    Subject: Re: Problem z zaprogramowaniem EPM1270
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Thu, 10 Jun 2021 11:16:52 +0200

    Ok, udało mi się pożyczyć jeszcze jeden egzemplarz Altera USB Blastera.
    Sytuacja wygląda dokłdnie tak samo, wygląda więc na to, że winy nie
    ponoszą ani scalaki, ani programator, ale oprogramowanie (Quartus
    uruchomiony pod Debianem).

    Przyjrzałem się bliżej logom, które wyskakują podczas próby programowni,
    była tam następująca linijka:

    Unexpected error in JTAG server -- error code 44

    Googlując dotarłem do tej strony:

    https://itooktheredpill.irgendwo.org/2018/programmin
    g-the-epm240-devboard-on-linux/

    Posługując się t metodą (OpenOCD, telnet oraz plik svf wygenerowany w
    Quratusie) udało mi się jakiś efekt uzyskać - to znaczy po 30 sekundach
    w terminalu niby wyświetlił się komunikat o udanym programowaniu. Czy
    faktycznie się udało - dowiem się dopiero po tym, jak uruchomię cały układ.