  • Data: 2018-07-05 00:58:21
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > BTW. Jest gdzie dowiedzieć się, czy wiosną i latem '74, była w NRD
    > pryszczyca u bydła domowego? Od grubo ponad ćwierć wieku kombinuję,
    > jak się tego dowiedzieć. Przeszukałem net, ale jest taki szum, że
    > nic sensownego nie wynika.

    Gdyby tak spytać pani Stasi, ta zawsze wszystko wiedziała najlepiej...

    > Mieć kasę, to i się pojedzie. Jak będzie możliwość, chciałbym z Palenicy
    > Białczańskiej rowerem (tam, gdzie nie można jeździć, proweadziłbym pieszo),
    > na Rysy (he he) :)), potem po drugiej stronie do pobliskiego szlaku
    > rowerowego (a może na Gerlach?) i wróciłbym może koleją, może jak...?
    > Jeszcze tylko porę roku dobrać, by lawina śnieżna nie porwała, ani jakiś
    > zabłąkany misio nie zszamał...

    Słowacy zamykają Tatry na zimę (dość szeroko pojętą), więc wybór bardziej
    ograniczony niż u nas.

    > Co do łuku gotyckiego, chodziło mi o zasadę mechaniczną którą wykorzystuje,
    > nie sam łuk, jako taki.
    > No, muszę tylko kuzyna złapać, bo raczej nie czeka na moje pytania, ale jak
    > zapytam, to na pewno mi coś odpowie.

    Łuk gotycki to łuk gotycki, a sklepienie gotyckie to takie, jak mamy u nas
    u św. Jana. Zupełnie inna mechanika niż w kopułach, choć też bardzo ciekawa.

    Jarek

    --
    Lubię te samotne do Tymbciów wycieczki,
    Podczas których tak dziwnem wszystko się wydaje,