzyczasie zdominują rynek.

    Ja uważam, że nie.
    Zostanie najwyżej ok 20% w tym lwia częśc hybrydy.


    >>>> Akurat te auta będą zapełniać tę pierwszą niszę czyli bliski transport
    >>>> w dużych miastach.
    >>>
    >>> Nie będą, bo nie są bezemisyjne i nie wjadą.
    >>
    >> Z braku innych pojazdów będą takie przepisy, że wjadą.
    >
    > Ale inne pojazdy są, przepisy stosowne też.
    > Już dzisiaj.

    Jak widać jest to margines albo nie jest tak uciążliwe, żeby generowało
    jakiś postęp.
    Ludzie sobie radzą z tym jakoś.

    >
    >>> Widzę że elektryki idą do przodu, a reszta się zwija.
    >>> Tempo tego procesu rośnie, a nie spada.
    >>
    >> Efekt nowości i strategii sprzedaży.
    >
    > Tak jak kiedyś suvy.
    > A teraz już auta klasy D praktycznie nie idzie sprzedać.

    To już lepszy przykład niz Nokia, ale taki produkt był potrzebny
    i się rozwinął - nie był ideologicznie inny od reszty na rynku.


    >> Więc koncerny mają te swoje 99%.
    >
    > Ale jakie?
    > Nie niemieckie.
    > Z elektryków najlepiej sprzedaje się Zoe (Renault), Tesla, Nissan i
    > Hyundai/Kia.
    > Reszta to śladowe ilości.
    >
    >
    >> Pisanie, że utraciły rynek jest śmieszne.
    >
    > Widzisz gdzieś tam niemiecką markę?
    > O nich mówiliśmy.

    Mówiliśmy o producentach spaliniaków ogólnie jako decydujących
    o rynku motoryzacyjnym. Z liderów rynku nie ma tam np Toyoty.

    >> To wszystko na czym opierasz swoje wypowiedzi, to zwykła
    >> propaganda tylko ze stron bardziej elektrycznych.
    >
    > To analiza faktów - a propagandą (negatywną) posługujesz się Ty.

    Propaganda pozytywna i negatywna.
    Dlaczego niby Twoja retoryka ma być lepsza?

    >> I tak robię, zupełnie przypadkiem trafiłem kiedyś z produkcją do
    >> projektu Mercedesa w Kamenz, więc trochę o tym poczytałem i a stale
    >> pracuję z branżą budowy maszyn elektrycznych i z opisu różnych
    >> projektów i rozmów z producentami przy każdej wizycie w DE wnioskuję o
    >> możliwych kierunkach i trendach patrząc od strony technicznej a nie
    >> gazetowo/internetowej propagandy dlatego postrzegam to inaczej.
    >
    > Nie - głównie dlatego że gadasz z Niemcami, którzy bardzo nie chcą tego
    > przełomu.

    Ale zauważ, że nie gadam z tymi z automotivu tylko z branz bardziej
    powiązanych
    z elektrycznością, więc im akurat przełom byłby na rękę.
    Chyba, że patriotycznie troszczą się o ojczyznę, a ta na spaliniakach stoi.

    >> No tak, ładowanie już niepotrzebne?
    >
    > Jest potrzebne, ale nie ma za tym problemu.
    > Mógłby być, gdyby boom na elektryki był błyskawiczny, a nie nadążano by
    > z budową stacji.
    > Ale akurat na to się nie zanosi.

    I tak zostanie.

    >>>> Realnie patrząc przeciętniakowi najprędzej podpasuje hybryda, > ale
    >>>> Ty uważasz, że tego nikt nie chce kupować
    >>>
    >>> Wcale tak nie uważam, wręcz przeciwnie.
    >>
    >> Sam tak napisałeś ze dwa psoty wcześniej.
    >
    > Nie.

    W poście z 14.45 napisałeś:
    "Robią więc zwykłe samochody z dołożonym napędem elektrycznym - ale mało
    kto chce takie kupować"
    To nie o hybrydach było?

    >> To jest argument poniżej pewnego poziomu.
    >
    > Wystarczy że jest prawdziwy.
    > Coś jak małe dziecko które czegoś "nie lubi", ale nigdy tego nie jadło i
    > nawet nie wie co to jest.
    > Ale wie że jest niedobre i to mu wystarczy.
    > Tyle że od dorosłych wymaga się więcej.
    >
    >>
    >> Ja akurat niczego nie bronię
    >
    > LOL !!!!

    Po prostu przyjmij do wiadomości, że ja uważam,
    że samochód EV w obecnym formacie jest ślepą uliczką,
    a nie ze bronię jakiegoś lobby czy coś.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: