eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Przednionapędóweczki - taranujecie... › Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Date: Sat, 13 Feb 2010 21:58:13 +0000 (UTC)
    Organization: Bractwo Bronkowe
    Lines: 32
    Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
    References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl1kqd$8lr$1@news.interia.pl>
    <hl1o52$35q$2@news.task.gda.pl>
    <0...@4...com>
    <hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl> <hl1s9j$1al$3@news.dialog.net.pl>
    <hl1smo$kei$7@news.task.gda.pl> <hl40cd$hrh$1@mx1.internetia.pl>
    <hl44lc$bql$1@inews.gazeta.pl> <hl45aq$ogm$1@news.task.gda.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <hl6733$3go$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <hl71dp$2ir$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <hl75vu$i7v$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1266098293 626 194.63.133.138 (13 Feb 2010 21:58:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Feb 2010 21:58:13 +0000 (UTC)
    X-FAQbot-Ignore: yes
    X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
    l...@l...wkurw.org
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255097
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 13 Feb 2010 22:35:57 +0100, V-Tec <v...@z...pl>
    wrote:

    > czyli przeniesienie na tył to odebranie 42kg z przodu i dołożenie na tył
    > (załóżmy, że wał nie zmienia środka ciężkości).

    Nie porównuj tego w ten sposób. Skrzynka zblokowana z dyfrem
    będzie ważyć mniej niż skrzynka+dyfer.

    > IMHO jednak to ma
    > znaczenie, skoro nawet transaxle robili aby te przykładowe 30kg skrzyni
    > przenieść na tył (np. 928).

    Tylko że transaxle to jednak margines aut RWD. Natomiast faktem
    jest, że do uzyskania sensownego nacisku na tylną oś w RWD
    trzeba zrobić parę ciekawych zabiegów (akumulator do bagażnika,
    cofnięcie zespołu napędowego, foteli, czy nawet doważenie
    ołowiem), a i tak zimą nie od rzeczy jest wrzucić paręnaście czy
    -dziesiąt kg do bagażnika, bo transfer ciężaru przy zimowych
    współczynnikach przyczepności możemy sobie w zadek wsadzić.

    I dlatego BMW ma przednie kółka niemalże w narożnikach i
    możliwie mocno cofnięty zespół napędowy (R4 praktycznie wiszą za
    przednią osią, z większymi jest już mniej różowo -- to zresztą
    czuć).

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 13.02.10 23:31 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: