    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programatory JTAG
    Date: Fri, 3 Jul 2020 12:07:38 +0200

    On 02/07/2020 10:02, Atlantis wrote:

    > Jednak co w sytuacji, kiedy w projekcie będę miał obydwa te urządzenia,
    > połączone w daisy chain? Będę musiał programować "na raty", podmieniając
    > programatory, czy też jedno narzędzie poradzi sobie z obydwoma układami?

    Sprzętowo JTAG sprowadza się do czterech linii komunikacyjnych i nie ma
    w nich nic szczególnie czarnomagicznego co wymagałoby programatora tego
    czy tamtego producenta. Np. w tym projekcie:

    https://beamracer.net/site/

    (strona ,,nieoficjalna" jeszcze) używamy najzwyklejszego złącza USB, za
    którym stoi popularny układ FTDI sterujący liniami JTAG.[*] O czym
    trzeba pamiętać przy większej liczbie układów to aby linie miały
    odpowiednio zabezpieczone poziomy (pull-up/push-down aka pull-down) gdyż
    nie wszyscy producenci wbudowują rezystory wewnątrz układów. To trzeba
    wyczytać w specyfikacjach używancyh układów. Tyle po stronie sprzętowej.
    Znaczące różnice pojawiają się natomiast w implementacjach protokołu
    używanego do programowania układów. Niemniej za to odpowiedzialne jest
    oprogramowanie generujące pliki wynikowe.

    Nie bardzo też rozumiem jak chciałbyś programować ileś układów
    ,,jednocześnie". Teoretycznie jestem sobie w stanie wyobrazić taką
    możliwość poprzez odpowiednie zmultipleksowanie różnych strumieni ale
    praktycznie nie byłoby to ani trywialne ani dodające wartości.

    * - trudno wymagać od każdego nabywcy aby w razie potrzeby uaktualnienia
    logiki naszego urządzenia kupował programator, instalował kobylaste
    oprogramowanie producenta/ów układu/ów, męczył się z konfiguracją,
    uruchomieniem, itd.