  • Data: 2020-08-13 20:07:40
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 13 Aug 2020 09:32:16 -0700 (PDT), WS

    > Ale jak juz plona, to widowiskowo i ugasic trudno...

    Ale rzadziej, zdecydowanie rzadziej.

    > Hm, no nie wiem, badan nie widzialem, ale raczej malo kto chwali sie, ze
    > cicho w srodku, raczej cala masa argumentow typu duzy, pakowny, dobre
    > przyspieszenie, 4x4 w sniegu sie nie zakopie, dobre swiatla -
    > xenony/LEDy, wykonczenie, brak badziewnych, skrzypiacych plastykow,
    > monitory wyswietlajace filmy, nawigacja fabryczna...

    Podobnie jak nie widziałeś statystyk zasięgu przecietnych ludzi i
    twierdzisz uparcie że ludzie nie chcą EV, bo im zasięgu brakuje.

    > bo jest to wystarczajace ;) jak dla mnie witrzenie oknami ma wiekszy sens
    > niz odpalanie klimy w sloncu ;)

    Nigdy z tego nie korzystałeś, w zwiazku z tym nie wiesz jak mogłoby być.
    Nie, nie ma większego sensu, bo jak już pisałem, ale nie wiem, nie dotarło
    chyba, wymienisz owszem powietrze, ale wszystko w środku będzie nagrzane i
    będzie promieniować. No i sugerujesz że człowiek co to wsiada na siedzenie
    co ma 50 stopni, który w chwile po tym zalewa się potem by za chwilę się
    wietrzyć podczas jazdy będzie zdrowszy niż ten co wsiądzie do, schłodzonego
    do optymalnej temperatury, pojazdu?

    > Wystarczy nie stawac w full sloncu,

    Znaczy zawsze jeździć w kółko żeby znaleźć miejsce w cieniu? A wiesz że
    słońce się przesuwa (znaczy w sumie to ziemia) i cień raz jest a raz go nie
    ma? Pomijam już że tak czy siak, nawet w cieniu, cały samochód w tym jego
    elementy, będą mieć temperaturę otoczenia (szczególnie że silnik gorący jak
    piec hutniczy), czyli przykładowo 35 stopni, i po wietrzeniu wszystko nadal
    będzie promieniować.

    > BTW ile pryndu potrzeba, zeby schlodzic tak zaparkowany samochod?

    Nigdy nie mierzyłem, ale relatywnie niewiele, bo w porywach minutę zajmuje
    wymiana powietrza do temperatury zewnętrznej, a potem już zaczyna się
    chłodzenie z COP3.

    > Takie mam obserwacje z wakacji, chocby ostatnio Egipt, codziennie
    > jezdzilismy taryfa do portu na nurkowania i nie widzialem, zeby taksiarz
    > nie jechal z lokciem za szyba ;)

    Ja zaś w Egipcie jeździłem taksówkami z klimą. Podobnie autokarami. Poza
    tym my w Polsce żyjemy, na polskiej grupie dyskutujemy, i tu, z tego co
    widać po ulicach, ludzie korzystają z klimy częściej niż z niej nie
    korzystają. Ja nie korzystałem tylko jak mi się sypnęła.

    > kichaja i zyja ;)

    Używam od lat klimy w samochodzie i w domu/hotelu. Nie choruję, nie kicham.
    Może dlatego że używam z głową. Na siłę wymyślasz kryteria aby tylko
    wykazać że moduły komfortu są zbyteczne.

    > co kto lubi, kolega kilka razy walczyl z ASO Forda, bo mondeo nie
    > nadawalo sie do jazdy bez klimy na "auto" (parowanie), a jak wlaczal, to
    > min. temp. byla +16 i chcial, zeby mu to jakos wylaczyli ;) nie dalo
    > sie, czyli wsiadal w kurtce, zanim dojechal do domu to goraco bylo ;)

    Wiadomo co lubi większość. Komfort. Komfortem jest wsiąść do ciepłego
    samochodu w zimie (najlepiej takiego co się sam roztopi ze szronu/śniegu) i
    chłodnego w lato.

    > Ja mam, ale w miescie nie uzywam - wyjazd z garazu, parkuje tak, zeby
    > przed odjazdem byl w cieniu... przejazdy ~20minut... fakt, glownie gdy
    > leje + zima, ale w lecie czasem mam cos do zalatwienia, wiec sam.
    > biore...

    Się niektórzy śmieją z posiadaczy EV że sobie planują ładowanie... A tu
    proszę, właściciel spaliniaka planuje ustawianie samochodu tak, żeby mu się
    nie przegrzewał, ba, stałw cieniu jak do niego wróci. W lato szukasz
    studzienki kanalizacyjnej żeby ci samochód podgrzewała, czy może
    koksownika?

    > Mialem na mysli stanie bez dostepu do pradu - pomimo, ze by sie dalo
    > jakos by mi bylo szkoda pradu ;)

    No tak, w spaliniaku nie ma co żałować, bo nie ma takiej opcji.

    --
    Pozdor
    Myjk