  • Data: 2024-03-21 08:15:13
    Temat: Re: Problem z niezawodnością chip-ów
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.03.2024 o 18:00, Atlantis pisze:

    > No ale chwilę... YouTube to nie program. YouTube to usługa. Aktywnie
    > rozwijana usługa. Rozwijana i utrzymywana przez zewnętrzny podmiot,
    > który z producentami telewizorów nie ma nic wspólnego. W związku z tym
    > rozwojem pojawiają się nowe wersje API, a po jakimś czasie kończy się
    > wsparcie dla tych starych.

    Jakby nie miała nic wspólnego to by producenci nie umieszczali w
    reklamach nazw tych usług. Muszą mieć to dokładnie uzgodnione wzajemnie.

> [...]
    > starego API) aplikacja YT przestała działać. Aż tak bardzo mnie to nie
    > zabolało, bo sporo wcześniej przerzuciłem się na korzystanie z Chromecasta.
    > Do producenta telewizora pretensji mieć nie mogę. Gwarancja i wsparcie
    > techniczne dla tego modelu skończyły się dawno temu. Musiałby mieć
    > osobny zespół, który modyfikowałby apki na kilkunastoletni sprzęt,
    > pracujący na porzuconym systemie (to nie były jeszcze czasy Android TV)
    > za każdym razem, gdy właściciel jakiegoś serwisu streamingowego zmieni
    > API. A przecież nikt mu za to nie zapłaci...

    Za większą trwałość tranzystorów niż lamp zapłacili chociaż nie dostali
    dłuższej gwarancji.

> [...]
    > instalujesz go samemu) i przez jakiś czas temu masz aktualizacje. Gdy
    > wsparcie dla systemu się kończy, możesz zmienić go na inny (o ile twój
    > hardware sobie z nim poradzi). Instalujesz na nim aplikacje budowane pod
    > konkretny, standardowy system.
    > Bo obecnie wygląda to tak, że kupujesz telefon czy telewizor i jesteś
    > skazany na łaskę producenta: jak przestanie "wypychać" aktualizacje dla
    > twojego modelu, to koniec. Może nie od razu, ale po jakimś czasie
    > przestaną się też pojawiać aktualizacje apek i coraz mniej rzeczy będzie
    > działać. O bezpieczeństwie nie wspominając.

    No to masz niezależne systemy, ale one też wiecznie nie będą wspierane.