  • Data: 2015-08-29 19:00:35
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam co robić - nie mam wolnego miesiąca. Zabawa w ,,man man" mnie nie
    > bawi.

    > Raczej totalną nieprzyjaznością tego systemu i brakiem oprogramowania.
    > Nie chodzi o pierdyliard gadżetów, jakie można zassać. Chodzi o
    > specjalistyczne oprogramowanie dostępne jedynie pod Windows :(
    > Nie potrafię znaleźć jakiejkolwiek zalety tego systemu _dla_ _mnie_.
    >
    > Nie znoszę skrajności w systemach - po jednej stronie jest Apple z ich
    > ,,tego nie musisz wiedzieć" a po drugiej Linux z absurdalnym
    > komplikowaniem wszystkiego, począwszy od procesu instalacji. A
> [...]

    No więc pewnie twoje wyobrażenie o linuksie zatrzymało się na tym starym
    Slackware. Też zaczynałem od Slacka, ale przeszedłem na Red Hata
    (począwszy od wersji 5) ze względu na system pakietowania. Po kilku
    latach przeszedłem, na dystrybucje debianowe. Nowe wersje Ubuntu czy
    Minta łatwo się instalują i konfigurują do pracy.
    A jeśli mowa o przyjazność, to w niektórych sprawach Linux jest dużo
    bardziej przyjazny niż windows. W windowsie przeszedłem na 8.1 64 i
    porażka. ISE Xilinxa jest strasznie powolne i się wiesza. Na Linuksie
    ISE działa znacznie szybciej i stabilnie. Sterowniki do różnych
    interfejsów JTAG działają z kopa. Na W8.1 poprzednio straciłem ze 3 dni
    żeby jakoś podinstalować sterowniki do interfejsu JTAGkey. Bo system się
    broni i trzeba szukać w necie jak w nim rozbroić zabezpieczenia przed
    niepodpisanymi sterownikami. Teraz ostatnio przeinstalowałem W8.1 i już
    mi się nie chce od nowa tego odkrywać. Toolchaina na ARMy też zrobię
    sobie na linuksie.
    Faktem jest, że często oprogramowanie firmowe jest zrobione tylko na
    windę. Ty pewnie masz tak z programami wspomagającymi projektowanie
    przetwornic. Ja tak mam z programami do programowania PLC, HMI do
    konfigurowania falowników czy urządzeń pomiarowych. W moim przypadku dla
    elektronika zajmującego się dość różnymi dziedzinami, korzystna jest
    znajomość obu systemów.

    --
    pozdrawiam
    MD