eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Data: 2020-08-08 11:42:58
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Fri, 7 Aug 2020 21:33:53 +0200, J.F.

    > Ale widzisz tam u gory - po miescie odzysk energii przy hamowaniu.
    > Spalinowe tego nie maja, a wieksza masa to wieksze straty.

    Daltego właśnie ICE to zło. Inna sprawa że odzyskiwanie rekuperacyjne to
    30%, a patrząc po zużyciu energii elektryków nie ma różnicy sedan vs SUV.
    Dziennikarze sobie znaleźli czarownicę i palą ją na stosie żeby sobie
    statystyki podbić.

    I skąd to przekonanie że SUV = większa masa? SUVy są po prostu bardziej
    napompowane w pionie. Weźmy zestawmy takiego SUVowatego ASX z segmentu C z
    Lancerem, HB z segmentu C. Ten pierwszy masa własna 1270-1520, drugi
    1230-1593. To o czym, ja się grzecznie pytam, mówimy?

    > Moje kombi jest wygodne :-)

    Jeździłeś z miesiąc SUVem? Bo jak ja pierwszy raz pojeźdizłem, to przy
    wsiadaniu do sedana (Mazda6) przeżyłem szok ile gimnastyki potrzeba przy
    wsiadaniu. Poza tym widoczność z kabiny zupełnie inna.

    > Suva bym moze i docenial za naped na 4 kola ...
    > ale przeciez nie ma :-)
    > A jakby mial ... to bym narzekal, ze przydaje sie raz na rok, a
    > paliwo zuzywa codziennie :-)
    > Elektrycznych nie dotyczy - tu naped na 4 chyba nawet lepszy.

    Nie ma znacznej różnicy.

    > No, miewaja gniazdko, i po miescie moglbym jezdzic bez spalin ...

    Wtedy to już Hybryda plugin jest a nie hybryda.

    > gdyby nie to, ze u mnie przyspieszenie duze potrzebne :-)

    Duże, to znaczy jakie? Po mieście od świateł do świateł ładujesz z nogą w
    podłodze? Powiem Ci, na przykładzie mojego Outlandera 2015, że spokojnie
    sobie daje radę na elektrykach. Jeszcze bardziej dynamiczna jest wersja po
    lifcie, czyli z wymuszonym trybem EV (póki ma baterię, ile nie depczesz, to
    nie załączy ICE). W mieście bajka, natychmiastowa reakcja na gaz, zmiana
    pasa, start ze świateł -- nie ma mocnych.

    > Jesli komus zalezy na objechaniu porsche, to moze i ma taka
    > kalkulacje.
    > Mnie wystarcza tych ~150KM i mozliwosc jazdy 500km z predkoscia
    > 150km/h ... nawet jesli to raz na rok.

    Nie wiem na czym komu zależy, ale jak się porównuje cenę, to się chyba
    zestawia komfort i parametry, czyż nie? Tylko jak przychodzi do porównania
    EV do ICE to nagle pozostaje tylko cena. Jak nie Tesla, to są inne EV które
    można zestawić z odpowiednikami ICE. Dla przykładu taka Kona czy eNiro,
    albo właśnie Mazda MX-30. I też wyjdzie że EV nie jest wcale droższ patrząc
    na większość aspektów (komfort, wyposażenie, zazwyczaj bogatsze w
    standardzie niż w ICE).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 08.08.20 12:48 WS
  • 08.08.20 12:51 WS
  • 09.08.20 09:39 J.F.
  • 09.08.20 10:18 J.F.
  • 09.08.20 11:18 Shrek
  • 09.08.20 12:14 Ghost
  • 09.08.20 12:28 Myjk
  • 09.08.20 12:31 Myjk
  • 09.08.20 13:00 Myjk
  • 09.08.20 15:40 J.F.
  • 09.08.20 19:49 WS
  • 09.08.20 20:20 Myjk
  • 09.08.20 20:23 Myjk
  • 09.08.20 20:35 Shrek
  • 09.08.20 21:43 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: