  • Data: 2018-07-05 01:36:25
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > Niestety, raczej nie siedzę w wej tematyce. Koloseum ani innych
    > ruin (na razie - mam nadzieję) nie oglądałem.

    Uwielbiam stare kamulce. Miło jest pomieszakać trochę w domu,
    którego ściany maja dajmy na to 17 wieków. Właśnie się zbieram
    żeby znowu (ileż można pracować po nocach).

    > Tyle, co widziałem, to to, że wapno wymerdane z jajcem i piaskiem
    > potrafi stać stulecia, w przeciwieństwie do gierkowskiego betonu.
    > I nie tylko gierkowskiego.

    Rzymskie podejście do cegieł bardzo ciekawe. Mało ich używano,
    więcej kamienia. Jeśli już, to na przykład w łukach. Ale tam
    cienkie cegły zdają się służyć głównie utrzymaniu w kupie zaprawy
    -- spoina bywa sporo grubsza od cegły.

    Ale ja o czym innym wcześniej -- zdaje się, że wypalano wtedy
    również coś bliskiego naczemu cementowi.

    > Tego nie pamiętam. Wywodzi się z etymologii imienia św. Piotra?

    Raczej odwrotnie, to w drugą stronę idzie.

    > Może gdzieś znajdę jakieś teksty w wolnej chwili.

    "Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Skała], i na tej Skale
    zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą". [Mt. 16,18]

    Jarek

    --
    a my w miskach sprzed lat trzech tysięcy
    jak co rano jemy ryż na śniadanie,