    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 2 Oct 2020 08:41:19 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Poziom naładowania akumulatora
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 października 2020 o 17:16:00 UTC+2 cef napisał(a):

    > Ja rozumiem, że jak się zrobi chłodniej, to będzie ciężej odpalać.
    > Pytam czy takie zmniejszenie pojemności niesie ze sobą
    > zwiększone ryzyko zakończenia żywota z powodu uszkodzenia
    > cel/płyt czy co tam jest w środku.
    > Przykładowo, że jak aku ma 60% pojemności, to elektrody są pokryte
    > czymś tam albo elektrolit/żel jest gęstszy/rzadszy i pobór prądu jak
    > przy rozruchu może spowodować pęknięcie
    > konstrukcyjne czy trwałe zwarcie.
    Z 14,2V jakie jest w samochodzie nie da się naładować akumulatora w stu procentach.
    Żeby było 100% to napięcie na końcu ładowania musi mieć z 17V. Ale ze 17V niszczy
    bardzo szybko akumulator rozruchowy to nie powinno się ładować do tak wysokiego
    napięcia, chociaż bogatemu zabronić się nie da. Zwłaszcza jak to jego akumulator.