  • 1. Data: 2012-01-28 18:17:04
    Temat: Prosty pomiar poboru prądu w warunkach domowych
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    Witam,
    Szukam prostego sposobu pomiaru 'głodu' na prąd
    urządzeń elektrycznych w domu. Chcę zrobić kilka eksperymentów,
    typu:
    - ile 'ciągnie' czajnik elektryczny w ciągu miesiąca,
    - telewizor
    - laptop.

    Rozumiem, że na porządne urządzenie trzeba nawet kilka tysięcy
    złotych, jednak nie tędy droga w moim przypadku ;-)

    Jak sądzicie, jaki może być błąd pomiaru dla urządzenia
    typu:
    http://www.ebay.ie/itm/Appliance-Power-Meter-Gift-Bo
    x-/280719891051?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supp
    lies_ET&hash=item415c359a6b
    (http://tinyurl.com/AppliancePower-Meter).

    Czy to będzie bardzo duży błąd pomiaru? Miał ktoś kiedyś
    z Was na stole takie urządzenie i je testował pod kątem
    podawanych wyników? Pokaże np. urządzenie, które pobiera
    bardzo mało? (np. zasilacz do telefonu)?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-01-28 19:02:30
    Od: "oneir" <s...@s...com>

> [...]
    >
    > Czy to będzie bardzo duży błąd pomiaru? Miał ktoś kiedyś
    > z Was na stole takie urządzenie i je testował pod kątem

    najlepsze rozwiazanie to licznik energetyczny, kupisz taki regenerowany,
    wyzerowany i z plomba za 25-30 zł w każdej hurtowni elektrycznej

  • 3. Data: 2012-01-28 19:28:19
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    Zajrzyj tu http://www.theowl.com/

  • 4. Data: 2012-01-28 19:34:19
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    > Czy to będzie bardzo duży błąd pomiaru? Miał ktoś kiedyś
    > z Was na stole takie urządzenie i je testował pod kątem
    > podawanych wyników? Pokaże np. urządzenie, które pobiera
    > bardzo mało? (np. zasilacz do telefonu)?

    do tych zastosować to w 100% wystarczy, takie gniazdkowe mierniki
    energii są całkiem dokładne +-2%, mam kilka modeli od tanich z giełdy za
    15z po energy logera za 250zł z zapisem na CF który mierzy nawet pobór
    ładowarki telefonu

  • 5. Data: 2012-01-28 20:22:38
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Zajrzyj tu http://www.theowl.com/

    Albo do Lidla.

  • 6. Data: 2012-01-28 21:04:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-01-28 20:02, oneir pisze:

> [...]
    >
    > najlepsze rozwiazanie to licznik energetyczny, kupisz taki regenerowany,
    > wyzerowany i z plomba za 25-30 zł w każdej hurtowni elektrycznej

    Taki zwykły licznik to on ma w szafce licznikowej. Przecież nie będzie
    kład kolo czajnika takiego licznika z prowizorycznie podłączonymi
    przewodami do gniazdka i odbiornika. Potrzebny mu jakiś poręczny
    wtyczkowy skoro chce zmierzyć pobieraną moc za jakiś dłuższy okres czasu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2012-01-28 21:22:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    DooMiniK pisze tak:

    > Szukam prostego sposobu pomiaru 'głodu' na prąd
    > urządzeń elektrycznych w domu.

    http://piterpro.private.pl/dsc01091m.jpg

    ;)

    --
    Piter

  • 8. Data: 2012-01-28 22:47:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 28.01.2012 22:22, PiteR pisze:

    > http://piterpro.private.pl/dsc01091m.jpg
    A toto jaką ma podstawę czasu przy całkowaniu prądu?

    Bo jak ze znajomym kalibrowaliśmy miernik do pomiaru zużycia energii
    przez serwery to w miarę sensowny odczyt dawał fluke i ... miernik z
    marketu. "Zwykłe" multimetry kompletnie głupiały przy obciążeniu
    indukcyjnym.

    Michoo

  • 9. Data: 2012-01-29 00:10:16
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-28 23:47, Michoo pisze:

> [...]
    > przez serwery to w miarę sensowny odczyt dawał fluke i ... miernik z
    > marketu. "Zwykłe" multimetry kompletnie głupiały przy obciążeniu

    Zdecydujcie się. Chcecie mierzyć prąd (jak w tytule), moc, zużytą
    energię, czy koszty?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2012-01-29 01:10:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 29.01.2012 01:10, BartekK pisze:
    > Zdecydujcie się. Chcecie mierzyć prąd (jak w tytule), moc, zużytą
    > energię, czy koszty?
    Napięcie, prąd i przesunięcie fazowe. Wtedy resztę można obliczać wg
    fantazji.

    A w tytule jest "poboru prądu" - określenie laików na
    "zużycie/wykorzystanie energii elektrycznej".

    Michoo