    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 2 Aug 2020 14:16:49 -0700 (PDT)
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f253ea1$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <ebnjrtgxq86q$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <yqi39fsgiqkj$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <1...@m...org>
    <0...@g...com>
    <1plfk6jz1osh2$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    From: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, August 2, 2020 at 7:51:02 PM UTC+2, Myjk wrote:

    > Austiacy z pewnością nie grzeją drewnem. Drewnem to kopcą Włosi. Pomimo że
    > mają gaz i prąd -- tak samo jak i my go mamy. To kwestia rządów tylko i
    > wyłącznie, które na to pozwalają, lub nie.

    Drewno jest tam uwazane za paliwo odnawialne (w sumie calkowicie slusznie), z tego co
    widzialem osiedla kilkunastu/dziesieciu domkow pod wynajem w gorach maja ogrzewanie z
    kotlowni na drewno zlokalizowanej tuz obok... oczywiscie w srodku nie bylem, ale
    wyglada to na jakies zaawansoane kotly (retortowe?), bo dymu za duzo nie ma, ale czuc
    zapach palonego drewna...

    https://austria.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/131411,b
    iomasa-najwazniejszym-zrodlem-energii-odnawialnej-w-
    austrii-.html
    https://biznesalert.pl/blazowski-rozbudowa-elektrown
    i-jadrowej-w-krsko-slowenia-sprzeciw-austrii-atom-en
    ergetyka/

    > To po co twierdzisz że emenrytury dewastują budżet? Może dwastują go bo
    > ludzie przedwcześnie umierają zamiast wypracować kasę na te emerytury.

    hm.. to, ze systemy emerytalne sie zalamuja to fakt, powodow jest raczej kilka,
    chocby starzenie sie spoleczenstw w UE, systemy sa skonstruowane tak, ze mlodzi musza
    je zasilac, zeby bylo na wyplaty, czyli brak mlodych oznacza katastrofe...
    kokosy... :(

    > Wymieniłeś wszystko, oprócz zanieczyszczonego powietrza. Już dawno
    > dowiedzono, że słabe jakościowo powietrze powoduje choroby krążenia i
    > występowanie nowotworów.

    Tak samo jak wiele innych czynnikow, glownie pozywienie skazone cala tablica
    Mendelejewa :(
    Mamy nadprodukcje zywnosci, UE placi za wylaczanie sporych obszarow spod produkcji
    rolnej, zamiast postawic na jakosc...
    Producenci zywnosci maja konsumenow w ... glebokim powazaniu, pakuja w co sie da
    chemie, antybiotyki... chcby powszechnie znana praktyka pryskania zboz glifosatem
    jakis czas przed zbiorem, co powoduje usychanie i ziarno spelnia normy wilgotnosci
    bez extra suszenia... a, ze juz od dawna wiadomo, ze to rakotworcze? Kogo to
    obchodzi... ?

    > Kwestia mentalności, mi tam PHEV w czynnościach ruchowych nie przeszkadza.

    Mi tez nie, ale sporo ludzi jest sklonnych kupic toto, byle dojechac 500m dalej ;)
    np. w Krk zezwolili na wjazd elektrykow na Rynek Glowny, sporo "przedsiebiorcow"
    pokupowalo hybrydy tylko po to, zeby tam wjechac, a parkingi sa ~200-300m dalej ;) ,
    ale w koncu uznali, ze to nie jest pelnoprawny elektryk ;)

    > Formalnie to sprawdzanie norm emisji to jest jakiś żart. Sprawdza się
    > emisję podczas postoju, wtedy to największy grat nie smrodzi. Jak depnie na
    > drodze bez redukcji to nic nie widać ale kogo by to obchodziło.

    Kwestia przepisow, a zazwyczaj proponuja je/przygotowuja "fachowcy", czyli ludzie
    mocno zwiazani z producentami ;) wiec trudno sie dziwic, ze ich glownym celem jest
    ochrona interesow producentow...

    > Nie, po prostu tam są w tej kwestii mocno liberalni, uważają że paliwo się
    > ludziom należy tak samo jak woda. U nas jest inaczej, bo akcyza ma właśnie
    > ograniczać nadmierne zużycie paliwa i trucie.

    Raczej, ze trzycyfrowe podatki to juz jest delikatnie mowiac najzwyklejsze
    zlodziejstwo...

    > Tylko kto kupi wolnossącego diesla 90KM z 16 sek. do setki?

    My tutaj na pl.misc.samochody troche sie tym jaramy, ale wiekszosc ludzi potrzebuje
    samochod do zwyklego przemieszczania sie (raczej bliskiego, kilkanascie/dziesiat km)
    i interesuje ich glownie koszt nabycia + koszty eksploatacji.

    > Sprowadza się to do jednego, chore społeczeństwo, z którym ilościowo nie
    > radzi sobie służba zdrowia, to umierające społeczeństwo.

    Panstwowe, czyli "mi sie nalezy" jest w praktyce najdrozsza forma...
    Jak zauwazyl Milton Friedman (noblista w dziedzinie ekonomii z czasow, kiedy ta
    nagroda miala jeszcze jakas wartosc...) jest to najgorszy moliwy sposob wydawania
    pieniedzy, czyli podejmujacy decyzje wydaje nieswoje pieniadze na nieswoje
    potrzeby...