  • 11. Data: 2022-04-14 15:51:48
    Temat: Re: Programmable PWM source
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Apr 2022 14:01:08 +0200, Adam Górski wrote:

    > Taka potrzebna. W tej aplikacji nie ma LPF. Nie ma zatem i kondensatora.
    > Mam scalak który parametry przyjmuje jako sygnał PWM a informacją jest
    > wypełnienie. Minimalna f wejściowa sygnału PWM jest 200kHz.

    Wow, a coz to za scalak?
    Wewnetrznie analogowy, czy cyfrowy?

    > Normalnie zrobiłbym to na pierwszym z brzegu STM32 i jego timerze.
    > Tylko że takich scalaków ma być pierdylion zastosowanych.
    >
    > Jak nie znajdę, to wezmę cpld/fpga.

    J.

  • 12. Data: 2022-04-15 16:03:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 kwietnia 2022 o 14:01:09 UTC+2 Adam Górski napisał(a):

> [...]
    >
    > Normalnie zrobiłbym to na pierwszym z brzegu STM32 i jego timerze.
    > Tylko że takich scalaków ma być pierdylion zastosowanych.

    Jak ma być kilka w jednym urządzeniu to pewnie będzie to najlepsze rozwiązanie, bo
    jeszcze nadziałbyś się na problem adresów I2C.
    A są cpld/fpga pędzone z 2GHz?
    Choć z drugiej strony styknie i 50MHz.

  • 13. Data: 2022-04-17 07:41:30
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Dawid Rutkowski wrote:

    > Hmm, no bo ostre masz wymagania - 500kHz z 12-bitową regulacją oznacza bazę 2GHz.

    Niekoniecznie, cyfrowa linia opóźniająca może znacznie podnieść
    rozdzielczość bez zmiany bazy. Ale to znowu małe FPGA za kilkanaście
    złotych, a Adam szuka "czegoś prostszego".

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2022-04-17 07:50:38
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Niby uklad z wewnetrznym generatorem 2GHz to juz nic nadzwyczajnego

    Ale tak się szybkich i wysokorozdzielczych PWM nie robi. :-)))

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2022-04-17 12:35:31
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.04.2022 14:01, Adam Górski wrote:

    > Jak nie znajdę, to wezmę cpld/fpga.

    Na RP2040 fajnie chodzi PWM. Może się da przenieść cały projekt na ten
    procesor?

    --
    Mirek.

  • 16. Data: 2022-04-18 02:06:03
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Górski wrote on 13.04.2022 12:31:

    > 9-12 bitów byłoby super. 8 też od biedy.
    >
    > Problem jest taki że chcę uniknąć programowania tegoż diwajsu na etapie
    > produkcji.

    Niech główny uC to programuje na starcie.

    > Idealnie byłoby : sot-23-6 lub 8. I2C , vcc , gnd , out + ewentualnie
    > fin oraz sync.

    PIC10, 12, 16 z HRPWM, 500kHz i 17-bitów, najmniejsze w SOT-23:
    https://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/415
    65d.pdf

    STM32 z HRTIM, zegarem 4GHz, 10 kanałów:
    https://www.st.com/resource/en/application_note/dm00
    121475-hrtim-cookbook-stmicroelectronics.pdf

  • 17. Data: 2022-04-20 11:59:44
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 14.04.2022 o 15:51, J.F pisze:

    > Wow, a coz to za scalak?
    > Wewnetrznie analogowy, czy cyfrowy?

    Cyfrowy na 99%. Niestety nie mogę podać symbolu. NDA.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 18. Data: 2022-04-20 12:00:44
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Jak ma być kilka w jednym urządzeniu to pewnie będzie to najlepsze rozwiązanie, bo
    jeszcze nadziałbyś się na problem adresów I2C.
    > A są cpld/fpga pędzone z 2GHz?
    > Choć z drugiej strony styknie i 50MHz.

    Do problemów z adresami mam PCA9544.

    Adam Górski

  • 19. Data: 2022-04-20 12:06:20
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Niekoniecznie, cyfrowa linia opóźniająca może znacznie podnieść
    > rozdzielczość bez zmiany bazy. Ale to znowu małe FPGA za kilkanaście
    > złotych, a Adam szuka "czegoś prostszego".
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Linie opóźniające albo pll. Na Alterach/Intelu Cyclone III spokojnie
    zrobiłem 100kHz 16bit PWM bez żadnego problemu choć Cyclone III nawet
    nie zbliża się nawet do 6.5 GHz.

    Prostszego również , ale bardziej mi zależy na nie programowaniu w
    czasie produkcji.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 20. Data: 2022-04-20 12:09:10
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

> [...]
    >
    > STM32 z HRTIM, zegarem 4GHz, 10 kanałów:
    > https://www.st.com/resource/en/application_note/dm00
    121475-hrtim-cookbook-stmicroelectronics.pdf

    Może to i jest jakaś myśl ....

    Tylko czy protokół do programowania jest dostępny ?