    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 6 Aug 2020 00:02:29 -0700 (PDT)
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    From: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, August 5, 2020 at 9:44:17 PM UTC+2, Myjk wrote:

    > Popatrzmy na EVy, sedan Tesla model S 24kWh/100km, SUV Tesla model X
    > 25kWh/100km przy 120km/h na autostradzie (!). W mieście praktycznie różnic
    > w zużyciu NIE MA, bo EV ma bardzo wysoką sprawność i dodatkowo odzyskują
    > 30% energii w wyniku rekuperacji.

    Tylko Tesla S to ponad 330tys, model 3 z 200...

    > To jest potwierdzenie tego co jest oczywiste, samochody z ICE mają niską
    > sprawność, nie odzyskują energii, generują niską emisję, nie da się ich
    > zasilać z OZE, dlatego trzeba je eliminować z dróg.

    ;) chyba nie z tych powodow ludzie je kupuja ;)
    BTW hybrydy tez moga odzyskiwac energie...

    > Niestety, lobbysci paliwowi od lat robią "świadomym" pranie mózgu i
    > rezultat teraz jest.

    To raczej nie lobbysci tylko rzeczywistosc... Wiekszosc kieruje sie jakims tam
    kryterium cena/zysk(w sensie co za to dostane). EVy sa b.drogie i zdecydowanie mniej
    praktyczne. Nikt nie uwaza, ze zanieczyszczenia sa OK, ale da sie z nimi zyc. Tak
    samo, jak wiekszosc ludzi kupuje najtansza, najbardziej badziewna zywnosc i
    praktycznie tylko taka wystepuje w supermakrketach. Chetnie by tam sprzedawali
    drozsza, ale brak klientow na to... Majac ograniczony budzet pozostaja kompromisy.
    Jak wprowadzisz program Tesla++ (tesla dla kazdego) nikt nie bedzie protestowal,
    chyba, ze rownoczesnie zwiekszysz podatki x2 ;)

    Odnosnie "trucia sie" i tak uwazam, ze bardziej szkodzi to, co jemy (nawozy,
    konserwanty, antybiotyki, srodki ochrony roslin, glifosat, chemiczne polepszacze) niz
    aktualny stan zanieczyszczenia powietrza (ktore i tak jest nascie razy lepsze, niz za
    komuny bylo, kiedy to cale polacie lasow usychaly, np. Krakow byl zatruwany przez
    hute aluminium w Skawinie, hute Lenina, elektrocieplownie w Legu...).

    BTW Teraz "swojskiego" miesa, jajek, mleka to juz nawet na wsi za bardzo sprzedawac
    nie chca :(, np. w mojej okolicy praktycznie nikt niczego nie hoduje (w sklepie
    taniej...), krowa czy koza pojawia sie na czasem kilka lat, jak sa male dzieci w
    rodzinie...