    Subject: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <s64qb2$2nmuq$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s65okt$7bu$1@dont-email.me>
    <s65u5t$39lp8$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s66ap1$vei$1@dont-email.me>
    <s66ug0$3b1c3$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s66vel$oll$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s67gvs$fon$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s68ijo$fkv$1@dont-email.me>
    <1bk85o49let8p$.1x110067gtdji$.dlg@40tude.net>
    <s68khr$i4k$1@dont-email.me>
    <1ox6v6muxohnr$.1o9b3vrdgv4no.dlg@40tude.net>
    <s68pae$2sg$1@dont-email.me> <1n869atgnxv2q.bovqhl8hz1rz$.dlg@40tude.net>
    <s68vbj$atf$1@dont-email.me> <608fa6e5$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    From: "Irek.N." <i...@t...jest>
    Date: Tue, 4 May 2021 21:42:51 +0200

    > Ale tu nie tylko o chwile zmiany chodzi, tylko o to ze wysylasz
    > zapytanie, a do czasu odpowiedzi ... zatrzymujesz proces sterujacy,
    > czy poslugujesz sie poprzednia wartoscia?
    > Wiec trzeba kiedys rozpoznac "urzadzenie od xxx sekund nie odpowiada".

    Jak przez pewien czas nie masz wiarygodnych informacji, to musisz
    wdrożyć obsługę takiej sytuacji. Przykładowo, jeżeli 3 kolejne ramki
    będą uszkodzone lub nie wrócą (master wysyła i oczekuje powrotu - w
    EtherCat przykładowo), to urządzenia podłączone do takiej magistrali
    mogą zmienić status z opercyjnego na synclost, a co się wtedy stanie,
    czy magistrala się podniesie i będzie można kontynuować, to już inna
    bajka i mocno zależna od konkretnej sytuacji i podłączonych urządzeń.
    O ile nie widzę problemu w automagicznym podniesieniu się modułu I/O, o
    tyle nie bardzo wiedzę możliwość takiego podniesienia serwa czy
    chociażby obwodów safety.

    > A jak sie termopara od modulu odepnie?

    To po pierwsze moduł powinien zmienić statut dla czujnika, a po drugie
    odczyt będzie z czapki. O ile statut można czasami pominąć, o tyle
    widząc 850C na przykładowo PT100 można chyba założyć, że coś jest nie
    teges? ;)

    > ale np te
    > https://www.unitronicsplc.com/
    >
    > drabinki umieja .... a czy cos innego umieja?

    Nie wiem, otwiera mi się strona z której nie wynika dla mnie nic.
    Dokumentacji nie czytałem.
    Co do umiejętności, to czasami mam wrażenie, że ST jest znacznie
    łatwiejszy niż drabinki, przy założeniu że robimy coś więcej niż miganie
    diodą.

    Miłego.
    Irek.N.