  • Data: 2010-08-05 13:37:27
    Temat: Re: Problem motocyklistów względem samochodów
    Od: Jan <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    m...@W...gazeta.pl pisze:

    > Nie mają prawa.

    Nie chodzi mi o prawo pisane, a o zwyczajowe.
    Zdaniem sporej grupy dyskutantów korki, albo
    choćby wymuszone tłokiem spowolnienie jazdy
    poniżej prędkości dopuszczalnej, to jest powód
    wystarczający do złamania niektórych przepisów
    (pisanych).

    > Bo nie ustępujesz im miejsca? 25cm (choć będę się upierał przy 35cm) to
    > przecież nie dużo. (...)

    Nie ma szansy na to, żeby zawsze w porę zauważyć
    szybki (na ogół ZA szybki) motocykl, meandrujący
    między samochodami. Nadal uważam, że to kierowca
    motocykla ponosi odpowiedzialność za skutki łamania
    PRZEZ SIEBIE przepisów.

    Inna kwestia to działanie w sytuacji dziś normalnej,
    czyli w korkach lub w ogóle w dużym zagęszczeniu
    samochodów na drodze. To kwestia wyczucia i prawa
    zwyczajowego, co wtedy robimy. Ja staram się jechać
    zgodnie z przepisami. Ale rozumiem, że niektórym się
    bardziej spieszy. Czy to do roboty, czy do domku
    swego, czy też za inną pilną potrzebą. Wtedy inni
    jadący są niczym innym, jak tylko przeszkodą. Tak
    ich traktują, ale - niestety - z wzajemnością.
    Stąd wzrost agresywnych zachowań, czyli eskalacja
    na zasadzie domina....

    Jan