  • Data: 2021-02-18 18:29:44
    Temat: Re: Potencjometr
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Dżdżownice też są podłużne i nie mają w bazie " kolumna".
    A zastanawiałem się czy dopisać w nawiasie, że oczywiście nie wszystko
    co jest podłużne musi mieć w nazwie "kolumna". Jednak trzeba było.

    > Od kiedy kolumna samochodów ma podłużny kształt na górskiej serpentynie? Kolumny
    głośnikowe to skrzynki.
    Kolumna samochodów zawsze ma podłużny kształt mimo że może być zgięty.
    Tak jak dżdżownica, która nie przestaje być podłużna nawet jak się na
    chwilę zwinie. Kolumny głośnikowe zwykle mają kształt zbliżony do
    kolumny (o przekroju wielokąta foremnego, konkretnie kwadratu). Nie
    zawsze nazwa w momencie powstawania jest ściśle dopasowana do wszystkich
    egzemplarzy określanego zbioru, czasem nawet nie do większości, nie
    mówiąc już o tym, że w razie zmian nazwa niekoniecznie jest
    modyfikowana. Jednak etymologia jest wspólna.

    > Jeśli żarówka jest od żarzenia to świetlówka powinna się nazywać kolumna
    wyładowcza.
    Pewnie by mogła ale widocznie nikt na to nie wpadł. Albo wpadł ale się
    nie przyjęło.

    --
    SW3