-
Data: 2013-07-25 10:10:05
Temat: Re: Problem z szyfrowaniem komunikacji między mcu
Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 25.07.2013 09:57, Marek pisze:
> On Tue, 23 Jul 2013 10:25:36 +0200, Piotr
> Gałka<p...@c...pl> wrote:
>> Potrzebujesz podpisywania, a nie szyfrowania.
>> Przed poleceniem (nawet jawnym) umieść kolejny numer i całość
> podpisz (CMAC,
>> HMAC).
>> Odbiornik akceptuje tylko polecenia z dowolnym wyższym numerem od
> aby
>> poprzedniego, ale prawidłowo podpisane.
>
>
>
> Ale to jest sposób komunikacji, w którym:
>
> Xb -> Y
>
> gdzie Xb polecenie o ilosci bajtow b wysłane z nadajnika
> Y akcja odbiornika (wykonanie polecania Xb)
>
>
> nie analizujac zupełnie zawartości Xb daje nam
> ograniczona liczbę możliwych Xb tj. ograniczoną wielkością możliwych
> kombinacji zbioru b. Jeśli b będzie małe, a założenie jest takie aby
> komunikacja była jak najkrótsza, to wystarczy wypróbować wszystkie
> możliwe kombinacje. Model wręcz stworzony do replay attack.
> Odbiornik musiałby pamiętać ostatni nr sekwencyjny aby nie przyjąć już
> użytego. Takie rozwiązanie ma kolejne dwa zastrzeżenia:
> 1. jawna komunikacja, skrót dostępny jak na dłoni, można go użyć jako
> wsad do analizy krypto w celu wykrycia jego słabości.
> 2. nr sekwencyjny musiałby być zapisywany w jakieś pamieci nieulotnej,
> przy kilku tysiącu poleceń na godzinę flash mcu może szybko przekroczyć
> gwarantowana liczbe zapisów. Trzeba by mieć jakiś zewnętrzny,
> odpowiednio duży flash. A mając zewnętrzna pamięć ja trzeba by też
> chronić, by nie można było zewnętrznie zmodyfikować jej zawartość
> (zmniejszyć numer sekwencyjny).
> PozostajeStosowanie nr sekwencyjnego "w środku" działa dodatkowo na
> niekorzyść, bo powoduje, ze dla różnych b istnieje takie samo Y
> (dokładnie tyle ile jest możliwych nr sekwencyjnych).
A na końcu okaże się, że taniej jest zlecić chińczykowi wydłubanie
programu z uC i nie trzeba się bawić w żadne łamanie podpisów/szyfrów.
(no chyba, że klucze trzymamy w RAMie podtrzymywanym bateryjnie i przy
próbie otwarcia urządzenia jest on czyszczony)
Ostatnio taki fajny spam dostałem: http://hack-mcu.com/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.13 10:15 Marek
- 25.07.13 10:26 Piotr Gałka
- 25.07.13 10:39 Piotr Gałka
- 25.07.13 10:54 Piotr Gałka
- 25.07.13 11:12 Michoo
- 25.07.13 11:15 Michoo
- 25.07.13 11:18 Piotr Gałka
- 25.07.13 11:59 Marek
- 25.07.13 12:37 Piotr Gałka
- 25.07.13 13:05 Piotr Gałka
- 25.07.13 16:03 Marek
- 25.07.13 19:56 Piotr Gałka
- 26.07.13 00:40 Michoo
- 26.07.13 00:56 Michoo
- 26.07.13 10:52 Piotr Gałka
Najnowsze wątki z tej grupy
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
- Jak działa domofon?
- Co oni mierzą miernikiem
Najnowsze wątki
- 2025-11-01 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-11-01 Warszawa => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-01 Prokuratura Barszczyka rozpatruje czy prawo uchwalone przez pisowców jest dobre czy złe
- 2025-11-01 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-11-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-11-01 William Shockley, co-inventor of the transistor
- 2025-10-31 Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- 2025-10-31 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-10-31 Zamek elektroniczny
- 2025-10-31 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-10-31 Warszawa => Senior SAP Consultant - PP area <=
- 2025-10-31 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-10-31 Warszawa => Engineering Manager (doświadczenie w branży lotniczej lu
- 2025-10-30 Był neosędzia w składzie jest cofka w apelacji [dożywocie za potrójne zabójstwo]
- 2025-10-30 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei