  • Data: 2018-07-04 12:31:37
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    (...)
    Zdecydowanie.
    owany-w-ciagu-jednej-nocy

    >Przypuszczam, że wątpię.
    >Albowiem, widać, że to kościół murowany. Więc zapewne cegły zaprawą
    >cementową/betonową/łotewa poskładane. A beton musi związać i ZTCW,
    >nie dzieje się to w jedną dobę. Ale już, jak budowali osiedle
    >niedaleko mnie (nie Słoneczny Stok), to jedno piętro rosło w 3 dni.
    >Ale nie jeden.

    Niezbyt wysokie sciany IMO mozna w jeden dzien postawic.

    Ale juz do wylania stropu to sciany powinny byc zwiazane.
    A do wylania nastepnego stropu, to ten ponizej powinien zwiazac.
    Wiec te 3 dni to IMO tez niezle osiagniecie.

    W USA buduja szybciej, bo tych 100+ pieter to by musieli dlugo
    budowac,
    ale ze stali. Wiec konstrukcja nosna rosnie szybko ... i szybko sie
    wali, jak samolot wpadnie.

    W kosciele akurat pieter nie ma, stropow tez nie ma, ale sklepienia
    jakies muszz byc.
    Chyba, ze to dach na belkach.

    >Poza tym kanaliza, energia, inne media...

    Tez nie ma w kosciele, tylko prad.
    Moze ksiadz wczesniej zadbal, moze pozniej na spokojnie podlaczali,
    moze wystarczylo z plebani przeciagnac...

    >Ale mógł jakiś "usłużny" chłopina qnia zaprząc do furmanki i wio, do
    >gminy,

    Zeby mu miejscowi "zyc nie dali", a Bog spuscil piorun na stodołę ?

    Zreszta chlopi tam raczej tacy wyrywni nie byli ... a moze tez dobrze
    widzieli kto jest na budowie, a kogo brakuje :-)

    >jeśli oczywiście, nie był zbyt ten tego, produktami własnej zatartej
    >uprawy... Albo trachtórem (a niby do warsztatu, bo cuś mu tam się
    >dzieje)...

    Po nocy ?
    To juz predzej motorem, komarkiem, czy rowerem.

    >Miejmy nadzaieję, że tym razem tak nie było.

    Najwyrazniej nie bylo, albo wladza nie uznala za stosowne
    interweniowac.

    A moze myslala, ze sie na drugi dzien inspektora posle i kare ksiedzu
    wlepi za budowe bez zezwolenia ... a tu prosze - cud, kosciol sam
    stanal :-)

    J.