    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programatory JTAG
    Date: Fri, 3 Jul 2020 09:05:30 +0000 (UTC)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:
    > Powr?ci?em ostatnio do przerwanej jaki? czas temu nauki VHDL-a. W jednej
    > z ksi??ek poruszony by? temat programowania uk?ad?w CPLD za
    > po?rednictwem interfejsu JTAG, w tym r?wnie? ??czenia kilku uk?ad?w w
    > "daisy chain" celem ich jednoczesnego programowania (np. je?li w
    > projekcie mamy mikrokontroler wsp??pracuj?cy z uk?adem programowalnym).
    > Niby wiedzia?em, ?e taka mo?liwo?? istnieje, ale jako? si? nad tym do
    > tej pory nie zastanawia?em. Teraz jednak zastanawiam si? nad pewn?
    > kwesti?, mianowicie wi?kszo?? producent?w uk?ad?w/mikrokontroler?w
> [...]

    Wydaje mi sie ze wiekszosc "malych" mikrokontrolerow nie
    na prawdziwego JTAG-a. Np. SWD logicznie dziala podobnie
    do JTAG-a, ale _nie_ ma mozliwosci laczenia "daisy chain".
    O ile pamietam jedyna standartowa funkcja JTAG-a jest
    "boundary scan", myslalem o tym zeby sie tym pobawic,
    ale te mikrokontrolery ktore ogladalem nie implementuja
    "boundary scan"...

    Czyli pozostaja niestandartowe funkcje producenta. W przypadku
    ARM-ow dosc istotna czesc jest standartowa: interfejs pozwala
    "przechwycic" szyne SOC-a i debuguje sie przez podlaczone
    do niej uklady. Niestety, producenci robia ze szczegolow
    tajemnice (o ile wiem pelna dokumentacja jest dostepna
    tylko jak sie podpisze NDA (czyli wiazaca obietnice ze sie
    nie powie innym)). W praktyce, przez ST-linka (ktory
    teoretycznie jest tylko do procesorow ST) udalo mi sie
    dostac troche danych z LPC. Ale akurat procedury
    programowania sa inne. Tzn. kazdy producent ma swoj
    interfejs od flashowania.

    Jest zrozumiale ze np. ST nie chce by ich programatory uzywac
    do programowania ukladow konkurencji (i podobnie inni producenci).
    Sa tez programatory uniwersalne, np. openocd, ale to raczej
    od niezaleznych dostawcow...

    --
    Waldek Hebisch