-
Data: 2010-12-16 21:00:54
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 16 Gru, 03:04, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> W calej rozciaglosci popieram pomysl przeprowadzenia
> eksperyentu ktory opisales. Jeden pelnosprawny akumulator jest w samochodzie.
> Silnik pracuje. Tak ze dwie minuty na srednich obrotach niech popracuje.
> Napiecie w instalacji pownno się w takim czasie ustalic na poziomie jakie
> wymusza regulator napiecia. Drugiego akumulatora nie musisz specjalnie
> rozladowywac. Wystarczy ze bedzie po nocy po dwoch trzech odpaleniach. Ale jak
> tylko silnik odpali to od razu wylaczaj. Żeby go nie naladoac. Wtedy podlacz
> jeden porzadny kabel rozruchow do obydu minosow. A drugim polacz plusy, z tym
> ze w szereg daj swojego metexa ustawionego na pomiar pradu na najwiekszym
> zakresie. Oczywiscie jaki prad poplynie nie bedziesz w stanie zmierzyc.
> Wczesniej pzrepali sie bezpiecznik w mierniku. Mozesz zrobic zdjecie tego
> pzrepalonego bezpiecznika.
No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
ten bardzo lubie :) )
Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)
Polaczylem minusy kablem rozruchowym 2.5m 700A (pozdrawienia dla
Chinczykow, ktrzy nie zalowali farby piszac na opakowaniu to 700 : )
Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
obroty w samochodzie troche ponad 2kRPM (lancuchy + 5l plynu do
spryskiwaczy na pedal gazu, pod pedalem miotla do sniegu, zeby nie
bylo na czerwonym bez chlodzenia)
No i nagralem sobie film... (mialem tez woltomierz na zaciskach
ladowanego aku, ale odczytac z filmu sie nie da - odbijaklo sie
swiatlo)
Efekt:
czas na filmie [min:sek] - prad ladowania [A]
1:18 16,58
1:20 13,87
1:24 12:45
1:28 11,56
1:34 10:73
1:40 10:30
1:50 9,93
2:00 9,67
2:10 9,51
2:20 9,36
i tu odlaczylem, bo szkoda mi troche bylo ladowac aku pradem ponad 1C
(jak widac mocno rozladowany akumulator lepiej podladowac
prostownikiem niz np. odpalac na kablach...)
No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
aku 8Ah, astra 45Ah)
WS
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:55 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 02:26 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy estakada w Chorzowie to sprawa polityczna ? Zakończyły się wybory i zamknięto estakadę
- 15.000.000 samochodów rocznie nie dojedzie z Katowic do Chorzowa, Bytomia, Tarnowskich Gór
- Tajemnica estakady w Chorzowie ujawniona
- Ten to się trzyma :-)
- Wwa - gdzie pozyczyc autko?
- Głópie rondo w Bielsku-Białej
- Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
- BMW to wielki złom, kierowca i pasażerowie wszyscy giną już przy 200 km/godz.
- alarm przed zaśnięciem
- Na szybciej stacji ładowania
- jaki kretyn boziu uśpić :)
- nie ustąpiła moturowi?
- Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- co to za obcęgi? [OT]
- Rondo :)
Najnowsze wątki
- 2025-06-05 Czy estakada w Chorzowie to sprawa polityczna ? Zakończyły się wybory i zamknięto estakadę
- 2025-06-05 Warszawa => Support Engineer <=
- 2025-06-05 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-06-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-06-05 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-06-05 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-06-05 Warszawa => Manager Sprzedaży B2B <=
- 2025-06-05 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-06-05 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-06-05 Warszawa => Fullstack .NET Developer <=
- 2025-06-05 Warszawa => Senior Administrator IT <=
- 2025-06-05 Warszawa => Senior Administrator IT <=
- 2025-06-05 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-06-05 Warszawa => Tester Automatyzujący <=
- 2025-06-05 Warszawa => Test Automation Engineer <=