eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2010-02-13 19:38:03
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 13 Feb 2010 13:48:27 +0100, Kuba (aka cita)
    <y...@w...pl> wrote:

    > chodziło o to, ze most jako taki jest stosunkowo cięzki i nisko zawieszony,
    > wiec srodek ciężkości tyłu jest nisko, a nie tył jako taki

    Stawiam dolary przeciw orzechom, że największy wpływ na
    położenie środka cieżkości w aucie RWD ma jednak pozycja
    silnika, skrzyni i ładunku (pasażerowie, zbiornik paliwa,
    bagaż). Potem dopiero dochodzą stosunkowo mało istotne sprawy
    jak most czy akumulator.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 2. Data: 2010-02-13 21:17:52
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhndscb.3d6.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Sat, 13 Feb 2010 13:48:27 +0100, Kuba (aka cita)
    > <y...@w...pl> wrote:
    >
    >> chodziło o to, ze most jako taki jest stosunkowo cięzki i nisko
    >> zawieszony,
    >> wiec srodek ciężkości tyłu jest nisko, a nie tył jako taki
    >
    > Stawiam dolary przeciw orzechom, że największy wpływ na
    > położenie środka cieżkości w aucie RWD ma jednak pozycja
    > silnika, skrzyni i ładunku (pasażerowie, zbiornik paliwa,
    > bagaż). Potem dopiero dochodzą stosunkowo mało istotne sprawy
    > jak most czy akumulator.


    pewnie i tak, ale bądz co bądz wał (choć mniej) i most, półosie, i
    zawieszenie w RWD troche ważą i jakiś tam wpływ maja


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 3. Data: 2010-02-13 22:05:24
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 13 Feb 2010 21:17:52 +0100, Kuba (aka cita)
    <y...@w...pl> wrote:

    > pewnie i tak, ale bądz co bądz wał (choć mniej) i most, półosie, i
    > zawieszenie w RWD troche ważą i jakiś tam wpływ maja

    Silnik(M52)+skrzynka -- 120+30kg
    przednia część wału -- 8kg (tylna pewnie też coś kole tego)
    dyfer -- 30kg
    półosie -- 12kg

    Zawieszenie waży i tu i tam, chyba że będziemy porównywać
    belkę skrętną z FWD do wielowahacza z RWD, ale to jest
    porównywanie jabłek i pomarańczy.

    Historia zna wiele RWD, które prowadziły się średnio. Zaś co do
    masy/położenia silnika, to wystarczy porównać, jak w zakrętach
    jeździ się np. czterocylindrową i sześciocylindrową trójką
    (szczególnie gdy szóstka jest żeliwna). Nieprzypadkowo poprawne
    wykonanie swapu M35 do E30 nie było najprostszą sprawą, a
    najtwardsi nawet przerabiali ścianę grodziową.

    Korzystnie ciężki tył w RWD ma 911. Nieprzypadkowo 800KM GT2
    łoiło na ćwiartce słynną Suprę, która miała ponoć 1200KM.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 4. Data: 2010-02-13 22:35:57
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Robert Rędziak pisze:
    > On Sat, 13 Feb 2010 21:17:52 +0100, Kuba (aka cita)
    > <y...@w...pl> wrote:
    >
    >> pewnie i tak, ale bądz co bądz wał (choć mniej) i most, półosie, i
    >> zawieszenie w RWD troche ważą i jakiś tam wpływ maja
    >
    > Silnik(M52)+skrzynka -- 120+30kg
    > przednia część wału -- 8kg (tylna pewnie też coś kole tego)
    > dyfer -- 30kg
    > półosie -- 12kg

    czyli przeniesienie na tył to odebranie 42kg z przodu i dołożenie na tył
    (załóżmy, że wał nie zmienia środka ciężkości). IMHO jednak to ma
    znaczenie, skoro nawet transaxle robili aby te przykładowe 30kg skrzyni
    przenieść na tył (np. 928).

    Pozdr,
    W.


  • 5. Data: 2010-02-13 22:58:13
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 13 Feb 2010 22:35:57 +0100, V-Tec <v...@z...pl>
    wrote:

    > czyli przeniesienie na tył to odebranie 42kg z przodu i dołożenie na tył
    > (załóżmy, że wał nie zmienia środka ciężkości).

    Nie porównuj tego w ten sposób. Skrzynka zblokowana z dyfrem
    będzie ważyć mniej niż skrzynka+dyfer.

    > IMHO jednak to ma
    > znaczenie, skoro nawet transaxle robili aby te przykładowe 30kg skrzyni
    > przenieść na tył (np. 928).

    Tylko że transaxle to jednak margines aut RWD. Natomiast faktem
    jest, że do uzyskania sensownego nacisku na tylną oś w RWD
    trzeba zrobić parę ciekawych zabiegów (akumulator do bagażnika,
    cofnięcie zespołu napędowego, foteli, czy nawet doważenie
    ołowiem), a i tak zimą nie od rzeczy jest wrzucić paręnaście czy
    -dziesiąt kg do bagażnika, bo transfer ciężaru przy zimowych
    współczynnikach przyczepności możemy sobie w zadek wsadzić.

    I dlatego BMW ma przednie kółka niemalże w narożnikach i
    możliwie mocno cofnięty zespół napędowy (R4 praktycznie wiszą za
    przednią osią, z większymi jest już mniej różowo -- to zresztą
    czuć).

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 6. Data: 2010-02-13 23:31:45
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Feb 2010 21:58:13 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    > Tylko że transaxle to jednak margines aut RWD. Natomiast faktem
    > jest, że do uzyskania sensownego nacisku na tylną oś w RWD
    > trzeba zrobić parę ciekawych zabiegów (akumulator do bagażnika,

    O ile pamietam to nie tylko w BMW ten zabieg.

    > I dlatego BMW ma przednie kółka niemalże w narożnikach i
    > możliwie mocno cofnięty zespół napędowy (R4 praktycznie wiszą za
    > przednią osią, z większymi jest już mniej różowo -- to zresztą
    > czuć).

    Ale w fwd tez nie jest rozowo - silnik poprzeczny musi byc przed lub
    za osia. W wielu pojazdach jest przed.
    W RWD jest jednak wieksze pole manewru.

    J.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: