    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <s64qb2$2nmuq$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s65okt$7bu$1@dont-email.me>
    <s65u5t$39lp8$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s66ap1$vei$1@dont-email.me>
    <s66ug0$3b1c3$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s66vel$oll$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s67gvs$fon$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s68ijo$fkv$1@dont-email.me>
    <1bk85o49let8p$.1x110067gtdji$.dlg@40tude.net>
    <s68khr$i4k$1@dont-email.me>
    <1ox6v6muxohnr$.1o9b3vrdgv4no.dlg@40tude.net>
    <s68pae$2sg$1@dont-email.me> <1n869atgnxv2q.bovqhl8hz1rz$.dlg@40tude.net>
    <s68vbj$atf$1@dont-email.me> <608fa6e5$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 4 May 2021 12:29:33 +0200

    On Mon, 3 May 2021 09:31:49 +0200, Irek.N. wrote:

    > Jak jest potrzeba wiedzieć kiedy ta zmiana na czujniku nastąpiła, to
    > trzeba zmienić magistralę na inną.

    Albo protokol - niech wysyla czas zmiany.

    Ale tu nie tylko o chwile zmiany chodzi, tylko o to ze wysylasz
    zapytanie, a do czasu odpowiedzi ... zatrzymujesz proces sterujacy,
    czy poslugujesz sie poprzednia wartoscia?
    Wiec trzeba kiedys rozpoznac "urzadzenie od xxx sekund nie odpowiada".

    > Automatycy dostają gotowe rozwiązanie. Nie wiem czy ktokolwiek
    > zastanawia się nad problemem typu jeden czujnik mi się nie zgłasza. Mam
    > problem z czujnikiem na magistrali, to robię obsługę braku komunikacji,
    > a nie braku czujnika.

    A jak sie termopara od modulu odepnie?

    > Ale tak jest ze wszystkim. Pierdylion razy dostaję pytanie czy napisałem
    > to w drabinkach. Ludziska tylko to znają, to tego wymagają. No i
    > standard się trzyma.
    > Czy na uczelniach dalej drabinek uczą?

    ale np te
    https://www.unitronicsplc.com/

    drabinki umieja .... a czy cos innego umieja?

    J.