  • Data: 2021-05-24 15:44:14
    Temat: Re: Prąd przemienny, niskie napięcie stabilizacja napięcia.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 24 maja 2021 o 14:09:17 UTC+2 Paweł Pawłowicz napisał(a):
> [...]
    przemiennego? Wartość napięcia kilka woltów wielkość prądu dwa do pięciu miliamperów.
    Czy w dalszym ciągu układ z dwoma diodami Zemsta jest jak Lenin wiecznie żywy?

    > To nie jest żaden stabilizator. Policz wartość skuteczną napięcia
    > sinusoidy 7V ciętej do 5V, i sinusoidy 10V ciętej do 5V. I tu jest
    > kluczowy problem.
    >
    > P.P.
    Już mnie to nie interesuje. Czekam na paczkę. Propozycja liczenia przeze mnie nie ma
    w takiej sytuacji żadnego sensu. Ale Ty proponując mi liczenie powinieneś wcześniej
    policzyc bo liczenie proponujesz. Sytuacja jest taka. Mieszkam w mieście i mapie od w
    sieci stabilne na +- 5V. Niestabilność raczej wynika z obciążenia sieci jakie
    wprowadzam u siebie. Jak się włączy grzanie w zmywarce to trochę napięcie w
    gniazdkach spada. Napięcie sieciowe jest przetransformowane na ~7V, taki mam
    transformator. Z transformatora zasilane są rezystor chyba 2,4k i szeregowo z nim
    połączona sonda z dwóch elektrod grafitowych, z ołówka 7H, napięcie przemienne jakie
    odkłada się na elektrodach wbitych z ziemię mocno zależy od jej wilgotność i wynosi
    do 2V jak ziemia jest sucha. Jak jest bardzo mokra nie wiem ile jest woltów
    przemiennego bo tani miernik z zakresem 200V mierzy to że zbyt dużym błędem. Napięcie
    z elektrod prostowane jest mostkiem i wygładzone. I tu już mogę zmierzyc. Zmienia się
    od od 120mV dla bardzo mokrej ziemi do ok 2V jak jest bardzo sucha. To teraz policz
    jak będzie zmieniało się napięcie wyjściowe jeśli napięcie sieciowe będzie się
    zmieniało w ww zakresie a jak będzie się zmieniało jeśli zamontuje stabilizator
    napięcia za transformatorem na poziomie 5V dla każdej połówki sinusoidy.