  • Data: 2020-08-09 12:28:57
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 9 Aug 2020 10:18:05 +0200, J.F.

    >>Daltego właśnie ICE to zło.
    > Miasta to zło :-)

    Taka natura ssaka, że się gromadzić lubi.

    > No wiesz, SUV staly sie modne,

    Nie bez powodu -- tylko dlatego że są wygodne.

    > O 73 kg :-)

    Ale to Lancer jest cięższy! :P

    > Moze faktycznie nie ma sie o co klocic, a moze jednak srednia
    > rosnie i sprzedaja sie SUV z nastepnego segmentu.

    > Nie jedzilem, wiec na razie wsiadanie nie sprawia mi klopotu :-)

    Nie o to chodzi czy sprawia czy nie sprawia, bo ja też jeszcze dziadek nie
    jestem -- ale różnica jest znaczna.

    > Pytanie jeszcze czy Tesla X to jakis reprezentatywny model SUV.
    > Bo na oko maly jakis - gdzie te 7 osob ma sie tam zmiescic ?
    > No ale spalinowe SUV tez czesto male.

    Nie ma znaczenia, to miało tylko pokazać że ten sam segment Sedana i SUVa
    zużywa tyle samo energii, nawet na trasie gdzie zaczyna rolę odgrywać także
    opór powietrza. W mieście to w ogóle nie jest problem, bo przy średniej
    30km/h opór jest kompletnie pomijalny, a masa jak widać w przypadku SUVów
    nie jest większa. One tylko gabarytowo wyglądają na większe, ale też tylko
    wyglądają. Dla przykładu moja żona nie chciała Outlanderem jeździć, wolała
    Mazdą, bo twierdziłą że Outlander za duży. Dopóki jej nie wykazałem na
    liczbach że jest tylko wyższy (a dodatkowo miał kamerę na dupie i lepiej
    się nim parkowało).

    > Dla mnie znikoma roznica.
    > No chyba, ze w baterii.

    Czyli znaczna różnica, bo HEVa nie naładujesz z OZE.

    > nie, bo teraz mam zapas mocy :-)
    > Ale jak nie rozpedze do 89, jak nie wyprzedze paru zawalidrog - to sie
    > nie zalapie na zolte :-(
    > Tesla spokojne da rade, ale taka hybryda tylko na bateriach ?

    Nawet jeśli nie będzie na samych bateriah, to i tak lepiej wyjdzie niż
    spaliniakiem. Ale myślę że Outlander po lifcie (mój reaguje na gaz jakby
    miał gumę od majtek rozciągniętą pomiędzy pedałem gazu a silnikiem) by Cię
    spokojnie zaspokoił w trybie EV. Nawet moja żona zauważyła różnicę jak
    wziąłem do testów -- co nie było takie oczywiste. ;)

    > No nie wiem. Tesli za 300kzl sobie nie kupie, bo mnie nie stac.
    > A nawet jesli od biedy mnie stac, to nie zwariowalem na tyle.

    Ja podobnie, stać mnie, ale nie kupiłem Tesli. Jeszcze. :P Głównie nie
    kupiłem, bo nie potrzeba mi 400km na prądzie. Spokojnie by mi wystarczało
    120 (dziennie robię od wielkiego dzwonu 60).

    > Porsche tez sobie sobie nie kupie - z tych samych powodow.
    > Wiec porownuje Tesle np do sredniego passata czy golfa :-)

    No ale, pytam ponownie, dlaczego Teslę?

    > Bo u nas nie ma "swiadomosci ekologicznej" i klient mysli "przeciez to
    > mi sie za 100 lat zwroci" a nie "zrobie cos dla innych, nie bede ich
    > trul" :-P
    > Ale co to za swiadomosc, gdy bede ladowal pradem z Belchatowa :-)

    No bo ludzie to ignoranci. Prąd z Bełchatowa jest relatywnie, dla ludzi,
    czysty. Mają tam odsiarczanie spalin, montują reduktory NOx, mają filtry
    PMów.

    > Ale parametry juz nie te ... ok, mozemy porownywac.

    To fakt, nadal objadą większość spaliniaków. :P

    > Ale ja z tych, co bym za ABS nie zaplacil :-)

    Mnie tam ABS ratował nie raz, więc akurat z takich rzeczy bym nie
    rezygnował. Ale ESP raz mi Mazdę zdusiło na środku skrzyżowania i miałem
    śmierć w oczach.

    > Klime auto musi miec ... i musi dzialac w korkach.
    > A w zimie musi grzac. Mocno.

    No to wszystko działa w EV, lepiej niż w spaliniaku, który żeby chłodzić to
    musi kotłować ICE, który... grzeje jak piorun, więc sprawność klimy leci na
    ryj. Co więcej EV może chłodzić/grzać na postoju.

    > Automat ... moze i fajny, do tej pory nie kupilem.

    W życiu nie kupię manuala. Szkoda ręki. :P

    > elektryczne szyby sie przydaja, dobre swiatla ...
    > i za co ja jeszcze chcialbym zaplacic?

    Ja chcę płacić za ciszę w kabinie (w ciszy, bez chrobotania silnika jeździ
    się super komfortowo), za moduły komfortu (grzanie/chłodzenie postojowe) i
    za jazdę na jednym pedale (co się w sumie gratis dostaje ze względu na
    rekuperację, jak teraz wsiadam do pierdziawki żony to mnie szlag trafia że
    co chwilę trzeba pedałować pomiędy gazem a hamulcem, w PHEV prawie hamulca
    nie dotykam).

    > Fakt, ze w elektryku i ten automat lepszy, i moze AWD ... poczekamy 10
    > lat, potanieja, sie kupi.

    Pomijając że w EV ogóle nie ma automatu, nawet w moim PHEV nie ma żadnej
    skrzyni biegów. ;)

    > Inaczej to wyglada z perspektywy Norwegii ... ale z czego oni beda
    > socjal utrzymywac, jak podatki od samochodow nie wplyna :-)
    > No i jak im sie uda przekonac reszte swiata do rezygnacji z ropy ... a
    > przeciez z ropy i gazu zyja :-)

    Ale i tak ropy i gazu się z życia nie wyeliminuje. Zawsze będzie na niego
    zapotrzebowanie -- ja nie widzę przeciwwskazań aby ropę i gaz spalać w
    elektrowniach, z filtrowaniem spalin itp. aby tylko wyeliminować
    rozproszoną emisję, której kontrolować się NIE DA. Co chwilę na ulicy jadę
    za jakimś kopcącym złomem i zachodzę w głowę jak to w ogóle przeszło
    przegląd...

    --
    Pozdor
    Myjk