-
Data: 2010-12-17 01:35:07
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> On 16 Gru, 03:04, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> > W calej rozciaglosci popieram pomysl przeprowadzenia
> > eksperyentu ktory opisales. Jeden pelnosprawny akumulator jest w samochodzie.
> > Silnik pracuje. Tak ze dwie minuty na srednich obrotach niech popracuje.
> > Napiecie w instalacji pownno siê w takim czasie ustalic na poziomie jakie
> > wymusza regulator napiecia. Drugiego akumulatora nie musisz specjalnie
> > rozladowywac. Wystarczy ze bedzie po nocy po dwoch trzech odpaleniach. Ale jak
> > tylko silnik odpali to od razu wylaczaj. ¯eby go nie naladoac. Wtedy podlacz
> > jeden porzadny kabel rozruchow do obydu minosow. A drugim polacz plusy, z tym
> > ze w szereg daj swojego metexa ustawionego na pomiar pradu na najwiekszym
> > zakresie. Oczywiscie jaki prad poplynie nie bedziesz w stanie zmierzyc.
> > Wczesniej pzrepali sie bezpiecznik w mierniku. Mozesz zrobic zdjecie tego
> > pzrepalonego bezpiecznika.
>
> No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
> miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
> ten bardzo lubie :) )
>
> Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
> 45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)
>
> Polaczylem minusy kablem rozruchowym 2.5m 700A (pozdrawienia dla
> Chinczykow, ktrzy nie zalowali farby piszac na opakowaniu to 700 : )
> Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
> podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
> obroty w samochodzie troche ponad 2kRPM (lancuchy + 5l plynu do
> spryskiwaczy na pedal gazu, pod pedalem miotla do sniegu, zeby nie
> bylo na czerwonym bez chlodzenia)
> No i nagralem sobie film... (mialem tez woltomierz na zaciskach
> ladowanego aku, ale odczytac z filmu sie nie da - odbijaklo sie
> swiatlo)
>
> Efekt:
>
> czas na filmie [min:sek] - prad ladowania [A]
>
> 1:18 16,58
> 1:20 13,87
> 1:24 12:45
> 1:28 11,56
> 1:34 10:73
> 1:40 10:30
> 1:50 9,93
> 2:00 9,67
> 2:10 9,51
> 2:20 9,36
> i tu odlaczylem, bo szkoda mi troche bylo ladowac aku pradem ponad 1C
> (jak widac mocno rozladowany akumulator lepiej podladowac
> prostownikiem niz np. odpalac na kablach...)
>
> No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
> wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
> aku 8Ah, astra 45Ah)
>
> WS
>
>
>
>
Esperyment Ci się udal. Potwierdzil wszysko co napialem. Akumulatror o 4 razy
mniejszej pojemnosci ma 4 razy wieksza opornosc wewnetrzna. 16 x 4 = 64. Wez
akumulator o zblizonej pojemnosci i zmierz jeszcze raz a pzrekonasz sie ze mam
racje. W zasadzie to Ty juz wiesz ze mam racje. Jeszcze sie droczysz. Skoda ze
nie podales jakie plynely prady do minuty i osiemnastu sekund.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:55 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 02:26 WS
- 18.12.10 03:48 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
- HYUANDAI NIE POJEDZIE DALEJ! Potrzebuje PILNIE POMOCY!
- Sprężarka klimy
Najnowsze wątki
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-11-07 Warszawa => Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-11-07 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-11-07 OBD2 napięcie akumulatora




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei