  • Data: 2021-05-25 11:57:49
    Temat: Re: Prad 2
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 May 2021 10:53:05 +0200, Cavallino wrote:

    > Dopuszczasz?
    > Łaskawca normalnie.
    >
    > Już nasi dobrze wiedzą po czyjej stronie jest racja, więc czym prędzej
    > pobiegli z podkulonymi ogonami oferować Czechom wszystko czego sobie
    > zażyczą (a co im wcześniej obiecali, a nie dotrzymali).

    Nie wiem czy tak wszystko, i co obiecali, a co nie

    Ten link juz byl
    https://wysokienapiecie.pl/37808-kopalnia-elektrowni
    a-turow-maja-natychmiast-stanac-postanowil-trybunal/

    Rząd w Pradze chciał przez cały 2020 r. negocjować z Warszawą. Domagał
    się , aby Polska partycypowała w kosztach rozbudowy infrastruktury
    zaopatrzenia w wodę w Kraju Libereckim. Chodziło m.in o budowę nowych
    ujęć w Uhelnej, Vaclavicach i Hradku nad Nysą. To miało kosztować 176
    mln koron czyli 30 mln zł.

    Dużo droższe byłyby jednak kolejne wodociągi, które postulowali Czesi.
    W sumie miały kosztować 836 mln koron czyli 140 mln zł. Ponadto Czesi
    chcieli powołania Funduszu Małych Projektów, który dbałby o
    zaopatrzenie w wodę w regionie. Ale to już niewielka kwota - zaledwie
    2,5 mln koron

    Polacy zgadzali się tylko na ostatni pomysł, przy czym miał być
    zupełnie "oderwany" od Turowa. Z punktu widzenia polskiego rządu
    udział w tych projektach oznaczał przyznanie się, że elektrownia
    wpływa na stosunki wodne po stronie czeskiej, a tego bardzo chciano
    uniknąć.

    Plus
    Ekran przeciwfiltracyjny był jednym z kilku postulatów czeskiego rządu
    i samorządowców, na którego postawienie zgodziła się PGE. Polski
    koncern i rząd nie chciały jednak zaakceptować kilku innych, co
    doprowadziło do zaostrzenia konfliktu i w efekcie wydania dzisiejszego
    postanowienia zabezpieczającego TSUE

    Ekran ponoc w jakism tam procencie juz zrobiony.

    > Oczywiście nie obyło się bez kłamstwa - Pinokio ogłosił, że blisko jest
    > do wycofania przez Czechów sprawy z sądu po jego spotkaniu z czeskim
    > premierem.
    > Tyle że czeski premier szybko zdementował takie plany.
    >
    > Więc jest tak jak pisałem - nasi nabroili, olali ustalenia z Czechami,
    > tamci poszli do sądu, na co nasi zareagowali kłamstwami że nie wiedzą o
    > co chodzi.

    A masz jakies wiarygodne zrodla co zostalo z Czechami ustalone ?

    > I nadal kłamią co do obecnego statusu sprawy.
    > Powtarzam - nie można wierzyć w ani jedno słowo wypowiedziane przez pis
    > lub jego podwładnych.

    Ogolnie - przez politykow.

    > Tyle dobrego, że może jednak uda im się (drogo) kiedyś załagodzić ten
    > pożar, bo wygląda iż TERAZ wzięli się do roboty, jak im się pod tyłkami
    > zaczął palić.

    Kto ich tam wie - Europa ma na razie wieksze problemy - ze 3 miesiace
    maja :-)

    J.